Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kwaliteit van Polar fiets/hartslagmeters

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 26 feb 2008 00:07

-Robin- schreef:Hier ook iemand met een CS600 en nog nergens storing gehad. Dat terwijl mijn fietsmaat met een Polar S7?? op verschillende plaatsen het toestel volledig tilt ziet slaan (hartslagen van boven de 200 voor een kilometer of 10 enzo).

Dit klinkt wel heel dramatisch. Ik gebruik nu al heel wat jaren naar alle tevredenheid een S710i. Nauwelijks problemen mee. Soms slaat hij even op hol bij een spoorwegovergang bv, maar dat duurt maar een paar seconden. Later, als het al geregistreerd is, is dit eenvoudig te verhelpen in de grafieken op de pc.

Ik heb enkel wat problemen gehad met een tweede speedsensor die ik aangeschaft had voor een tweede fiets. Dit was een iets nieuwere versie dan die ik al had (niet de sensor van de CS...-modellen). Met deze sensor kreeg ik de snelheid niet op het scherm. Nadat ik weer het originele type opgedoken had, heb ik geen problemen meer gehad.

Maar als ik het zo lees, loop ik er niet warm voor om een nieuwere Polar aan te schaffen. Ik blijf voorlopig nog bij m'n vertrouwde S710i.

rene1
Forum-lid

rene1 26 feb 2008 10:11

Hartslag op hol heb ik ook een paar keer gehad met een 710 en met een 720. Lag ELKE keer aan de batterij van de borstband. (Het was wel vreemd dat de batt. korter was meegegaan dan eerdere versie, toch waren de problemen volledig over door vervanging van deze batt.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 26 feb 2008 10:19

Het op tilt slaan is bij mij juist altijd gekoppeld geweest aan een spoorweg en verder weet ik op mijn vaste routes 2 locaties waar het soms gebeurt. Allebei in de 'middle of nowhere' bij een boerderij in de polder. Dat het dus zo locatiebewust gebeurt en dat het reeds kort na aanschaf ook al gebeurde, sluit voor mij de batterij van de borstband als oorzaak uit.

Maar nogmaals, ik vind het niet echt een probleem. Het komt sporadisch voor en je kan het eenvoudig corrigeren bij thuiskomst.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 feb 2008 10:32

Bij mijn s725 TE werkt hartslag altijd perfect. Ik heb wel vaak problemen met de snelheid, die springt heel vaak naar idioot hoge waardes.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 01 mar 2008 00:34

Ik weet niet precies waar ik het volgende neer kan zetten, maar ik probeer het hier maar. Bij bike-discount.de zijn verschillende Polar-producten flink in de aanbieding van 1 maart t/m 15 maart.

Onder andere:
CS200cad van 149,95 voor 105
CS600 van 379,95 voor 285
S725x Pro Team van 359,90 voor 199

vincent2008
Forum-lid

vincent2008 26 mar 2008 11:46

Gebruik een s720i. Functioneert in een woord perfect.

marz
Forum-lid

marz 26 mar 2008 17:24

Heb ook een S725x, maar echt helemaal nog nooit iets mee gehad, en heb hem nu alweer een tijd.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

rikkert
Forum-lid

rikkert 16 apr 2008 22:53

Nog maar een eens update-je van mijn Polar 745 tou edition. Wederom terug naar Polar. In de regen slaan alle knoppen vast. Hartslag registreert ie maar matigjes en sneldheid en trapfreq ook niet van harte. Ik vermoed dat ie nat geworden is van binnen en daarom niet functioneert. (is alleen bij Polar geopend voor reparatie). Heb ook een echte Ciclosport van maar liefst 19 euri: Die doet het beter dan mijn Polar. Hoop dat de derde poging tot reparatie eea oplost.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

velo
Forum-lid
Contact

velo 17 apr 2008 21:03

Ik vrees dat storingen gewoon een teken van de draadloze digitale tijdperk is.

Of Polar vroeger (lees: in het pre draadloze tijdperk) betere producten maakte kan ik niet zeggen, maar wat wel is veranderd is het landschap met antennes, frequenties en noem maar op.

Ik heb ook de Garmin overwogen (ook die hebben problemen) en ben toch overstag gegaan voor de CS600.

Niet dat ik de illusie heb dat deze WIND techniek tot in lengte van dagen probleemloos zal zijn, maar wel dat het voorlopig de boel op orde heeft en dat er weer storingen gaan komen is voor mij geen nieuws alleen wanneer :-)
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

excannondale
Forum-lid

excannondale 26 jun 2008 00:09

je kunt ze zelfs wassen op 40 graden met je fietskleding mee (wel even de batterij vervangen daarna ;)

Heb sinds een jaar een een cs200cad, door een stommiteit brak een lipje van de body af, waardoor hij niet meer vast kon worden gezet in de bikemount. Opgestuurd naar Polar, zonder kosten binnen twee weken gewoon een nieuwe body gekregen.

Functioneert prima, minder storingen dan m;n vorige (VDO). Vanwege esthetische redenen de cadansmeter op m'n nieuwe fiets eraf gelaten (nogal lompe sensor). Maar misschien gaat-ie er wel weer eens op.
---
De Rosa Team 2007 campa

Plaats reactie