Campagnolo Centaur 2008
Dames en Heren,
Ik heb zojuist mijn nieuwe fiets opgebouwd met een Campgnolo Centaur groep van 2008. Tot mijn verbazing is deze reeds leverbaar bij Hopmans. Verschil met 2007 zijn de carbon cranks en een universele voorderailleur voor compact en dubbel.
Prijs voor de complete groep met carbon cranks is 540,00 euro. Dan heb je wel carbon shifters, carbon cranks en een carbon achterderailleur. (Bijna) Chorus kwaliteit voor een Ultegra prijs dus
[img=http://www.hannink.org/webdav/fiets.jpg]
[img=http://www.hannink.org/webdav/crank.jpg]
[img=http://www.hannink.org/webdav/centaur.jpg]
Gr. Remco
Ik heb zojuist mijn nieuwe fiets opgebouwd met een Campgnolo Centaur groep van 2008. Tot mijn verbazing is deze reeds leverbaar bij Hopmans. Verschil met 2007 zijn de carbon cranks en een universele voorderailleur voor compact en dubbel.
Prijs voor de complete groep met carbon cranks is 540,00 euro. Dan heb je wel carbon shifters, carbon cranks en een carbon achterderailleur. (Bijna) Chorus kwaliteit voor een Ultegra prijs dus
[img=http://www.hannink.org/webdav/fiets.jpg]
[img=http://www.hannink.org/webdav/crank.jpg]
[img=http://www.hannink.org/webdav/centaur.jpg]
Gr. Remco
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
rhannink schreef: Chorus kwaliteit voor een Ultegra prijs dus
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Kun je met deze Centaur shifters nu wel of niet meerdere tandjes tegelijk schakelen? Bij bij Chorus en Record kan dit wel en vroeger kon het ook bij Centaur maar onlangs las ik dat dat nu niet meer kon.
Op een of andere manier heb ik trouwens het idee dat ze bewust een lelijk buitenblad op het crank hebben gezet om toch nog wat meer verschil met Chorus te krijgen.
Op een of andere manier heb ik trouwens het idee dat ze bewust een lelijk buitenblad op het crank hebben gezet om toch nog wat meer verschil met Chorus te krijgen.
Die bladen lijken nog het meest op die van de 105 10-speed groep. Niet echt een goed voorbeeld om te volgen qua styling :/
Ik heb pas 2 keer gefietst en ik heb geen ervaring met racefietsen, maar volgens mij kan ik achter max 1 versnelling tegelijk opschakelen. Naar beneden schakelen (kleiner) kan dankzij het escape mechanisme wel met meer dan 1 versnelling tegelijk. Verder heeft de linker schakelhendel het QuickShift systeem.
Het voortandwiel is idd niet echt fraai, het is gestanst i.p.v. gefreesd. Dit is waarschijnlijk gebeurt om het verschil met de duurdere groepen niet te veel geweld aan te doen
Gr. Remco
Het voortandwiel is idd niet echt fraai, het is gestanst i.p.v. gefreesd. Dit is waarschijnlijk gebeurt om het verschil met de duurdere groepen niet te veel geweld aan te doen
Gr. Remco
rhannink schreef:Het voortandwiel is idd niet echt fraai, het is gestanst i.p.v. gefreesd. Dit is waarschijnlijk gebeurt om het verschil met de duurdere groepen niet te veel geweld aan te doen
Misschien kun je er twee chorus kettingbladen op monteren. Of hebben die weer een andere maat?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Haha da's niet mis.Amclassic-fan schreef:Dat kan prima Auke, maar dat laat je wel uit je hoofd:
Prijzen bij salden, binnenblad 59 euro en buitenblad 109 euro.
Dan zijn er even zo fraaie en veel goedkopere alternatieven..