Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 07 okt 2007 15:11

@ Ponsteen: Hier kan ik het helemaal mee eens zijn! Doping is geen wielrennen-probleem, het is een topsport-probleem. Wielrennen heeft alleen de naam.... en als ik jou verhaal lees, onterecht (maar dat idee had ik al)! Alleen, binnen het wielrennen wordt -tig keer meer gedaan aan dopingbestrijding dan in andere sporten. Dus rijdt de wielrennerij eenzaam op kop voor wat betreft de bestrijding hiervan....
Alleen het feit dat renners op basis van niks worden uitgesloten van koersen (of dat daar hevige pogingen toe gedaan worden), daar heb ik heel veel moeite mee. Dat gaat de kant van totalitairisme uit.....

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 okt 2007 23:12

T-Mobile zet nu al een punt achter het seizoen
Categorie: ProTour

Voor T-Mobile zit het seizoen er op. De Duitse ProTour-formatie heeft zichzelf een vrijwillige schorsing van een week opgelegd. Dat zit zo: Lorenzo Bernucci kreeg tijdens de Vuelta te horen dat hij positief had getest en dat was na Patrik Sinkewitz het tweede dopinggeval van de ploeg.

En aangezien vorig jaar bij het WK in Salzburg was afgesproken dat een team in zo'n geval een week lang langs de kant zou blijven, met ingang van de volgende ProTour-koers, mist T-Mobile nu Parijs-Tours en de Ronde van Lombardije.

Lekker nieuws, zo op het einde van het seizoen. Ik ben benieuwd wat die Duitsers nu weer gaan doen? En wat gaat de ZDF doen?
Gerardo

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 okt 2007 23:27

Wat de ZDF doet boeit mij totaal niet. Gelukkig heb ik daar niet mee te maken. De enige die daar voor- of nadeel van heeft is Eurosport, die krijgt alle kijkers in Duitsland die wel gewoon koers willen zien.

Maar wat een gekloot weer, waar is Bernucci op getest? De sukkel!
Less is bore

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 okt 2007 23:36

Mobile zet Italiaan Bernucci op straat
De Duitse wielerformatie T-Mobile heeft de Italiaan Lorenzo Bernucci ontslagen. De ploeg had van de UCI te horen gekregen dat de renner positief bevonden is op het verboden middel sibutramine, waarop T-Mobile Bernucci aan de deur zette voor het niet naleven van de interne code.

sibutramine: geen idee wat het is maar het zal wel een maskeirngmiddel zijn.
Hij werd trouwens al in september 2007 door T-Mobil ontslagen.
Gerardo

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 07 okt 2007 23:53

ole'

weer eentje erbij
RIDLEY the speed weapon

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 07 okt 2007 23:57

dutchflandrien schreef:ole'

weer eentje erbij


Ik begin me nu toch wel een beetje af te vragen of jij wielrennen eigenlijk überhaupt wel leuk vindt.......

Ter info:

De werkzame stof sibutramine is een vermageringsmiddel, en dient als hulpmiddel bij het afvallen wanneer met dieet én beweging te weinig effect wordt bereikt.

Alleen op recept. Verkrijgbaar als Reductil® capsules 10mg,15mg.
Dit middel wordt niet vergoed, ook al krijgt u er een recept voor. Kosten: ca € 80/mnd.

Geweldig.... je gaat er niet alleen geen meter harder door fietsen, maar het wordt ook nog eens niet vergoed door je ziektekostenverzekering.....

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 08 okt 2007 20:35

Edwin01 schreef:
dutchflandrien schreef:ole'

weer eentje erbij


Ik begin me nu toch wel een beetje af te vragen of jij wielrennen eigenlijk überhaupt wel leuk vindt.......

Ter info:

De werkzame stof sibutramine is een vermageringsmiddel, en dient als hulpmiddel bij het afvallen wanneer met dieet én beweging te weinig effect wordt bereikt.

Alleen op recept. Verkrijgbaar als Reductil® capsules 10mg,15mg.
Dit middel wordt niet vergoed, ook al krijgt u er een recept voor. Kosten: ca € 80/mnd.

Geweldig.... je gaat er niet alleen geen meter harder door fietsen, maar het wordt ook nog eens niet vergoed door je ziektekostenverzekering.....


ik vind wielrenner zeer leuk. Het intresseert me eigenlijk ook weinig of er nu gebruikt wordt of niet.

Alleen die schijnheiligheid in het wielrennen, het altijd maar ontkennen. de zichtbare misbruiken, en nog steeds roepen dat het zuiver op de graat is, daar kan ik niet goed tegen. Prestaties zien van top-renners, die hoog en laag beweren dat ze zuiver op de graat zijn, en dan een poos later zien dat ze toch de boel belazerd hebben, dat vind ik niet leuk.

en over dat middel: *het zal niet voor niets op de lijst staan.
*het te pas en te onpas slikken van alles en nog wat, daar krijg ik ook het schijt van. als jullie hiervan de oplichterij niet willen inzien, dan moeten jullie dat dan zelf maar weten.
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2007 20:40

dutchflandrien schreef:

Alleen die schijnheiligheid in het wielrennen, het altijd maar ontkennen.


Dat ontkennen schrijf je overal. Hoeveel mensen heb je hier in dit topic al zien ontkennen? En dat meen ik bloedserieus....
Less is bore

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 08 okt 2007 20:59

dutchflandrien schreef:en over dat middel: *het zal niet voor niets op de lijst staan.
*het te pas en te onpas slikken van alles en nog wat, daar krijg ik ook het schijt van. als jullie hiervan de oplichterij niet willen inzien, dan moeten jullie dat dan zelf maar weten.


Dat schijnt wel een bijwerking te zijn van sibutramine.... ;-) ;-)
Zou Stefan Schumacher dan toch......?

Maarre... ik wil toch nog even verwijzen naar mijn post van 6 oktober:

'Doping is valsspelen, slecht voor de gezondheid en immoreel en dient zoveel mogelijk uitgeroeid te worden -PUNT-'

Dit is toch geen ontkennen lijkt me......

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 08 okt 2007 21:58

Daniel1975 schreef:
dutchflandrien schreef:

Alleen die schijnheiligheid in het wielrennen, het altijd maar ontkennen.


Dat ontkennen schrijf je overal. Hoeveel mensen heb je hier in dit topic al zien ontkennen? En dat meen ik bloedserieus....


met het ontkennen bedoel ik nu niet direct de forumleden, maar de renners zelve, en de omkadering van de wielerploegen.

ik respecteer iedere mening van de forumleden, ook al ben ik het niet altijd eens.
RIDLEY the speed weapon

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 09 okt 2007 01:33

Leuke discussies hier, maar wat mij nou verbaast is dat niemand het eigenlijk heeft over dopinglaboratoria die keer op keer in de fout gaan, de meest bizarre fouten kunnen maken, bijzonder nalatig kunnen handelen, zonder daarop aangesproken te worden. Noch in de media, noch op dit forum verneem ik daarover iets. Het verbaast me, want sinds de veroordeling Landis, en de in mijn ogen ernstige fouten die in het Chatenay-Malabry laboratorium zijn gemaakt, heb bv. ik geen enkel vertrouwen meer in de huidige aanpak van doping in sport cq. dopingzondaars - zijn we volgens mij alleen maar zondebokken aan het creëren.

Wat het CM-lab. betreft: het is niet de eerste keer dat zij negatief in de publiciteit komt. Denk bijv. aan het Vrijman-rapport, of zijn we dit inmiddels al weer vergeten? Ergens in 2000/2001 raakte zij ook in opspraak, en werd er zelfs gepleit voor het intrekken van haar accreditatie.

Wat is jullie mening?

b.t.w. Reacties zie ik pas in de loop volgende week, daar mij morgen een operatie te wachten staat.

Bijgaand nog een artikel uit de NRC, waarin twee alom bekende ex-profrenners (waarvan één nog steeds als verdachte te boek staat) aan het woord komen, die hun mening cq. kritiek geven op de door de (Duitse) wk-organisatie genomen maatregelen t.a.v. het afgelopen WK, en de veroordeling van Landis.

thecollector
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007 13:08

thecollector 10 okt 2007 18:33

Ik was laatst aan het denken over doping vrije sporten en kwam eigenlijk niet veel verder dan dammen en schaken( hoewel ik me net bedenk dat er in het verleden ook al een schaker is gepakt maar dat weet ik niet zeker.
Misschien biljarten ook maar daar weet ik te weinig van.
De rest bij mij weten hebben (ooit) last van doping gevallen (gehad).

@ het gevalletje bernucci. Dat was al veel langer bekend. Al tijdens de vuelta. Ik denk dat t-mobile het gewoon gebruikt om kosten te besparen.

Plaats reactie