Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Verdwaald in een overaanbod aan fietsen

pierke
Forum-lid

pierke 11 jul 2007 17:24

Een tijdje geleden heb ik besloten dat ik een 2de koersfiets goed zou kunnen gebruiken. mijn oude alluminium frame zou ik dan gebruiken op de tacx en in de winter/slecht weer periodes.

Nu ben ik dus het internet aan het afzoeken naar een geschikte fiets die binnen mijn budget valt. het probleem is dat ik in mijn budget zeer veel mooie fietsen vind. maar ik weet niet altijd als ze even geschikt voor me zijn.
Iemand die een goede fiets kan aanraden?

vereisten:
-licht frame (carbon mag zeker, maar is geen must)
- goede groep (lieft ultegra)
- eventueel goede garantievoorwaarden,...

zelf ben ik 1m81 en weeg 57Kg. een stijf frame mag, maar het moet dus niet hyperstijf zijn (mag natuurlijk wel).

Budget: rond de € 2500.

Wat zouden jullie aankopen met dit budget?

ted038
Forum-lid

ted038 11 jul 2007 18:15

met zo'n budget voor een ultegra-waardige afmontage kan je bij bijna ieder merk er wel eentje uitzoeken, bij sommige winkels wel 2 ;)

Wat er dan bij komt kijken wat je zelf mooi vind ... carbon, alu, tita of crmo, wat heb je het liefst en dan nog wisselgeld overhouden voor een mooie (extra wielset)

misschien jezelf anders eens verwennen met dura ace of chorus uitrustingsnivo ????

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 11 jul 2007 23:15

heb je een merk of iets op het oog, voorkeur van merken, en welke totaal niet? Ik vind Giant, Trek, Klein en die amerikaanse frames niet echt mooi, mij zou je er niet op zien rijden, terwijl ik Italiaanse frames helemaal het eind vind.... Natuurlijk hoort op een Italiaanse fiets wel Campa, misschien ook een optie voor je? als je dat wilt. Ook kijkend naar je budget, wat voor wielen wil je erin? Carbon of een setje CXP 33 ( in jou geval neit nodig, maar bombproof en redelijk goedkoop) Met geïntregreede zadelpen (zoals Time, de Look 595, nieuwe frames van Giant blablabla, of net als de Orbea Orca de zadelstrop in het frame? dus een losse zadelpen,,,

kortom, kan je beetje specefieker zijn!? mbt voorkeuren dan...
Afbeelding

pierke
Forum-lid

pierke 12 jul 2007 00:22

ik heb wel een zeer ruime smaak ivm koersfietsen. maar zoals je al zegt vallen bepaalde frames puur door hun uiterlijk al af. vb de canyon door de voorvork, de trek fietsen van 2007 (trek 2008 vind ik dan net wel iets hebben, maar de prijzen voor de mooie madone zijn boven budget) Koga-miyata, klein prorace en giant.

andere fietsen vind ik wel knap, maar kosten mij teveel voor wat ze te bieden hebben. voorbeelden hiervan zijn de nieuwe colnago modellen, de pinarellos, de rosa. Kortom: bijna alle itaiaanse merken vallen af door hun prijs/prestatie verhouding. (zware, niet echt stijve frames, wat je voor die prijzen toch niet zou verwachten)

Welke fietsen spreken me dan wel aan?
Ik heb een zwak voor eenvoudige fietsen, das natuurlijk weer een zeer ruime omschijving, maar om enkele voorbeelden te geven van frames die mij kunnen bekoren:

scott cr1, stevens scf, time edge first, kuota kharma, cube, isaac,...

bijkomende vraag: wacht ik best nog enkele weken tot de meeste merken hun fietsen voor 2008 hebben voorgesteld? of zijn er veel merken die niet jaarlijks met nieuwe fietsen komen, en waarbij enkel vb de lak anders is?

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 12 jul 2007 01:11

van Salden:
Scott CR1 Team €2299,- met Shimano Ultrega (full carbon frame)
Willier Mortirolo €1999,- met Shimano Ultrega (full carbon frame)
Orbea Onyx Tour €2399,- Shimano Ultrega en ful carbon frame
Bianchi 928 Carbon €1919,- Shimano Ultrega
Colnago Arte €2200,- Shimano Ultrega carbon voorvork en achterbrug

in Stock die ze hebben:
Look kg 381i €2495 met Dura-ace
Kuota Kharma €1895 met Ultrega (zeer scherp geprijst)
Isaac Pascal €1595 met Ultrega
Pinarello F3:13 €2499 met Ultrega

zijn een aantal voorbeelden van rustieke fietsen (uitzondering van de Bianchi) tegen prijzen binnen jou budget

Bianchi heb ik expres ingezet, reden daarvan is dat Bianchi gewoon kwalitatief goede en eenvoudige frames maakt, tegen super prijzen! Bianchi kan je heel rustig houden, en heel basic, maar kan je ook helemaal "pimpen".

Er komen nu al idd langzamerhand 2008 frames uit, maar meestal worden ze of in november 2007 geleverd, of pas in maart van 2008. Met name de grotere merken duurt het wat langer, en de frames waar veel vraag naar is.
Afbeelding

pierke
Forum-lid

pierke 12 jul 2007 02:01

Ok, bedankt voor de verduidelijking. Ik ga dan binnenkort eens langsgaan bij enkele fietszaken om die fietsen eens in het echt te zien/te proberen want een fiets irl zegt nog 100 keer meer als een foto vanop internet.

pipootje
Forum-lid

pipootje 12 jul 2007 23:40

Ik heb blijkbaar dezelfde smaak als Pierke. Ik kijk ook naar een carbon frame en heb nu een alu fiets met zitbuis 65 cm CT (zadelhoogte 83 cm/ inseam 95 cm), 60 cm topbuis (11 cm stuurpen) en 23 cm balhoofdbuis. Dit bevalt me prima omdat ik (50+) niet een al te groot hoogteverschil wil tussen stuur/zadel.

Ik heb nog geen carbonframe gezien dat qua maatvoering hiermee overeenkomt, behalve de Ridley. Dit merk trekt me niet zo aan (kan nog veranderen). Volgens desk,undigen moet een Scott XXL ook kunnen passen maar ik weet het nog niet (zal het eens moeten proberen als dat ergens kan). Ik heb ergens gelezen dat Boonen (die in dezelfde maatcategorie zit als ondergetekende) in het begin ook moeite had om bij Specialized een passend frame te krijgen.

Heeft iemand nog andere suggesties voor een GROOT carbon frame dat natuurlijk niet veel duurder mag zijn dan een Scott ? Ik heb ook nog het merk Simplon gezien maar die zijn blijkbaar spuuglelijk in de grote maten.

Pippotje,
die momenteel ook nog een beetje verdwaald (verdwaasd) is gezien de grote hoevelheid merken.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 13 jul 2007 14:49

hoi,

vind je een merk heel belangrijk? anders kun je altijd nog kijken bij merken als Red Bull

bijvoorbeeld deze, alu frame, Dura Ace en Easton Circuit wielen 2200 euro en kan eventueel ook met Campa Chorus
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=12420
of deze:
ook Dura Ace maar hier een carbon frame en wielen van het eigen merk van rose.
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=12404
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

pierke
Forum-lid

pierke 13 jul 2007 20:50

Merkfiets is absoluut geen must voor mij, al wil ik wel geen frames die een bedenkelijke reputatie hebben op het gebied van kwalitiet of garantievoorwaarden.
Die red bull's zijn inderdaad zeer aantrekkelijk qua prijs, maar niet 100% mijn smaak. bovendien zou ik de fiets graag in de omgeving kopen van waar ik woon (regio Brugge - Gent) om praktische redenen.

Momenteel zit ik vooral nog wat te zoeken op internet, maar dinsdag/woensdag/donderdag ga ik langs bij enkele fietszaken meer informatie in te winnen omtrent bianchi, stevens, cube, scott,..

Plaats reactie