Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe fiets, help?!?!?!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jul 2007 13:15

Amsterdam / Haarlem: Lohman, al is die wel heel duur (nu krijg ik Timo weer over me heen maar goed ;) ).

mrbean
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2006 16:31

mrbean 10 jul 2007 14:07

Heiko,

Inderdaad kun je de Canyon fietsen testen, je moet daarvoor een afspraak maken. Volgens mij is dat ergens in het brabantse. Overigens hebben ze erg lange wachttijden en zij bepaalde framkeuzes voor dit jaar reeds uitverkocht (52/53 cm. carbon bijvoorbeeld).

Natuurlijk is ook gewoon het gevoel heel belangrijk, je moet er lekker op fietsen. Te hard is zeer oncomfortabel, te zacht is als een dweil. Uitproberen is het devies. Overigens moet je heel veel rijervaring hebben om precies te weten hoe je jouw specifieke fiets wenst. Geef er daarom in het begin nog niet teveel aan uit.

Ik heb begrepen dat ook Bianchi heel mooie fietsen maakt, welke nog redelijk betaalbaar zijn. Ook naar concorde Carbon zou je wel eens kunnen kijken. Overigens kan het makkelijk duurder (ook nog stijver), maar deze fiesten geven een mooie balans.

Met ultegra moet je jarenlang probleemloos kunnen rijden. Een amateur rijdt het verschil tussen dura-ace en ultegra er niet uit.

Groeten en succes ermee,

mrBean
Pijn is genot

heiko
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2007 11:35

heiko 11 jul 2007 11:13

Bedankt voor alle tips, ik ga het even rustig overwegen en het een en ander proberen. Als er iets nieuws staat te blinken zal ik dat wel even laten weten!

Plaats reactie