Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

een zoektocht naar een setje wielen

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 06 aug 2007 18:58

heyhey iedereen,


Juist aangemeld als groentje hier op het forum dus ff vlug voorstellen hé.....
Ben de witte (kevin) uit Belgie, Antwerpen (putte-kapellen, nederlandse grens) en natuurlijk fervent met het fietsen bezig!!


Ik ben naarstig op zoek naar een setje nieuwe wieltjes maar er is zoveel keuze dat men op de duur wieltjes telt in je slaap ipv schaapjes...

Budget is zeker niet meer dan 1000euro's,had in gedachten een carbon draadwieltje te nemen met alu-rand en rond de 40mm diep de velg!
Ben 1m80 groot en weg 72kg dus een standaardmaat ivm wielen....

Heb TOKEN,MAVIC,ZIPP aan het zien geweest maar alle tips van jullie zijn welkom ivm prijs-kwaliteit enz...

greetz
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 06 aug 2007 19:17

Leuk setje wielen is de Zefiro K38, worden bij American Classic gemaakt dus met de kwaliteit zit het wel OK.
38mm carbon velg met aluminium velgrand.
AC Victory naven erin (verbeterde versie)
Ik zie deze wielen op het net aangeboden worden rond de € 600,-
Ook de Zefiro K52 (zelfde als hierboven alleen 52mm carbon) worden op het net voor € 649,- aangeboden.
Mooie prijs/kwaliteit verhouding.

Maar zoals je al schreef, wielen genoeg !!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 aug 2007 19:21

adroit schreef:Leuk setje wielen is de Zefiro K38, worden bij American Classic gemaakt dus met de kwaliteit zit het wel OK.


Fantastische redenering! :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 06 aug 2007 19:24

Heb je daar toevallig een adres van aub?

greetz
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 06 aug 2007 19:44

Zipp kan iedereen je zo uit je hoofd praten, te duur, en die alu belgen zijn ook bagger. Bij Plieger in Meerkerk (nabij Gorichem) hadden ze verleden jaar nog set Fir Antara staan voor €850 met DA 9sp naven erin ( wel 36 of 40 spaaks dacht)

heb je toevallig na het vele zoeken nog merken waarvan je ze totaal niet wilt, of dingen? ik bijv. vind die AMC wielen echt helemaal niks, en zal ze ook nooit kopen! heb je een minimaal aantal spaken in gedachten? industrie lager of een kogellager? nog bepaalde naven in gedachten???? het is voor draad banden, maar mag net als Corima ook met carbon remvlak? evt. intresse in zelf samengesteld setje wielen ( bijv. Campa Centaur of Chorus naven of bijv tune naven, Sapim CX- Ray spaken, met Corima Aero velg of de nieuwe M5 racer velgen)
Afbeelding

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 06 aug 2007 19:57

Inderdaad zipp is veel te duur!!
Easton zegt me niks en mavic ksyrium equipe rijdt ik nu momenteel mee dus...
Ik had via via van iemand gehoord dat de wielen van TOKEN ook interresant zijn, kan iemand dat bevestigen?
Ivm de lagers,spaken en carbon remvlak tegenover alu-rand kan ik weinig over zeggen omdat ik daar weinig over weet!
Vertel gerust.......

Ik rijd met campa centaur 2007
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 06 aug 2007 21:00

Token is net als 4ZA en al die andere merken massaproducitie tegenover set Hyperon, of Lightweight,,, Easton zijn over het algemeen super wielen, voor een redelijke prijs.

Verschil in remvlak ik het materiaal, zodat het lijkt alsof je met tube rijd. nadeel is wel dat het gevoeliger is, en je je banden tot ik dacht maximaal 8 bar mag oppompen ( als toerder meer dan genoeg, soms in koersen 0.5bar te weinig ( niet dat dat het verschil maakt)) ander punt is dat je ook gelijk andere remblokken moet hebben voor carbon velgen. die zijn ook niet zo duur, maar het is wel weer iets waar je aan moet denken, en het in regen minder remt.

waar bij welke Nederlandse plaats lig Putte Kapelle eigenlijk? ff offtopic, anders rondom de grensgebieden zijn er genoeg dealers die carbon wielen verkopen. misschien een idee om daar is een bezoek aan te brengen. Rings in Goirle had volgens mij wel redelijk wat carbon wielen staan ( Tiest you knwo more ;) so please correct me if i'm wrong ;)) Hopmans in Bergen op Zoom heeft ook altijd wel wat setjes staan, Van Boxel in Galder en Gilze Rijen, en zo zijn er nog wel een paar....
Afbeelding

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 07 aug 2007 00:10

dat ligt bij Nederlands putte, ossendrecht,hoogerheide....
Ik ga voor mijn stukken bij pijnen race in ossendrecht en hoogerheide maar is allemaal zoals je zegt veel massaproductie:mavic, campa's en fulcrum.....

Maar het oog wil ook wat vind ik persoonlijk, natuurlijk gaat prijs-kwaliteit voor!!!!

Ik denk ik ga het eerst is op het forum vragen aan de fervente fietsers en testers want er is zoveel keuze hé maus 1990....
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 aug 2007 00:33

Hoi , Hopmans in Bergen op Zoom heeft de Prorace Oxana wielen voor een mooie lage prijs. Ik weet niet of ze kwalitatief erg goed zijn , maar ze zien er voor dat bedrag zeer netjes uit.Wel hebben ze een carbon remrand , dus of het iets voor je is??

Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 07 aug 2007 00:41

thanks rene, wist ik niet!!

deze week is gaan kijken.....
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 07 aug 2007 01:22

Prorace is tube ;)
Afbeelding

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 07 aug 2007 01:41

Dat is al afgeschreven dan......;))

Maus 1990 had je iets in gedachten?
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

Plaats reactie