Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

giant alliance frame

fransoos
Forum-lid

fransoos 19 jul 2007 22:57

toch ook even zo posten, valt zo hopelijk beter op voor de kenners:

wat zijn de alliance frames van giant waard?

Ben wat aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. Was eigenlijk redelijk overtuigd van de orbea onix met een 105 groep erop.
Vandaag echter bij een fietsenmaker eens naar giant staan kijken.
Bleek de TCR alliance met een ultegra groep, goedkoper dan de TCR composite (puur carbon) met een 105 groep.

Vandaar de vraag: wat is zo een alliance frame waard. Als ik het giant boekje mag geloven biedt dat frame de voordelen van zowel carbon als alu. Maar hoort dit soort frame dan niet net duurder te zijn????

fransoos
Forum-lid

fransoos 22 jul 2007 13:33

heeft er dan echt niemand iets zinnigs te zeggen over de combinatie van carbon en alu in een en hetzelfde frame?

En dan bedoel ik iets ingrijpender dan voor- en eventueel achtervork in carbon.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 jul 2007 13:46

Vandaar de vraag: wat is zo een alliance frame waard. Als ik het giant boekje mag geloven biedt dat frame de voordelen van zowel carbon als alu.

Dit is gewoon een marketing verhaal, het toegevoegde van carbon geeft geen meerwaarde aan het frame. Het is zelfs misschien iets meer kwetsbaar, omdat het carbon met het aluminium verlijmd is. Kans op losraken, kraken e.d.

Heb zels een titanium-carban fiets gehad, bood geen extra voordelen, heb er echter ook geen problemen meegehad.

Zou zelf als ik een Giant fiets zou kopen voor een TCR gaan, een full carbon dus!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mouse
Forum-lid

mouse 22 jul 2007 21:52

een tcr alliance is stijver, maar zwaarder dan een TCR composite.

de tcr composites vanaf 2007 zijn voldoende stijf maar degenen ervoor zijn gevaarlijk slap! Niet te verwarren met de TCR advanced, deze is prima.

hiet is een test uit het Duitse Tour:
http://happypics.zapto.org/albums/userp ... 3_2006.jpg

fransoos
Forum-lid

fransoos 22 jul 2007 23:41

klopt het dat iemand met iets meer massa (83 kg zoals ik) beter een ietsje stijvere fiets neemt?
komt nog eens bij dat ik nogal op mijn stuur durf trekken. Wordt aan gewerkt, maar als het lastig wordt herval ik toch vaak in het betere stoempwerk waarbij het ganse lichaam in de strijd wordt geworpen.

maw, dat ik beter gediend ben met een alliance met ultegra-afwerking dan met een TCR-composite met 105?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 jul 2007 23:50

mouse schreef:een tcr alliance is stijver, maar zwaarder dan een TCR composite.

de tcr composites vanaf 2007 zijn voldoende stijf maar degenen ervoor zijn gevaarlijk slap! Niet te verwarren met de TCR advanced, deze is prima.

http://happypics.zapto.org/albums/userp ... 3_2006.jpg

Wat een onzin, de TCR frames zijn altijd voldoende stijf geweest, er is nooit sprake geweest van gevaarlijk slappe frame's!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rik.a
Forum-lid

rik.a 22 jul 2007 23:53

ik denk dat het dan het beste is de alliance te nemen na het bovenstaande met mijn eigen ervaringen te hebben vergeleken (ik vond de alliance té stijf maar ik weeg ook maar 65 kilo)
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

jsparie
Forum-lid

jsparie 23 jul 2007 00:35

Wat een onzin, de TCR frames zijn altijd voldoende stijf geweest, er is nooit sprake geweest van gevaarlijk slappe frame's!!!

Alles is relatief. Feit is dat de eerste giant TCR frames niet stijf waren. Hoeft geen probleem te zijn, maar in echt snelle afdalingen of bij mensen met een wat hoger gewicht kan het wel degelijk voor problemen zorgen.

mouse
Forum-lid

mouse 23 jul 2007 14:28

colnagofreak schreef:

http://happypics.zapto.org/albums/userp ... -_0407.jpg

http://happypics.zapto.org/albums/userp ... -_0506.jpg

Ik weet van meerdere personen dat bij een hoge snelheid de fiets begint te zwabberen. Deze test bevestigd dit.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jul 2007 18:03

Als je het gewicht van die personen dan ook vermeld. We wegen niet allemaal 80 kg (gelukkig).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rick.s.
Forum-lid

rick.s. 02 aug 2007 02:37

heb sinds kort een giant tcr alliance, van zwabberen nog geen last gehad.(bij helling van 8% en mijn 80kg)

Plaats reactie