Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike Show Your Stuff

robinvberkel
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jul 2006 16:31

robinvberkel 01 nov 2009 19:02

Daniel1975 schreef:
Scepticus schreef:
Robin v berkel schreef:11-23T



Schakel je je dan niet helemaal suf?


Ja, maar mensen die een fiets als dit bouwen kijken meer naar gewicht dan praktisch gebruik.


fiets maar in herperduin of maashorst daar is zelf 11-21 genoeg vandag TT gedaan ik klim hier in bossen sneler dan veel ander met 11-32 verzet maar 11-23T is voor alleen maar hier ander bossen zo als berg en dal komt Sram XX 11-36t er op

dus 11-23 is licht en heel praktisch in bossen hier 11-32 is Dik over kill


@perik

normaal dopen passen niet in dezen stuur gat is to grood en dop blijft niet zitten of je moet van zwaar dopen in doen maar heb geen zin in ik fiets toch geen wedstrijden

@Scepticus

valt wel mee kom maar keer biken in herperduin of maashorst dan zie je hoe plat hier is ik fiets al jaaren met race cassette's hier vaak om dat licht en vaak goed kooper zijn dan licht 11-32 cassette

slideracer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:52

slideracer 07 nov 2009 22:12

vanmiddag een nieuwe overjarige bike besteld.
cube elite hpc R1
Volgende week kan ik hem ophalen... YES!

later meer

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 07 nov 2009 22:31

Robin v berkel schreef:
Daniel1975 schreef:
Scepticus schreef:


Schakel je je dan niet helemaal suf?


Ja, maar mensen die een fiets als dit bouwen kijken meer naar gewicht dan praktisch gebruik.


fiets maar in herperduin of maashorst daar is zelf 11-21 genoeg vandag TT gedaan ik klim hier in bossen sneler dan veel ander met 11-32 verzet maar 11-23T is voor alleen maar hier ander bossen zo als berg en dal komt Sram XX 11-36t er op

dus 11-23 is licht en heel praktisch in bossen hier 11-32 is Dik over kill


Zullen wel oude mensen zijn die je in haalt want je komt amper vooruit.
Heb je wel een keer zien fietsen tijdens een TT maar snelheid zat er niet in.

Persoonlijk zou ik niet elke week willen wisselen van cassette en fiets gewoon het hele jaar met een 11-32 verzet zoals vele langzame anderen.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

robinvberkel
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jul 2006 16:31

robinvberkel 09 nov 2009 17:06

tati schreef:
Robin v berkel schreef:
Daniel1975 schreef:

Ja, maar mensen die een fiets als dit bouwen kijken meer naar gewicht dan praktisch gebruik.


fiets maar in herperduin of maashorst daar is zelf 11-21 genoeg vandag TT gedaan ik klim hier in bossen sneler dan veel ander met 11-32 verzet maar 11-23T is voor alleen maar hier ander bossen zo als berg en dal komt Sram XX 11-36t er op

dus 11-23 is licht en heel praktisch in bossen hier 11-32 is Dik over kill


Zullen wel oude mensen zijn die je in haalt want je komt amper vooruit.
Heb je wel een keer zien fietsen tijdens een TT maar snelheid zat er niet in.

Persoonlijk zou ik niet elke week willen wisselen van cassette en fiets gewoon het hele jaar met een 11-32 verzet zoals vele langzame anderen.



ook al krijg ik geld voor om bij TT hard te gaan fietsen dan doe ik het nog niet en dat je me keer ziet fiets in TT zegt niks ik fiets al tijd op mijn gemak in TT soms haal ik paar in en dan blijf ik lekker achter iemand aan hangen mijn F zijn hoe lang ik over TT doe of hoe snel een TT is mijn alleen voor fun en gezelligheid en soms paar oude bekende tegenkomen die je al lang niet meer heb gezien en lekker bij praaten en meer niet en wat ander vind zal mijn F zijn al heb bike van 10.000€ en haal iemand mijn in met 100€ bike denk je echt dat ik daar om geef LOL doet mijn niks

maar jij kan denk beter weeten voor keer dat jij mijn heb gezien maar als jij zo nodig vind om hard te gaan bij TT gaa je gang ik doe TT daar niet voor dan moet te vaak in rem voor ander of gaan af snijen dan fiets ik liever heelen maal alleen en dan kan ik doen wat ik wil

maar bossen hier fiets ik al17 jaar en ken ze 100% uit mijn hooft dus weet als te goed o f 11-23t genoeg is of niet


en Persoonlijk ik wissel nooit mijn casette alleen als ik naar heel ander bossen gaa waar veel klims in zit ander tijd is 11-23t meer dan genoeg en ken nog paar die al tijd met dit fietsen die doen ook zelfde

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 09 nov 2009 18:59

Robin v berkel schreef:
tati schreef:
Robin v berkel schreef:

fiets maar in herperduin of maashorst daar is zelf 11-21 genoeg vandag TT gedaan ik klim hier in bossen sneler dan veel ander met 11-32 verzet maar 11-23T is voor alleen maar hier ander bossen zo als berg en dal komt Sram XX 11-36t er op

dus 11-23 is licht en heel praktisch in bossen hier 11-32 is Dik over kill


Zullen wel oude mensen zijn die je in haalt want je komt amper vooruit.
Heb je wel een keer zien fietsen tijdens een TT maar snelheid zat er niet in.

Persoonlijk zou ik niet elke week willen wisselen van cassette en fiets gewoon het hele jaar met een 11-32 verzet zoals vele langzame anderen.



ook al krijg ik geld voor om bij TT hard te gaan fietsen dan doe ik het nog niet en dat je me keer ziet fiets in TT zegt niks ik fiets al tijd op mijn gemak in TT soms haal ik paar in en dan blijf ik lekker achter iemand aan hangen mijn F zijn hoe lang ik over TT doe of hoe snel een TT is mijn alleen voor fun en gezelligheid en soms paar oude bekende tegenkomen die je al lang niet meer heb gezien en lekker bij praaten en meer niet en wat ander vind zal mijn F zijn al heb bike van 10.000€ en haal iemand mijn in met 100€ bike denk je echt dat ik daar om geef LOL doet mijn niks

maar jij kan denk beter weeten voor keer dat jij mijn heb gezien maar als jij zo nodig vind om hard te gaan bij TT gaa je gang ik doe TT daar niet voor dan moet te vaak in rem voor ander of gaan af snijen dan fiets ik liever heelen maal alleen en dan kan ik doen wat ik wil

maar bossen hier fiets ik al17 jaar en ken ze 100% uit mijn hooft dus weet als te goed o f 11-23t genoeg is of niet


en Persoonlijk ik wissel nooit mijn casette alleen als ik naar heel ander bossen gaa waar veel klims in zit ander tijd is 11-23t meer dan genoeg en ken nog paar die al tijd met dit fietsen die doen ook zelfde



Zo'n rooie bezwete kop krijg je ook van het rustig rijden. lol

Als je een keer echt gaat mountainbiken dan zul je wel merken dat je met een 11-23 bar weinig uit kunt halen in de bossen. Of je moet een route fietsen die je ook gewoon met een stadsfiets kunt fietsen. Idd herperduin kun je gewoon alles op de grote plaat fietsen maar dat is leuk om een avondje te trainen, heeft verder ook weinig met mountainbiken te maken. Groesbeek lijkt er meer op maar dan moet je het voornamelijk langs de vaste route's zoeken om wat hoogtemeters te maken.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 09 nov 2009 19:48

@ Tati,

Ben je gefrusteerd of zo?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 nov 2009 20:15

En gebrek aan kracht in de pootjes ook denk ik. Dat 11-23 je niet ideaal lijkt kan ik me voorstellen, maar om dan te beweren dat 11-32 de enige optie is?
Ik heb geen moeite met ruim 20% op 29-27 (en dan heb ik het natuurlijk niet over Nederland), ben ik wel benieuwd waarom ik van Tati een cassette moet steken die een gatenkaas is. Daarnaast heb ik de 11 namelijk ook echt niet nodig, ik kan met m'n souplesse prima compenseren dat andere een zwaarder verzet hebben dan mijn 42x12.

Maar goed schijnbaar moet de fiets van Robin afgekraakt worden, terwijl z'n huidige setup gewoon duurzaam is. Hij heeft geen Flyweights, carbon ketting bladen, alluminium cassette, waardeloze remmen oid gemonteerd. Dus dan blijft alleen de 11-23 cassette over om te zeuren. Laat op het EK marathon nu het grootste deel van het veld nog met 11-23 cassettes gereden te hebben, de winnaar is nu echt Europees kampioen MTB Marathon. Ondanks dat hij met een niet mtb waardige cassette reed volgens sommige hier...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 nov 2009 21:03

Amclassic-fan schreef:...terwijl z'n huidige setup gewoon duurzaam is. ...


Nu net het leuke van Robin zn bouwpakketjes.
Als je wilt kun je met deze fiets echt wel gek doen in bergenland. iets wat met een hele hoop ww fietsen niet kan.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 09 nov 2009 21:31

Amclassic-fan schreef:En gebrek aan kracht in de pootjes ook denk ik. Dat 11-23 je niet ideaal lijkt kan ik me voorstellen, maar om dan te beweren dat 11-32 de enige optie is?
Ik heb geen moeite met ruim 20% op 29-27 (en dan heb ik het natuurlijk niet over Nederland), ben ik wel benieuwd waarom ik van Tati een cassette moet steken die een gatenkaas is. Daarnaast heb ik de 11 namelijk ook echt niet nodig, ik kan met m'n souplesse prima compenseren dat andere een zwaarder verzet hebben dan mijn 42x12.

Maar goed schijnbaar moet de fiets van Robin afgekraakt worden, terwijl z'n huidige setup gewoon duurzaam is. Hij heeft geen Flyweights, carbon ketting bladen, alluminium cassette, waardeloze remmen oid gemonteerd. Dus dan blijft alleen de 11-23 cassette over om te zeuren. Laat op het EK marathon nu het grootste deel van het veld nog met 11-23 cassettes gereden te hebben, de winnaar is nu echt Europees kampioen MTB Marathon. Ondanks dat hij met een niet mtb waardige cassette reed volgens sommige hier...



Ik denk dat 370 watt bij mijn omslagpunt niet verkeerd is, dus zoweinig kracht heb ik niet in mijn pootjes. Als je een lange technische klim hebt over losse stenen dan is het toch verrekkes fijn als je op soeplesse kunt rijden ipv liggen harken met als gevaar dat je grip verliest door gebrek aan souplesse.


Gaat me helemaal niet over robin zijn fiets, maar je moet geen onzin praten dat een 32 nergens goed voor is (en alleen voor langzame rijders is). En ik zeg helemaal niet dat 32 de enige optie is. Heb tijdens mijn laatste meerdaagse marathon in zuid afrika toch bar weinig mensen gezien met een 23 tands cassette. Volgens mij zelfs de profs niet en ik geloof niet dat een Karl platt of Stefan Sahm echt zo weinig kracht in de benen hebben.
Kan leuk en licht zijn zo'n cassette maar voor mountainbiken helemaal niet practisch. Zeker niet voor een recreant.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 10 nov 2009 09:46

Daarom staat er in de eerste post ook dat Robin die cassette enkel tijdens tt's en recreatief gebruik in de buurt zal gebruiken. Voor echt mtb;en komt er een XX11-32.

Probleem opgelost:)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13454
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 nov 2009 14:41

ja zo'n tandwiel discussie heeft weinig zin ben ik bang. ik denk dat ik redelijk kan fietsen ben geen talent ofzo maar op de alp stond ik met MTB toch in exact een uur boven. (zelf 79kg + fiets 9.5 + camelbag 3kg) hoeveel watt dat precies is met MTB banden geen idee.

Ik deed dat het grootste deel met 32voor en 28 achter, voor mij zou zijn 11/23 niet geschikt zijn maar als je een wat lagere cadans trapt wellicht wel.

Zelf rijd ik alleen op een MTB dus ook al de weg kilometers (80%) dan is zo'n 11/ 23 helemaal niet verkeerd en totdat ik in zuidlimburg kom heb ik daar voldoende aan.

BV 1 rondje schoorl voluit zou ik best met een 11/23 op het middelblad kunnen maar bij vier of vijf word het al wat lastiger.

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 10 nov 2009 20:32

heb zelf nog niet zo veel ervaring in mtb.
Ben eigenlijk pas overgestapt van de weg naar het mtb. ( 2 maand)
Heb ondertussen wel al mijn eerste xt wedstrijd gereden.En dit met een weg cassette 12-25 bijna constant op het buitenblad gereden alleen op de steile klim naar het middenblad. Een keer geprobeerd naar het binnenblad ,was toch te extreem klein, draaide zelfs op de klim bijna gek. voor mij kan het dus echt die weg cassette;

Plaats reactie