ik ben op zoek naar een 28" voorvork voor mijn hybride fiets.
de voorvork die ik nu hebt doet het niet goed hij is onstabiel en veert niet goed.
ik gebruik mijn fiets voor woon/werk en vakanties.
de rede dat ik een geveerde voorvork wil is dat je rem weg korter is omdat je je voorrem ook volledig kan gebruiken.
dit heet mij al heel wat aanrijdingen gescheeld met onoplettende automobilisten.
de remmen die ik gebruik zijn Lx disc.
nu kan ik geen goede 28" vork vinden
maar wel 29":
Rock Shox Reba Race 29er Disc
White Brothers 29er Magic 80 Fork, Disc ONLY
PACE >RC29S80
nu is mijn vraag:
wat is het verschil tussen een 28" en een 29" vork
en kan een 29" vork in plaats van een 28"?
of weet iemand wel een goede 28" vork?
28" / 29" voorvork?
Met een starre vork kan je ook hard remmen hoor.
29" vorken zijn bedoeld voor 28" wielen met hele dikke banden, en zijn dus 'hoger'
Als je zo'n vork in een hybride stopt verknal je mogelijk de geometrie.
29" vorken zijn bedoeld voor 28" wielen met hele dikke banden, en zijn dus 'hoger'
Als je zo'n vork in een hybride stopt verknal je mogelijk de geometrie.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
met een geveerde vork kan je achterwiel ook los komen maar daar moet je echt je best voor doen door aleen met je voor rem te remmen. als je voor en achter ongveer tegelijk in knijpt blijft je fiets vlak.
en als je dan nog banden hebt met zacht rubber zo als de Schwalbe Marathon Supreme en schijf remmen dat sta je pas echt snel stil en dat heb je in de stad echt nodig.
en als je dan nog banden hebt met zacht rubber zo als de Schwalbe Marathon Supreme en schijf remmen dat sta je pas echt snel stil en dat heb je in de stad echt nodig.
wim
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
http://www.roseversand.de/output/contro ... start_oben
hier vind je er een paar, maar is ook niet alles volgens mij.
Ook al heb je naar mijn mening wel gelijk (met voorvering en grote schijfrem voor sta je belachelijk snel stil), je maakt het jezelf wel vele malen makkelijker door gewoon een starre vork te monteren.. Met je kont achter je zadel hangen, probeer dan je achterkant maar eens omhoog te laten komen.
hier vind je er een paar, maar is ook niet alles volgens mij.
Ook al heb je naar mijn mening wel gelijk (met voorvering en grote schijfrem voor sta je belachelijk snel stil), je maakt het jezelf wel vele malen makkelijker door gewoon een starre vork te monteren.. Met je kont achter je zadel hangen, probeer dan je achterkant maar eens omhoog te laten komen.