specs MTB
Hallo mensen,
Heb een vraag. Ben namelijk voor een mtb aan het kijken. Nu heb ik een oogie op de Scott Scale 20.
Nu was ik opzoek naar wat details van diverse mtb's maar wat mij opvalt is dat er alleen verteld wordt wat er allemaal op zit en de geometrie. Voor de rest staan er geen getallen qua stijfheid net als bij race fietsen staat vermeld. Iemand enig idee waarom dit bij MTB's nooit wordt vermeld.
PS. Wat zou jullie bod zijn op onderstaande MTB. Vind hem erg mooi en lijkt mij ook een goede fiets.
Foto 1 van Scott Scale 20
Foto 2 van Scott Scal 20
Foto 3 van Scott Scale 20
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Scott scale 20
Zeer mooie scott. De fiets is 1 jaar oud en goed onderhouden.
De ketting en cassette zijn van deore en is er 1,5 maand geleden op gezet.
Ook zijn toen de buitenblad en midden blad toen vervangen.
Zowel voor als achter zijn er nieuwe remblokken in gegaan.
Frame: scott scale 20
Voorvork: Fox F80 rl ( Maand geleden gereviseerd)
Wielen: XT met xt schrijven.
Crank: XT shimano
Banden: Scott onyx (NIEUW)
Remhendels+ remmen: XTR shimano.
Zadel: SLR xp (NIEUW)
A. dairr: XTR
Stuur: Scott pilot.
Stuurnok+zadelpen: Scott
Pendalen: Shimano PD-M540
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Heb een vraag. Ben namelijk voor een mtb aan het kijken. Nu heb ik een oogie op de Scott Scale 20.
Nu was ik opzoek naar wat details van diverse mtb's maar wat mij opvalt is dat er alleen verteld wordt wat er allemaal op zit en de geometrie. Voor de rest staan er geen getallen qua stijfheid net als bij race fietsen staat vermeld. Iemand enig idee waarom dit bij MTB's nooit wordt vermeld.
PS. Wat zou jullie bod zijn op onderstaande MTB. Vind hem erg mooi en lijkt mij ook een goede fiets.
Foto 1 van Scott Scale 20
Foto 2 van Scott Scal 20
Foto 3 van Scott Scale 20
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Scott scale 20
Zeer mooie scott. De fiets is 1 jaar oud en goed onderhouden.
De ketting en cassette zijn van deore en is er 1,5 maand geleden op gezet.
Ook zijn toen de buitenblad en midden blad toen vervangen.
Zowel voor als achter zijn er nieuwe remblokken in gegaan.
Frame: scott scale 20
Voorvork: Fox F80 rl ( Maand geleden gereviseerd)
Wielen: XT met xt schrijven.
Crank: XT shimano
Banden: Scott onyx (NIEUW)
Remhendels+ remmen: XTR shimano.
Zadel: SLR xp (NIEUW)
A. dairr: XTR
Stuur: Scott pilot.
Stuurnok+zadelpen: Scott
Pendalen: Shimano PD-M540
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
van-driel schreef:Voor de rest staan er geen getallen qua stijfheid net als bij race fietsen staat vermeld. Iemand enig idee waarom dit bij MTB's nooit wordt vermeld.
Denk dat het is omdat bij (bijna) alle mountainbikes het frame toch wel stijf genoeg is. De banden en de vork zijn veel bepalender voor hoe 'strak' een MTB uiteindelijk rijdt.
(de Duitse bladen meten wel de stijfheid van de vork trouwens)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
"De ketting en cassette zijn van deore en is er 1,5 maand geleden op gezet."
Hmm, Deore-ketting + cassette op een verder XT/XTR afgemonteerde fiets?
Zijn de bladen voor ook vervangen met Deore (?)?
Dat wordt dus een nieuwe ketting+cassette na aankoop, en dan ook meteen maar die 540's vervangen..........
Hmm, Deore-ketting + cassette op een verder XT/XTR afgemonteerde fiets?
Zijn de bladen voor ook vervangen met Deore (?)?
Dat wordt dus een nieuwe ketting+cassette na aankoop, en dan ook meteen maar die 540's vervangen..........
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Maatchen schreef:"De ketting en cassette zijn van deore en is er 1,5 maand geleden op gezet."
Hmm, Deore-ketting + cassette op een verder XT/XTR afgemonteerde fiets?
Zijn de bladen voor ook vervangen met Deore (?)?
Dat wordt dus een nieuwe ketting+cassette na aankoop, en dan ook meteen maar die 540's vervangen..........
Waarom meteen vervangen? Fietst hij dan meteen harder ofzo?
Kun je toch ook gewoon mee gaan fietsen tot het versleten is..
Heb jij enig idee hoeveel er in die anderhalve maand met die fiets gefietst is? Bovendien als ik om de anderhalve maand mijn ketting en cassette moest gaan vervangen dan zou ik arm zijn.
De scale's zijn bij mijn weten een van de stijfste mountainbike frames dus dat zit wel goed. Ik zie de nieuwe scott scale 20 van 2007 is ongeveer hetzelfde afgemonteerd en wordt verkocht voor 3000 euro. Richting de 2000 zal die al snel gaan, mits hij er goed uitziet.
De scale's zijn bij mijn weten een van de stijfste mountainbike frames dus dat zit wel goed. Ik zie de nieuwe scott scale 20 van 2007 is ongeveer hetzelfde afgemonteerd en wordt verkocht voor 3000 euro. Richting de 2000 zal die al snel gaan, mits hij er goed uitziet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maatchen schreef:
Hmm, Deore-ketting + cassette op een verder XT/XTR afgemonteerde fiets?
Zijn de bladen voor ook vervangen met Deore (?)?
Dat zou op zich niet vreemd zijn, want de originele XT kettingbladen staan bekend om hun grote chainsuckproblemen. Het middenblad wordt wel vaker vervangen voor een Deore.
Less is bore
<<<=======
Nu dan even serieus.
Tja, dat the S kampt met chainsuck is bekend, maar dat Deore daar minder last van zou hebben dan XT..............
Dat het middenblad wel vaker wordt vervangen door Deore lijdt geen twijfel, ik vermoed zelf dat dat andere oorzaken heeft, die eerder in het finciele vlak liggen.
Chainsuck is voor een belangrijk deel een slijtagekwestie, en daar helpt Deore-spulletjes monteren niet echt tegen.
Maar 2000 euri bieden voor een fiets die voor 1850 euri te koop staat op marktplaats vind ik een beetje overdreven, OK, richting de 2000 danj.........
Nu dan even serieus.
Tja, dat the S kampt met chainsuck is bekend, maar dat Deore daar minder last van zou hebben dan XT..............
Dat het middenblad wel vaker wordt vervangen door Deore lijdt geen twijfel, ik vermoed zelf dat dat andere oorzaken heeft, die eerder in het finciele vlak liggen.
Chainsuck is voor een belangrijk deel een slijtagekwestie, en daar helpt Deore-spulletjes monteren niet echt tegen.
Maar 2000 euri bieden voor een fiets die voor 1850 euri te koop staat op marktplaats vind ik een beetje overdreven, OK, richting de 2000 danj.........
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Deore is gemaakt van harder, zwaarder materiaal als ik mij niet vergis. Dus daarom wordt het middenblad vervangen. Als ik het mis heb hoor ik het graag
Less is bore
de 540 sucks inderdaad. Deze worden meteen vervangen voor de Time ATAC. Vind ik erg relaxed.
Dan valt mij op dat jullie het over chainsuck hebben. Heb je dat nou meer met Scott of staat de Xt daar gewoon bekend om of is dat een teken dat je ketting aan vervanging toe is. De deore ketting is inderdaad jammer maar zodra deze versleten en iet is bevallen al ik zeker voor de XT gaan.
Bedankt voor jullie reactie
Dan valt mij op dat jullie het over chainsuck hebben. Heb je dat nou meer met Scott of staat de Xt daar gewoon bekend om of is dat een teken dat je ketting aan vervanging toe is. De deore ketting is inderdaad jammer maar zodra deze versleten en iet is bevallen al ik zeker voor de XT gaan.
Bedankt voor jullie reactie
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Chainsuck is een XT kwaaltje. Overigens alleen als het goed modderig is, anders valt het wel mee hoor. We moeten het ook niet overdrijven. Staat helemaal los van de fiets!!
Less is bore