Hallo,
Ben net aangemeld op het forum. Heb een vraag, maar weet niet of er al een discussie hierover gaande is. Als dat wel zo is, hoor ik daar graag van.
Mijn vraag: wat is de levensduur van een fietshelm? Heb zelf nu een GIRO Exodus, uit '98! Ziet er verder goed uit, maar toch!
Ik zie reacties graag tegemoet.
Levensduur (GIRO) fietshelm?
hangt vooral af van je stuurvaardigheid.....
De helmmerken geven zelf aan een helm zeker om de vijf jaar (als het niet veel sneller is) te vervangen. Dat is natuurlijk een stukje eigen belang, maar er lijkt wel een sterke kern van waarheid in te zitten. Het materiaal zal wat verslappen, o.a. onder invloed van de zon. Wat dat betreft zou ik dus een helm die al bijna 10 jaar oud is, toch wel vervangen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou ook na een jaar of 6-7 de helm vervangen. Sowiso zitten de nieuwe helmen veel fijner.
Less is bore
WouterF schreef:De helmmerken geven zelf aan een helm zeker om de vijf jaar (als het niet veel sneller is) te vervangen. Dat is natuurlijk een stukje eigen belang, maar er lijkt wel een sterke kern van waarheid in te zitten. Het materiaal zal wat verslappen, o.a. onder invloed van de zon. Wat dat betreft zou ik dus een helm die al bijna 10 jaar oud is, toch wel vervangen.
Bedankt voor je reactie.
Ik verwachte al zoiets. Zal 'ns een nieuwe gaan uitzoeken.
Die GIRO beviel me wel.
Groeten,
Sjoerd,
Noord-Brabant
Sjoerd,
Noord-Brabant