Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Controltech

m00k
Forum-lid

m00k 09 aug 2007 10:01

Iemand ervaringen met Controltech spul? Ik vind het Formidable CL stuur wel mooi.

Afbeelding

campasuper
Forum-lid

campasuper 09 aug 2007 20:40

Ik rijd met een CarbonComp stuur van ControlTech, echt super. Mijn belangrijkste argument om het te kopen was de doorvoer van de kabels door het stuur ( Campa, 4 kabels ). Ik irriteer mij aan kabels en bobbeltjes onder mijn stuurlint. Ook houd ik niet van glimmend carbon. Verder ligt het stuur prima in de hand, in meer posities dan een traditioneel stuur.
Of een Alu uitvoering vergelijkbaar is met de carbonversie weet ik niet, maar het lijkt mij dat de verschillen minimaal zijn.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

raphael
Forum-lid

raphael 10 aug 2007 00:17

Ik heb sinds begin 2007 ook zo'n stuur (had eerst een Ritchey WCS). Ik ben er heel erg tevreden over. De teller staat voor dit jaar op 6600km.

Voordelen:
- platte bovenkant, veel prettiger om op te leunen, zeker bij lange en meerdaagse tochten
- afgeschuinde bochten. Hierdoor ligt het stuur beter in de hand als je met je hand op de bocht rust (net boven de shifters).
- prijs. voor nog geen € 100,- een mooi, sterk stuur

Nadelen:
- de onderkant van de bocht lijkt wat dunner dan die van Ritchey, hierdoor voelt het wat dun aan (heb liever een iets dikkerere greep)
- mijn flight deck paste niet meer. Ik heb nogal moeten zagen en schuren aan de beugel om de flight-deck fatsoenlijk gemonteerd te krijgen. Dit speelt waarschijnlijk bij meerdere platter oversided sturen

voordelen wegen voor mij veel zwaarder dan de nadelen. Met zo'n alu stuur hoef ik geen carbon ;)

succes met kiezen

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 10 aug 2007 00:42

Ziet er niet onaardig uit, maar licht is het bepaald niet en goedkoop zeker ook niet... Het stuur dat ik onlangs kocht lijkt hier conceptueel sterk op: min of meer klassieke bocht, afgeplatte bovenkant, brede oversized middensectie. Deze Controltech heeft denk ik wel een grotere drop en reach.

tacob
Forum-lid

tacob 17 aug 2007 22:44

Ik heb de carbon bidonhouders van controltech, ze zijn erg prijzig maar dan heb je ook wel wat
http://www.wielerclubeindhoven.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bigm
Forum-lid

bigm 17 aug 2007 22:53

ik heb ook het formidable cl stuur en ben er zeer tevreden over vooral omdat ik veel met mijn handen op het stuur fiets en de uitsparing in de bocht ervaar ook ik als zeer positief en kan dan ook dit stuur van harte aan bevelen

succes met je keuze

campasuper
Forum-lid

campasuper 18 aug 2007 14:06

Ik denk dat een opzetstuur moeilijk zou kunnen worden. Het stuur is zgn. wingshape, wat wil zeggen dat het stuur alleen in het midden echt rond is. en opzetstuur monteren op een stuur wat niet rond is lijkt mij een hele opgave.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 18 aug 2007 23:42

campa=super schreef:Ik denk dat een opzetstuur moeilijk zou kunnen worden. Het stuur is zgn. wingshape, wat wil zeggen dat het stuur alleen in het midden echt rond is. en opzetstuur monteren op een stuur wat niet rond is lijkt mij een hele opgave.
In sommige gevallen is dat inderdaad niet mogelijk. Bij het stuur dat ik heb kan het wel:

Afbeelding

Plaats reactie