Alles over vakanties op én met de fiets

Ervaringen Ride for the Roses 2007

roadracer
Forum-lid

roadracer 20 aug 2007 22:56

Hoewel ik het doel van Ride for the Roses volledig ondersteun, geld inzamelen om kanker te bestrijden, ben ik zeer benieuwd naar ervaringen van de toerfietsers.
Mijn belevenissen zijn te lezen op http://siepluinenburg.blogspot.com/2007 ... ingen.html
It is mei sizzen net te dwaen! Het is met zeggen niet te doen!

tinn
Forum-lid

tinn 21 aug 2007 21:53

Onderschrijf voor een groot deel de ervaringen op je weblog. Het blijft lastig om een peloton van een kleine 10.000 fietsers 100 km door Groningen te loodsen. Jammer dat er altijd mensen meedoen die er een wedstrijd van maken. Dat is nu eenmaal niet mogelijk met zo'n pak renners. Dat veroorzaakt misschien ook wel het harmonica effect tijdens de rit.
Ik heb erg genoten van de aanmoedigingen in de verschillende Groningse, Friese en Drentse plaatsjes. Veel publiek langs de weg!
De organisatie was prima. Hulde.
Sterkte voor je fietsmaat.
Leef! Fiets!

airjay
Forum-lid

airjay 21 aug 2007 22:16

Leuk verhaal, jammer van je fietsmaat. Ook ik onderschrijf jouw verhaal volledig. Kijk ook eens bij mijn blog op airjay.hyves.nl. Oh ja, ben je nog geen Hyver, meld je dan aan en meld je ook aan bij ridefortheroses.hyves.nl.

Trouwens, leuk om te zien dat je een BBB carbon stuur en dito bel hebt, ik reed de rit in compleet BBB-tenue, misschien heb je me gespot?

Sterkte aan Hylke!

hm2694
Forum-lid

hm2694 21 aug 2007 22:30

Beste mensen,

ik heb ook meegereden afgelopen zondag en was in de gelukkige omstandigheid dat ik als een van de eerste weg mocht (Rabobank groep). Ik heb de hele dag vooraan gereden. Het was mijn eerste Ride en heb er veel plezier aan beleeft.

Het verhaal gelezen hebben waren dit mijn angsten voor deze tocht, mensen die niet of nauwelijks fietsen en denken dat ze heel wat zijn en om de winst gaan. Ik ben het eens met de reacties die al zijn geschreven.

Ik ben gelukkig op de fiets gebleven. Heb een gemiddelde van 23,1 gehaald. Het was vaak remmen optrekken en weer remmen. De stukken dat je lekker kon doorrijden waren schaars.

Ik heb ontzettend genoten van ambiance, wat een mensen. Ik heb met kippevel op de fiets gezeten. Ik weet de naam van het plaatsje niet meer, maar daar stonds een muziekband te spelen, super.

Prima organisatie, na afloop nog wat gegeten en gedronken en toen met een voldaan gevoel 250 km naar huis gereden.

Volgend jaar in Goes ben ik weer van de partij.

Nog vele goede en veilige fietskilometers toegewenst in 2007.

Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

midlifecrisis
Forum-lid

midlifecrisis 25 aug 2007 20:07

Ik heb met de Ordina groep meegereden voor de 100 km. Het was erg leuk om door dorpen heen te rijden met veel enthousiast publiek. De luxe ervaren van echt afgezette wegen is ook een onvergetelijke ervaring.

Plaats reactie