trek madone 5.2 of scott cr pro
ivm aanschaf nieuwe racefiets kan ik moeilijk kiezen tussen de scott cr 1 pro en de madone 5.2 van 2008
belangrijkste argument is de bracketstijfheid van de madone van 40 tov van 48 van de scott.
kan iemand mij uitleggen of dit verschil iets uitmaakt in het rijden en wat precies?
ik ben 1 m 73 lang en weeg 72 kg
de fiets wordt gebruikt voor (lange) toertochten
belangrijkste argument is de bracketstijfheid van de madone van 40 tov van 48 van de scott.
kan iemand mij uitleggen of dit verschil iets uitmaakt in het rijden en wat precies?
ik ben 1 m 73 lang en weeg 72 kg
de fiets wordt gebruikt voor (lange) toertochten
Hans,
Bracketstijfheid is handig wanneer je wedstrijden rijdt. Hoe stijfer hoe beter. Maar als jij een toerder of trimmer bent en als de bracketstijfheid 40 of 48 is, zou ik je gevoel laten spreken ipv de cijfers. Het verschil merk je waarschijnlijk toch niet.
Persoonlijk zou ik voor de Trek gaan. Erg mooi! Ik heb helaas de centen er niet voor!
Maurice
Bracketstijfheid is handig wanneer je wedstrijden rijdt. Hoe stijfer hoe beter. Maar als jij een toerder of trimmer bent en als de bracketstijfheid 40 of 48 is, zou ik je gevoel laten spreken ipv de cijfers. Het verschil merk je waarschijnlijk toch niet.
Persoonlijk zou ik voor de Trek gaan. Erg mooi! Ik heb helaas de centen er niet voor!
Maurice
Niets is wat het lijkt..
Sharkman schreef:Niet echt een vergelijk. De CR1 is twee klassen beter als de 5.2. Een 5.9 Sl komt beter in de buurt qua rijgedrag en gewicht.
Sharman, welke 5.2 bedoel je die van 2006, 2007 of 2008 ???
2006 5.2 (oclv 120 aero)
2007 5.2 sl is zelfde frame als 5.9 sl (oclv 110)
2008 5.2 pro en 5.2 performance fit (oclv Black Series) (=oclv110?)
In 2008 bestaat er geen 5.9sl meer en Hans geeft het over een madone 2008.
Maw heb je het wel degelijk over de madone 5.2(al dan niet pro) 2008???
sharkman en Filip.
dank voor julie reactie
het gaat me om de trek madone 5.2 van 2008
als ik Sharkman goed begrijp is zijn advies duidelijk; neem of de betere scott cr 1 pro of de trek 5.9. sl. vraag aan Sharkman; wat zijn de argumenten ?
Hans
dank voor julie reactie
het gaat me om de trek madone 5.2 van 2008
als ik Sharkman goed begrijp is zijn advies duidelijk; neem of de betere scott cr 1 pro of de trek 5.9. sl. vraag aan Sharkman; wat zijn de argumenten ?
Hans
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40018
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Stijfheid is geen issue Hans. Ik rij zelf op een CR1 en die is zeer stijf. Mijn Pinarello die ik er naast heb staan is beduidend slapper. Echter, je merkt er eigenlijk niks van. Een slappe vork of slappe wielen hebben een 100x grotere invloed.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
Eens met Daniel1975. Fiets 'n half jaar CR1 (2006) en ben er zeer content mee, behalve met de wielen, de laterale stijfheid is te gering (Mavic Ksyrium Elite). Mocht je voor 'n standaard CR1 gaan en je wil gaan klimmen/dalen dan de wielen vervangen door 'n stijver setje en je hebt een topfiets. Voor toeren op 't vlakke voldoen de Elites overigens prima.
Na 1 jaar met veel plezier op een Trek Madone 5.2 SL te hebben gefietst, brak afgelopen mei op de Joux Plane (al klimmend) de liggende achtervork aan de ketting kant. Zonder enige aanleiding. Nooit gevallen enz. Zie foto.
Geen cent van TREK terug gekregen. Ze zeiden dat het door een impact kwam!
Absolute nonsens.
Heeft iemand een dergelijke ervaring met een carbonframe van TREK?
[img=http://img102.imageshack.us/img102/7971 ... ramxu8.jpg]
Nu met volle tevredenheid een Cervelo R3 gekocht
Geen cent van TREK terug gekregen. Ze zeiden dat het door een impact kwam!
Absolute nonsens.
Heeft iemand een dergelijke ervaring met een carbonframe van TREK?
[img=http://img102.imageshack.us/img102/7971 ... ramxu8.jpg]
Nu met volle tevredenheid een Cervelo R3 gekocht
Met een triple kom je overal
Zo ken ik er nog wel een paar....
De scott heeft een frontale impact gehad met iets dat niet meegaf (daar helpt niets tegen). (eerst gaat de onderbuis en daarna de bovenbuis...)
Wat betreft die Trek. De achtervork laat behoorlijk wat klene beschadigingen zien. een zijdelingse impact weet ik niet zeker maar dat er iets voorafgaande aan de breuk geraakt is (bewust of onbewust, misschien op de achterdrager van de auto lijkt mee aardig aanemelijk) Een breuk aan de voor of achterzeide van de vork had nog gekund maar dit doet een andere oorzaak vermoeden.
De scott heeft een frontale impact gehad met iets dat niet meegaf (daar helpt niets tegen). (eerst gaat de onderbuis en daarna de bovenbuis...)
Wat betreft die Trek. De achtervork laat behoorlijk wat klene beschadigingen zien. een zijdelingse impact weet ik niet zeker maar dat er iets voorafgaande aan de breuk geraakt is (bewust of onbewust, misschien op de achterdrager van de auto lijkt mee aardig aanemelijk) Een breuk aan de voor of achterzeide van de vork had nog gekund maar dit doet een andere oorzaak vermoeden.