vergelijkbaar schoeisel als specialized
Hoi,
Ik heb zojuist een nieuwe fiets gekocht (cervelo soloist team) en wil ook nieuwe schoenen en pedalen. Tot op heden gebruikte ik specialized schoenen, ook omdat ik getriggerd werd door het kniestabilisatie-principe van de specialized schoenen (of wat er van waar is). Ik heb nml. nogal platvoeten en daardoor zakt mijn knie sneller naar binnen, waarvoor ik bij gewone schoenen zolen heb.
Ik vraag me af of ik bij andere schoenen sneller problemen kankrijgen, omdat zij niet met dit principe werken. Ik heb even snel een shimano-schoen van een fietsgenoot aangetrokken (niet echt mee gefietst), maar voelde weinig verschil.
Weet iemand wat er waar is van dit stabilisatieprincipe en of andere schoenen dit minder hebben? Wellicht ook mensen met dezelfde orthopedische klachten....
Ik heb zojuist een nieuwe fiets gekocht (cervelo soloist team) en wil ook nieuwe schoenen en pedalen. Tot op heden gebruikte ik specialized schoenen, ook omdat ik getriggerd werd door het kniestabilisatie-principe van de specialized schoenen (of wat er van waar is). Ik heb nml. nogal platvoeten en daardoor zakt mijn knie sneller naar binnen, waarvoor ik bij gewone schoenen zolen heb.
Ik vraag me af of ik bij andere schoenen sneller problemen kankrijgen, omdat zij niet met dit principe werken. Ik heb even snel een shimano-schoen van een fietsgenoot aangetrokken (niet echt mee gefietst), maar voelde weinig verschil.
Weet iemand wat er waar is van dit stabilisatieprincipe en of andere schoenen dit minder hebben? Wellicht ook mensen met dezelfde orthopedische klachten....
Groet,
Mike
Mike
-
- Forum-lid
De ervaringen die ik hoor van de diverse mensen is zeer positief, mijn eigen ervaring (knieoperaties en problemen) is ook erg goed! Er is geen anders merk die volgens hetzelfde principe werkt. Wel zijn er enkele inlegzolen te verkrijgen die op eenzelfde wijze proberen te werken. Overigens zijn de inlegzolen van Specialized ook los te verkrijgen en kunnen dus in elke andere schoen gebruikt worden!
PamScalpel
Kijk ook eens naar speciale plaatjes als Lemond Lewegdes waarmee je de helling van je schoenplaatjes kunt wijzigen.
Maar dat zijn zijn maar een paar delen vd schoen en niet de zool volgens mij.
@ mike.
Ik weet iemand die wel speciale zolen voor fietsschoenen maakt en advies voor de plaatjes mee geeft.
http://www.topzit.com/
Het is niet goedkoop, maar voor mensen die echt problemen kan het onbetaalbaar blijken. in positieve zin dan dus.
@ mike.
Ik weet iemand die wel speciale zolen voor fietsschoenen maakt en advies voor de plaatjes mee geeft.
http://www.topzit.com/
Het is niet goedkoop, maar voor mensen die echt problemen kan het onbetaalbaar blijken. in positieve zin dan dus.
ik kom uit het schaatswereldje, en daar is het wat meer ingeburgerd om schoenen te laten maken dmv een gipsmodel...
je zou eens kunnen kijken op:
deze maken zowiezo fietsschoenen, de zusjes beltman reden er een paar jaar terug ook mee...
seves(klik)
en hier heb ik schaatsschoenen van, maar ik weet niet of ze ook fietsschoenen kunnen maken...
groothuis(klik)
je zou eens kunnen kijken op:
deze maken zowiezo fietsschoenen, de zusjes beltman reden er een paar jaar terug ook mee...
seves(klik)
en hier heb ik schaatsschoenen van, maar ik weet niet of ze ook fietsschoenen kunnen maken...
groothuis(klik)
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
omdat ik ook platvoeten heb en een paar maand terug nieuwe schoenen nodig had omdat m'n Shimano's iets te klein waren geworden heb ik de Specialized carbon road pro gekocht. Ik heb steunzolen, deze passen er in. In m'n oude shimano's kon dat niet. Ik wil echter nog contact opnemen met de podotherapeut of hij speciaal voor deze fietsschoenen lichtgewicht zooltjes kan maken die iets beter vochtbestendig zijn. Volgens mij heb ik dan de perfecte schoen!
-
- Forum-lid
Dat topzit is ook voor juiste zit op fiets, wat kost een gehele doorlichting voor een juiste houding dan ongeveer?
-
- Forum-lid HC
De Shimano schoen SH-R300 heeft ook thermisch aangepaste zolen, lijkt de perfecte schoen maar wel wat zwaar en ik vind hem niet mooi. Toch maar een S-Works Road dan die zitten bij mij vanzelf al perfect.