Heb sinds een aantal maanden een nieuwe race fiets en ben dus een beginner. Ben druk bezig wat meer info over het vele aanbod aan onderdelen te weten te komen komen en maak dus veel gebruik van dit forum. Valt zeker niet mee met al die nieuwe technieken die toegepast worden op het materiaal en veel persoonlijke meningen. Vaak worden er veel vaktermen gebruikt door ervaren fietsers die bij mij veel vraagtekens oproepen.
Mijn vraag bij deze is wat de ervaringen zijn van de Campagnolo Vento G3 velgen die ik op mijn fiets heb
zitten en waarom zijn deze velgen zo apart gespaakt is dat voor extra stevigheid?. Ik heb begrepen dat gewicht een belangrijk iets is bij de aanschaf van velgen. Ik weeg 78 kg en de fiets is verder afgemonteerd met Campagnolo Veloce.
Ervaringen Campa Vento G3
Hoi Bike79,
Allereerst welkom op het forum. Het is inderdaad even wennen in de wondere wereld van het materiaal....
Vento G3 wielen zijn - net als alle Campagnolo wielen - gewoon hele degelijke en sterke producten. Campagnolo werkt niet met harde limieten als het aankomt op gewicht, hoe het ook zij met jouw gewicht behoor je zeker niet tot een "risicogroep" (denk dan aan 85+). Die wielen voldoen dus uitstekend voor jou.
Voor wat betreft het spaakpatroon zal het een combinatie zijn van een mooi marketingverhaal (dat in de praktijk weinig of geen meerwaarde heeft) en het feit dat het er mooi uitziet.
Allereerst welkom op het forum. Het is inderdaad even wennen in de wondere wereld van het materiaal....
Vento G3 wielen zijn - net als alle Campagnolo wielen - gewoon hele degelijke en sterke producten. Campagnolo werkt niet met harde limieten als het aankomt op gewicht, hoe het ook zij met jouw gewicht behoor je zeker niet tot een "risicogroep" (denk dan aan 85+). Die wielen voldoen dus uitstekend voor jou.
Voor wat betreft het spaakpatroon zal het een combinatie zijn van een mooi marketingverhaal (dat in de praktijk weinig of geen meerwaarde heeft) en het feit dat het er mooi uitziet.
- de zwarten
- Forum-lid HC
@ bike 79: wat zijn jouw ervaringen?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Mij lijkt dat een slagje bij g3 wielen moeilijk te hestellen is omdat je met draaien aan de spaken niks bereikt. Of is dit niet zo?
Als ik tzt andere wielen koop gaat het waarschijnlijk om zonda's of fulcrum r3's dus misschien is dat een argument om liever r3's te kopen. Omdat bij de r3 de spaken wel mooi over de hele velg verdeelt zitten.
Als ik tzt andere wielen koop gaat het waarschijnlijk om zonda's of fulcrum r3's dus misschien is dat een argument om liever r3's te kopen. Omdat bij de r3 de spaken wel mooi over de hele velg verdeelt zitten.