Ik ben op zoek naar tubes óf dikkere velgen. Het ziet er namelijk ontzettend tof uit! Allen zijn tubes voor mij niet echt handig, aangezien ik geen races rij! Dus mijn vraag is heel simpel: Kan ik dergelijke (zie foto) dikke velgen ook met 'gewone' banden krijgen? Of is dit alleen met tubes?
[img=http://users.telenet.be/fietsenopsomer/promotie/4za.JPG]
Uitleg is natuurlijk welkom, ik ben niet echt op de hoogte..
Hoeft niet per se carbon te zijn, omdat dit erg prijzig is!
Tubes of dikkere velgen?
"Dikkere velgen" ik meen aan dat je 'hogere velgen' bedoelt?
Er zijn zeker hogere velgen voor bandjes op de markt (alhoewel tubes ook voor toeristen zeer interessant kunnen zijn...)
Je kunt kiezen uit carbon wielen met een aluminium remrand zoals bijvoorbeeld Mavic Cosmic Carbone of Hed Jet. En zo zijn er nog legio anderen. Voordeel van een aluminium remrand zijn de remcapaciteit (ook in de regen) en het feit dat je geen speciale remblokjes nodig hebt.
Verder heb je sinds enige tijd ook full carbon wielen voor draadbandjes. Bijvoorbeeld Corima, maar er zijn er nog veel meer. De experts zeggen dat dit eigenlijk geen goed idee is, omdat de velgrand niet bestand zou zijn tegen de hoge druk (een velg voor een draadband heeft een hogere velgrand dan die voor een velg voor tubes). Toch zijn er meerdere forumleden die met full-carbon wielen voor draadbandjes rondrijden. Nadeel van full carbon is de mindere remkracht in de regen en het feit dat je (wanneer je "gewone wielen" wilt gebruiken) remblokjes moet wisselen.
Er zijn heel veel verschillende carbonwielen op de markt; de kwaliteit en de prijzen lopen sterk uiteen. Aan een setje van een A-merk heb je op de lange termijn uiteraard meer plezier dan een goedkoop setje!
Er zijn zeker hogere velgen voor bandjes op de markt (alhoewel tubes ook voor toeristen zeer interessant kunnen zijn...)
Je kunt kiezen uit carbon wielen met een aluminium remrand zoals bijvoorbeeld Mavic Cosmic Carbone of Hed Jet. En zo zijn er nog legio anderen. Voordeel van een aluminium remrand zijn de remcapaciteit (ook in de regen) en het feit dat je geen speciale remblokjes nodig hebt.
Verder heb je sinds enige tijd ook full carbon wielen voor draadbandjes. Bijvoorbeeld Corima, maar er zijn er nog veel meer. De experts zeggen dat dit eigenlijk geen goed idee is, omdat de velgrand niet bestand zou zijn tegen de hoge druk (een velg voor een draadband heeft een hogere velgrand dan die voor een velg voor tubes). Toch zijn er meerdere forumleden die met full-carbon wielen voor draadbandjes rondrijden. Nadeel van full carbon is de mindere remkracht in de regen en het feit dat je (wanneer je "gewone wielen" wilt gebruiken) remblokjes moet wisselen.
Er zijn heel veel verschillende carbonwielen op de markt; de kwaliteit en de prijzen lopen sterk uiteen. Aan een setje van een A-merk heb je op de lange termijn uiteraard meer plezier dan een goedkoop setje!
Ja hoor, er zijn zat 'hoge velgen' of 'aerovelgen' (zo worden ze genoemd) te krijgen voor draadbanden!
Er bestaan:
-Volledig aluminium velgen, bijvoorbeelde American Classic CR420:
-Carbon velgen met alu remvlak. Je hebt hier weer 2 types in:
-Alu velg met niet-dragende carbon kap, zoals de Mavic Cosmic Carbone:
of HED Alps:
-Dragende carbon velg met alu remrand, bijvoorbeeld Zipp 404 Clincher:
of Zefiro K52 clincher:
-Volledig carbon velgen voor draadbanden, bijvoorbeeld Corima Aero HP:
Er bestaan:
-Volledig aluminium velgen, bijvoorbeelde American Classic CR420:
-Carbon velgen met alu remvlak. Je hebt hier weer 2 types in:
-Alu velg met niet-dragende carbon kap, zoals de Mavic Cosmic Carbone:
of HED Alps:
-Dragende carbon velg met alu remrand, bijvoorbeeld Zipp 404 Clincher:
of Zefiro K52 clincher:
-Volledig carbon velgen voor draadbanden, bijvoorbeeld Corima Aero HP:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Dank voor de reacties!
@Havana: Wat geven tubes voor voordelen voor toeristen? Buiten de verbeterde earodinamica, gewicht en scherpte met sturen?
@Scepticus: Dat zijn een paar mooie 'hoge velgen' Ik heb op dit moment Bontrager Select onder mijn Trek 1400 zitten.
http://www.bontrager.com/Road/Wheelwork ... _popup.php
Geen hoogvliegers, maar het volstaat (nog) wel. Aan wat voor prijs moet ik denken voor een stel volledig allu velgen of carbon met alu remvlak?
(Waarbij ik gewoon 'normale' bandjes er op kan houden).
Ik ga eens ff googlen op die draadbandjes, kijken wat dat precies is..:rolleye:
@Havana: Wat geven tubes voor voordelen voor toeristen? Buiten de verbeterde earodinamica, gewicht en scherpte met sturen?
@Scepticus: Dat zijn een paar mooie 'hoge velgen' Ik heb op dit moment Bontrager Select onder mijn Trek 1400 zitten.
http://www.bontrager.com/Road/Wheelwork ... _popup.php
Geen hoogvliegers, maar het volstaat (nog) wel. Aan wat voor prijs moet ik denken voor een stel volledig allu velgen of carbon met alu remvlak?
(Waarbij ik gewoon 'normale' bandjes er op kan houden).
Ik ga eens ff googlen op die draadbandjes, kijken wat dat precies is..:rolleye:
Beste,
kijk hier anders eens voor velgjes:
http://www.tokenproducts.com/05htm/prod ... p?pc1id=17
er zitten enkele hele mooie tussen
ik heb T585 Carbon Tubular TT Wheelset en rij er nu ongeveer een 4 maanden mee zonder enig probleem.
Als je graag een prijs wil weten stuur me dan maar een mailtje
evers_edwin15@hotmail.com
dan zal ik voor u wel eens de prijs vragen bij mijn sponsor
mvg
kijk hier anders eens voor velgjes:
http://www.tokenproducts.com/05htm/prod ... p?pc1id=17
er zitten enkele hele mooie tussen
ik heb T585 Carbon Tubular TT Wheelset en rij er nu ongeveer een 4 maanden mee zonder enig probleem.
Als je graag een prijs wil weten stuur me dan maar een mailtje
evers_edwin15@hotmail.com
dan zal ik voor u wel eens de prijs vragen bij mijn sponsor
mvg
@ Record
Tubes hebben als voordeel de sublieme rij eigenschappen. Gebruik de zoekfunctie even.
Draadbandjes is gewoon een benaming voor "gewone bandjes" zoals waar je nu mee rijdt. "Clinchers" in het Engels.
Tubes hebben als voordeel de sublieme rij eigenschappen. Gebruik de zoekfunctie even.
Draadbandjes is gewoon een benaming voor "gewone bandjes" zoals waar je nu mee rijdt. "Clinchers" in het Engels.