Hallo,
SInds lange tijd weer eens op het forum. Gisteren is tijdens het aanzetten mijn crank gebroken. Met een hoop acrobatische toeren net weten te voorkomen dat ik onder de bus naar Harlingen kwam. (Leuk: denk je een vakantietje in Friesland te houden en ga je op de eerste rit ZO op je muil) Nu was ik al een tijdje aan het denken aan een nieuwe fiets en met de reden hiervoor beschreven kijk ik nu extra goed naar het crankstel.
Welnu, ik heb een aardige Cube fiets gezien afgemonteerd met een Shimano Ultegra groep, Mavic wielen en een FSA SL-K complete crankstel. Hierover heb ik de volgende vragen waarop jullie hopelijk kunnen antwoorden:
1. CUBE fietsen: Meer in het bijzonder: CUBE Agree Blackline, wat is jullie mening hierover? Kwaliteit van frame etc?
2. FSA crankstel: kennen jullie deze wat zijn de ervaringen hierover?
3. Shimano Ultegra. Ik weet dat het Shimano is, en ik was zelf altijd een Campagnolo fan, maar dat is sinds gisteren wel iets minder geworden... (Was volledig campagnolo afgemonteerde Colnago waar ik tot nu toe op reed). Wat is jullie mening over de Ultegra en dat evt in combinatie met de FSA crankstel
4. Mavic Aksium wielen. Ik ben vanonder de indruk dat Mavic goede kwaliteits wielen zijn, maar hebben jullie een mening over deze Mavic wielen in het bijzonder?
Al jullie input wordt van harte gewaardeerd. Veel fietsplezier voor degene die nog wel een compleet karretje hebben
FSA Crankstel i.c.m. Shimano Ultegra
Ik heb in januari voor Fiets een Cube mogen testen. Prima fiets, absoluut niks mis mee.
Wat de onderdelen betreft: Ultegra al jaren een begrip, 'n prima groep.
Het crankstel? Ruilen tegen mijn nwe Ultegra crankstel!
De Mavic wielen zijn gewoon goede wielen. Niet extreem licht maar ook weer niet zwaar. Degelijk dus.
Kortom een prima fiets.
Wat betreft Campa: ik zie hiermee naar je FM gaan want dit is niet normaal.
Campa is in mijn ogen mooier en exclusiever dan Shimano maar ook dit is smaak.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Maurice
Wat de onderdelen betreft: Ultegra al jaren een begrip, 'n prima groep.
Het crankstel? Ruilen tegen mijn nwe Ultegra crankstel!
De Mavic wielen zijn gewoon goede wielen. Niet extreem licht maar ook weer niet zwaar. Degelijk dus.
Kortom een prima fiets.
Wat betreft Campa: ik zie hiermee naar je FM gaan want dit is niet normaal.
Campa is in mijn ogen mooier en exclusiever dan Shimano maar ook dit is smaak.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Maurice
Niets is wat het lijkt..
FSA crankstellen verre van blijven. Neem gewoon Shimano of Campa die zijn veel degelijker.
Ik heb samen met Maurice in februari de Cube getest en ik was minder te spreken over het frame. Ik vond het behoorlijk slap. Ik heb dat geluid bij ons op de vereniging al vaker gehoord. Collega-forumlid Niels heeft begin dit jaar zijn Cube verwisseld voor een Canyon en is van een vaatdoek overgestapt op een raket.....
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je doel. Als je lekker wilt toeren, zul je er een leuke fiets aan hebben. Voor wedstrijden: Afblijven!
De kwaliteit van Ultegra is boven iedere discussie verheven. Ik zou wel kijken of er niet een origineel Ultegra cranckstel te regelen is.
Veel succes!
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je doel. Als je lekker wilt toeren, zul je er een leuke fiets aan hebben. Voor wedstrijden: Afblijven!
De kwaliteit van Ultegra is boven iedere discussie verheven. Ik zou wel kijken of er niet een origineel Ultegra cranckstel te regelen is.
Veel succes!
He Edwin!
Hows life?
Bij ons op de club rijden een aantal renners competitie en wedstrijden op een Cube. Zonder enige problemen. Tja, en Canyon, daar waren wij met z'n allen, en nu ook weer in het augustus nummer over de CF uitvoering unaniem over: stijver dan stijf!
Maar denk er om: niet iedereen vind dat een voorwaarde en/of prettig.
Maurice
Ps: het was inderdaad in februari! +4 graden, das ff anders dan nu!
Hows life?
Bij ons op de club rijden een aantal renners competitie en wedstrijden op een Cube. Zonder enige problemen. Tja, en Canyon, daar waren wij met z'n allen, en nu ook weer in het augustus nummer over de CF uitvoering unaniem over: stijver dan stijf!
Maar denk er om: niet iedereen vind dat een voorwaarde en/of prettig.
Maurice
Ps: het was inderdaad in februari! +4 graden, das ff anders dan nu!
Niets is wat het lijkt..
Het is natuurlijk heel subjectief. Alleen ik had op die Cube het idee: Ik wil rechtsaf en die fiets gaat gewoon rechtdoor. En als je dan nog een aantal van dat soort geluiden hoort....
Maar, ik zou zeggen, probeer zoveel mogelijk en oordeel zelf!
Maar, ik zou zeggen, probeer zoveel mogelijk en oordeel zelf!
Heren,
Hartstikke bedankt voor de input tot zover. Ik ben een Colnago gewend, ik weet niet in hoeverre dit bekend staat als een stijf frame, maar die bevalt me EIGENLIJK uitstekend. Helaas ben ik inmiddels budgettair er iets op achteruit gegaan en kan ik een nieuwe Colnago me helaas niet meer veroorloven.
Alles met elkaar dus een redelijk idee om hier meer dan gemiddeld moeite in te gaan steken begrijp ik. De FSA zal ik laten voor wat het is, er is ook een optie voor Shimano Ultegra 3-fach. Past ook beter bij de volledige Ultegra afmontering anyway In dat kader: Shimano (Ultegra) remmen levert gemengde reacties op? Is dit voldoende om vooral in NL te touren en heel af en toe een uitstapje te maken richting Alpen of Zuid-Limburg/Ardennen?
Ben zeer benieuwd. Zal hier nog laten weten of het deze geworden is, ja of nee. Bedankt voor jullie reacties.
Ps. Campa, ik was er groot fan maar als ik met mijn toch niet zo HEEL goed geoefende benen de campa al de kreukels in rijd, verlies ik toch mijn vertrouwen in zulks.
Hartstikke bedankt voor de input tot zover. Ik ben een Colnago gewend, ik weet niet in hoeverre dit bekend staat als een stijf frame, maar die bevalt me EIGENLIJK uitstekend. Helaas ben ik inmiddels budgettair er iets op achteruit gegaan en kan ik een nieuwe Colnago me helaas niet meer veroorloven.
Alles met elkaar dus een redelijk idee om hier meer dan gemiddeld moeite in te gaan steken begrijp ik. De FSA zal ik laten voor wat het is, er is ook een optie voor Shimano Ultegra 3-fach. Past ook beter bij de volledige Ultegra afmontering anyway In dat kader: Shimano (Ultegra) remmen levert gemengde reacties op? Is dit voldoende om vooral in NL te touren en heel af en toe een uitstapje te maken richting Alpen of Zuid-Limburg/Ardennen?
Ben zeer benieuwd. Zal hier nog laten weten of het deze geworden is, ja of nee. Bedankt voor jullie reacties.
Ps. Campa, ik was er groot fan maar als ik met mijn toch niet zo HEEL goed geoefende benen de campa al de kreukels in rijd, verlies ik toch mijn vertrouwen in zulks.
Remmen zijn prima!
Persoonlijk heb ik niet de centen voor Campa maar anders wist ik het wel.
Chorus is nog steeds mijn favoriet. Hoewel nu de Centaur ook met een carboncrank straks uitgevoerd wordt...
Persoonlijk heb ik niet de centen voor Campa maar anders wist ik het wel.
Chorus is nog steeds mijn favoriet. Hoewel nu de Centaur ook met een carboncrank straks uitgevoerd wordt...
Niets is wat het lijkt..