Klopt het dat als je gefreesde tandwielen gebruikt dat deze met het zelfde onderhoud langer meegaan dan de zgn. gestampte tandwielen.
Het voordeel zou moeten zijn dat de passing van de ketting rol vanaf het begin beter is en daarmee de levensduur ook langer.
Iemand ervaring met deze gefreesde tandwielen.
Gefreesde tandwielen.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je hebt het neem ik aan over voorbladen. Goedkope stalen bladen zijn meestal gestampt en de duurdere aluminium bladen gefreesd. Die aluminium bladen slijten wel ietsje harder, maar ze zijn een stuk lichter en zo vaak verslijt je voorbladen toch ook niet?
De passing van gestampte (gestanste) bladen hoeft niet veel slechter te zijn, en indien wel is dit passingsverschil door slijtage na enige tijd verdwenen. Het grootste voordeel van gefreesde bladen is de hardere materiaalkwaliteit. 7075 T6 alu (veel gebruikt) laat zich wel stampen, maar bij de fijnere details als de tanden geeft dit geen mooi resultaat.
Het had betrekking op de voor als achter tandwielen
Dus als ik het goed begrijp dan is het tov. de standaard tandwielen niet echt een vooruitgang om gefreesde tandwielen te overwegen mbt. duurzaamheid.
Weer wat geleerd
Tja, die marketing jongens die weten het mooi te brengen
Dus als ik het goed begrijp dan is het tov. de standaard tandwielen niet echt een vooruitgang om gefreesde tandwielen te overwegen mbt. duurzaamheid.
Weer wat geleerd
Tja, die marketing jongens die weten het mooi te brengen
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;