Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2007

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 05 sep 2007 20:23

Freire mogen we zeker en vast verwachten in Stuttgart (om die reden rijdt hij vermoedelijk de Vuelta niet uit). En dan te bedenken dat de Spaanse federatie er met Valverde als kopman naartoe wilde. Zijn de Spanjaarden misschien vergeten welke succesformule Freire en het WK vormen? Het parcours in Stutgartt moet Oscar minstens even goed liggen als Valverde, en ... hij kan het ook altijd in de spurt afmaken!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 05 sep 2007 20:41

Het is best leuk. De finishes zijn leuk, spannend geweest. Mooie sprints ook. Prachtige beelden gisteren. Sastre en Menchov, zou dat het duel worden? Ik vond Devolder wel veel verliezen. Aangenomen dat hij hard omhoog heeft gereden, verloor hij toch 2 minuten. En wat moest Evans weer op zijn tandjes bijten om bij te blijven. Maar het zit nog lekker dicht bij mekaar. Verrassend jongetje op 1.

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 08 sep 2007 05:49

Wat zouden deze heren met elkaar aan het bespreken zijn.. Volgens mij gaat het over die sprint waarin Bettini, Freire vakkundig heeft geblokt.. Wel een hele mooie foto!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 sep 2007 13:39

Wat een aparte finish. De Quickstepper aan kop van het peleton reed zo hard door de bocht dat je alleen op de ideale lijn met die snelheid de bocht kon houden. En ja, het treintje kon er doorheen. De eersten die twee aan twee reden, gingen keihard de hekken in. Ik blijf het toch een beetje raar vinden. In autosporten is het normaal om parcours te verkennen en te kijken met welke snelheid je bochten kan nemen. Dit was duidelijk veel te veel van het goede. Persoonlijk ben ik niet van het argument 'waarom ligt die bocht in het parcours'. Als het aan de heren wielrenners ligt, rijden we alleen nog op snelwegen. Prachtig hoe de finishcamera (van voren) compleet verkeerd zat en Zabel helemaal niet in beeld had. Pas toen we de camera op de streep kregen te zien, zagen we Zabel rijden. En wat dan te denken van het oorspronkelijke peletontreintje, 5 man, die genoeg voorsprong hadden om de eindstreep als eerste te bereiken... Alle vijf stopten met fietsen om de overgebleven sprinters op te wachten (ook die knechten van wie er helemaal geen sprinter meer over was). Over stalorders gesproken. Het initiatief is er wel compleet uitgemept.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 sep 2007 00:44

Niemand iets over de bergrit? Er zijn ook nauwelijks herhalingen te zien he... In het voorprogramma nog even de finish gezien van de Ronde van Polen (Protour wedstrijd). Finishparcours was een achtbaan met haarspeldbochten in de stad. Prachtig. Graham Brown van Rabo wint met ongeveer 6 fietslengtes op de rest. In de Vuelta rijden de besten voorop. En zo is het goed. Menchov lijkt te sparen voor de rest van de Vuelta en ging voor de ritoverwinning. Hij leek veel over te hebben.

Weinig animo he. De beelden van het laatste stadje onderaan de klim waren ook wel een beetje onthutsend. De mensen die er stonden zijn waarschijnlijk afgekomen op het geluid van de caravaan, anderen wandelen per ongeluk langs en kijken even. Geen teksten op de weg, geen spandoeken. Weet je, je zou bijna zeggen: Afschaffen die handel. Maak maar een grote ronde door Belgie, Nederland en Duitsland. Daar weten mensen het wielrennen tenminste te waarderen.

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 11 sep 2007 01:04

Geweldig zoals menchov vandaag die prikjes van Sastre parreerde op de slotklim, gewoon met z'n handen op het stuur :)
no pain no gain

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 11 sep 2007 12:08

Hebben jullie het vervolg van de Vuelta al eens bekeken ? Buiten een rit met de Monachil op 20 km van de aankomst en de rit met 2 passages en aankomst op de Alto de Abantos, is het al op met bergritten...
Dan nog een tijdrit maar die is maar 20 km lang, dus daar zal het verschil ook niet meer gemaakt worden...
Volgens mij kunnen we Menchov al opschrijven als eindwinnaar tenzij hij weer zo een plotse inzinking krijgt maar nu lijkt hij superieur (kijk maar naar de etappe van gisteren, hij was precies aan het trainen...)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 sep 2007 12:10

De geschiedenis van de grote rondes leert ons dat men de huid pas mag verkopen indien de beer geschoten is. Menchov kan bijv. ook nog vallen of materiaalpech krijgen. Natuurlijk is hij normaal gesproken de favoriet maar laten we niet te vroeg juichen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 sep 2007 13:09

Ik ben het wel eens met alfaboy, bij het maken van de route lijkt men vooraf te hebben gegokt op kleine verschillen tot de eerste rustdag. Met een nagnoeg hindernisloos parcours na de rustdag kan dan een veel breder contigent van renners nog tot de kanshebbers behoren en kon het een secondenspel zou worden. Menchov's voorsprong haalt die mogelijke spanning eruit.
Afbeelding

thecollector
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007 13:08

thecollector 12 sep 2007 12:41

Ik hoorde op sporza dat abraham Olano de route van de Vuelta mee heeft uitgezet.
Volgens Sporza was dat niet zo'n liefhebber van bergen.
Ik denk zelf ook dat menchov met voorsprong de grootste kanshebber is op de eindoverwinning.
Had rabo dit jaar toch mooi 2 van de 3 grote ronde's kunnen winnen.

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 14 sep 2007 19:30

mooi voorbeeld vandaag dat niet altijd de beste wint.

Stamsnijder ging echt super. Kwam terug na een lekke band. Reed daarna nog naar Klier toe en sprinte hem zelfs op 20 meter maar helaas iets te vroeg. Beloofd in ieder geval veel voor de toekomst.

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 14 sep 2007 19:41

knap gereden van stammie vandaaag

Plaats reactie