Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

thecollector
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007 13:08

thecollector 30 aug 2007 12:37

informatie uit het dossier puerto volgens de media. En ik denk dat ze het niet zomaar doen.

De inhoud van het dossier ken jij net zo min als ik dus ga ik ervan uit dat er wel een grond voor is.

Daarin tegen vind ik het belachelijk dat UCI niet ingrijpt om het start verbod van Zabel bij de wk op te heffen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 aug 2007 12:49

Zolang de hele lijst met alle sporters niet vrij is gegeven blijft dat Fuentes-dossier voor mij een grote emmer politieke list en bedrog. Eerst alle namen en duidelijkheid, dan pas straffen.
Less is bore

thecollector
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007 13:08

thecollector 30 aug 2007 13:01

Toch zijn er door die emmer politiek list en bedrog al een aantal rijders veroordeeld of uit eigen beweging gestopt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 aug 2007 13:11

Er zullen ongetwijfeld gebruikers op die lijst staan, dat geloof ik ook wel. Maar ik wil feiten en namen, ook andere sporters!! Het wielrennertje pesten begint mij enorm de keel uit te hangen. Schone sport is een must, maar dan wel alle sporten.
Ik ben het ook zat om met enige regelmaat onderweg te horen of ik wel clean ben, etc. Andere sporten zijn net zo smerig, maar daar heeft de media hun focus niet op.
Less is bore

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 30 aug 2007 13:19

Wat mij verbaasd is het feit dat Valverde nu geen WK mag rijden maar wel de Tour of de Vuelta? Contador stond ook op de lijst en hij mag de tour gewoon uitrijden (en de overwinning cadeau krijgen van de Rabo) en wordt ook niet geweigerd op het WK. De UCI is al ongeloofwaardig maar meet nu duidelijk met 2 maten! Het wordt tijd dat er een sterke organisatie komt die de lijst publiceerd en duidelijkheid in deze verschaft!
Gerardo

thecollector
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007 13:08

thecollector 30 aug 2007 14:09

Daniel1975 schreef:Er zullen ongetwijfeld gebruikers op die lijst staan, dat geloof ik ook wel. Maar ik wil feiten en namen, ook andere sporters!! Het wielrennertje pesten begint mij enorm de keel uit te hangen. Schone sport is een must, maar dan wel alle sporten.
Ik ben het ook zat om met enige regelmaat onderweg te horen of ik wel clean ben, etc. Andere sporten zijn net zo smerig, maar daar heeft de media hun focus niet op.


Daar heb je een punt daniel.
Ik ben het met je eens dat de lijst nu wel heel eenzijdig bekeken wordt.
Maar door de commerciele belangen van de andere sporten wordt er alles aangedaan omdat buiten de pers te houden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 aug 2007 14:14

Commerciele belang van het wielrennen is ook zeer groot. Maar voetbal is Heilig in Spanje, daar blijven ze wel vanaf.
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 30 aug 2007 15:22

Ik ben tijdens de retourvlucht van een zakenreis beginnen te lezen in het laatste boek van David Walsh "From Lance to Landis", daar wordt toch echt niemand meer in gespaard behalve Andy Hampsten in 1995 en Basson.)
Het beschrijft onder ander door wie waar en hoe middelen werden gekocht en toegedient bij US postal. Het suggereert zelf dat bepaalde doping in het verleden gerelateerd wordt aan het veroorzaken van testiculair kanker.

Iemand anders al dit boek gelzezen?
Afbeelding

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 30 aug 2007 19:51

De UCI heeft zich eindelijk door de 6000 pagina's van het dossier Puerto geworsteld (waarom moest dat zo lang duren?). Daarin zouden verschillende documenten de betrokkenheid van Valverde aantonen. Als organisator van het WK weigert de UCI Valverde in Stuttgart te laten starten en dit om de reputatie van het WK niet te schaden. De UCI heeft immers, net als Tourorganisator ASO, een reglement dat hen toelaat renners te weren die schade toebrengen aan hun evenement.
De UCI gaat de Spaanse wielerfederatie nu verzoeken een disciplinaire procedure op te starten tegen Valverde. Het zijn de Spanjaarden die zich over de schuld van de Caisse d' Epargne-renner moeten uitspreken; de UCI treedt enkel op als adviserende instantie.
Indien Valverde schuldig wordt bevonden, zit hij in de penarie. Net voor de Tourstart heeft hij immers de ethische code van de UCI ondertekend, waarin hij verklaarde niet betrokken te zijn bij de zaak Fuentes. Als hij blijkt gelogen te hebben, wordt hij twee jaar geschorst en moet hij een jaarloon inleveren. Voor dat laatste bestaat nog wel een achterpoortje: volgens heel wat advocaten is die ethische code juridisch nl. helemaal niet waterdicht. Bovendien verklaarde de Spaanse federatie enkele dagen terug nog dat ze sowieso met Valverde als kopman naar het WK gingen, en de tolerantie van Spanje tegenover doping kennend ... Indien de Spaanse federatie oordeelt dat Valverde onterecht de zwartepiet is, kan de UCI hem niet schorsen, maar kunnen ze die beslissing wel aanvechten bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne.
Wordt ongetwijfeld vervolgd, maar de wereldkampioen 2007 zal niet Valverde heten.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 30 aug 2007 20:49

Daniel1975 schreef: Het wielrennertje pesten begint mij enorm de keel uit te hangen.


dat de instanties naar buiten moeten komen met hun gegevens, daar geef ik je gelijk in, maar wielrennertje pesten? de rennertjes pesten zichzelf. het is meer een wereldje van ikke,ikke,ikke, de rest kan stikke. Waar rook is is vuur, en valverde is een even grote bedrieger, net als al die andere grote namen. al die attest rennertjes, salbutamol slikkertjes en de verstopper spelertjes, die pesten de wielrennertjes.
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 aug 2007 23:10

Ah, das waar ook... jouw favoriete topic.

Je mist de essentie van mijn betoog grote vriend. Gelijke monniken, gelijke kappen. Of je nu voetballer, atleet, wielrenner of zwemmer bent.
Less is bore

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 30 aug 2007 23:28

more money ,more jungle
Zij is ook tegen

Plaats reactie