Dat verbaast me dan toch wel, want die Concorde heeft ook maar een 59 cm bovenbuis. (en niet zo'n extreem lange stuurpen zo te zien, ik gok 120mm?)
Heb je die Concorde en die Batavus wel eens naast elkaar gezet om te kijken wat er nou precies anders is aan je positie op die Concorde?
Te kleine fiets aangesmeerd door Salden
[quote="jandoedel"] En dan koop je een fiets bij een FM die je vertrouwt en die er verstand van heeft. Kost je meer, maar je hebt er uiteindelijk wel veel meer plezier van.
Idd jandoedel, ben sinds een half jaar op zoek naar een nieuwe fiets. Ben via internet en diverse mailtjes bij tal van "goedkopere" zaken terecht gekomen. Hopmans, Salden, de Vos, Flarer ... Uiteindelijk ben ik naar een fm in de buurt gestapt. Ben een 250 extra kwijt, maar ... zijn service en kennis van zaken is echter onbetaalbaar. Resultaat ... weer een tevreden fietser!
Idd jandoedel, ben sinds een half jaar op zoek naar een nieuwe fiets. Ben via internet en diverse mailtjes bij tal van "goedkopere" zaken terecht gekomen. Hopmans, Salden, de Vos, Flarer ... Uiteindelijk ben ik naar een fm in de buurt gestapt. Ben een 250 extra kwijt, maar ... zijn service en kennis van zaken is echter onbetaalbaar. Resultaat ... weer een tevreden fietser!
Ik heb ook een fiets gekocht bij Salden. Ik ben dan welliswaar van doorsnee lengte e.d. maar werd voor het bestellen van de fiets opgemeten door Salden.
Bij aflevering heb ik aan de hand van hun gegevens de fiets nagemeten en alles stond afgesteld volgens hun gegevens. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik perfect op de fiets zit. Het kan dus wel.
Bij aflevering heb ik aan de hand van hun gegevens de fiets nagemeten en alles stond afgesteld volgens hun gegevens. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik perfect op de fiets zit. Het kan dus wel.
Scepticus schreef:Dat verbaast me dan toch wel, want die Concorde heeft ook maar een 59 cm bovenbuis. (en niet zo'n extreem lange stuurpen zo te zien, ik gok 120mm?)
Heb je die Concorde en die Batavus wel eens naast elkaar gezet om te kijken wat er nou precies anders is aan je positie op die Concorde?
De stuurpen is inderdaad 120mm, maar de bovenbuis is zelfs maar 58,5 (horizontaal). Maar aangezien ik een kort bovenlichaam heb komt dat heel goed uit. Ik heb de Batavus en de Concorde nooit naast elkaar gezet, en ik kan er niet goed de vinger op leggen wat zo verschillend is aan die twee fietsen.
Vijfentwintig jaar geleden ging ik eens naar een FM om de maat voor een fiets op te laten nemen. Dat gebeurde toen nog gewoon met een stang tussen je benen. Net voor mij liep een jongen de deur uit die net zo lang was als ik (1.95m), die ook net de maat op had laten nemen, dus de FM dacht dat de stang wel ongeveer goed stond. Ik stapte zo over die stang heen en kwam uiteindelijk op een framehoogte van meer dan 66cm uit, terwijl mijn voorganger op 59cm uitkwam. Dat waren echt twee uitersten.
Een zitbuis zegt mij vrij weinig, een langere zadelpen en hoppa klaar is kees. De maten van een bovenbuis en balhoofdbuis daar moet je naar kijken. Hoeveel kom je tekort op je balhoofdbuis en bovenbuis. Omdat ik ook beetje ben gegroeid ga ik op me crossfiets me stuurpen omdraaien en dan zit het wel goed.
Ik las in de Wieler revue dat Harrie Hofstede zei dat er stuurpennen tot 16cm te verkrijgen zijn. Misschien wat voor jou Flipke.
Ik las in de Wieler revue dat Harrie Hofstede zei dat er stuurpennen tot 16cm te verkrijgen zijn. Misschien wat voor jou Flipke.
Anti-Spacers!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
flipke schreef:Volgens verschillende meetmethoden kom ik uit op 64 center/center en die trek is 63 center /top: dus te klein.
't lijkt net alsof je alle bovenstaande reacties maar hebt overgeslagen...
Salden bashen kunnen veel mensen doen die er zo gezegd "genaaid" zijn, maar in die categorie val jij echt niet volgens mij.
Sorry dat ik het zeg, maar we weten nu wel dat je dat vind. Véél te klein is het frame dus al zeker niet. Blijkbaar kun jij de zit op die fiets niet vinden terwijl andere mensen er hoogstwaarschijnlijk prima op kunnen fietsen. Misschien zegt het dus meer over jouw houding op een fiets dan over een fout van Salden.
Dat je baalt snap ik, maar neem dan ook de punten aan die aangedragen worden, lijkt nu wel of je alleen maar op Salden wilt zitten af te geven, terwijl er prima een mouw aan te passen is.
Dat je baalt snap ik, maar neem dan ook de punten aan die aangedragen worden, lijkt nu wel of je alleen maar op Salden wilt zitten af te geven, terwijl er prima een mouw aan te passen is.