Titanium fietsen
De vork is glanzend. Was deze mat geweest dan gaf ik je gelijk.
Gewicht? Geen idee. Sram Red groep, Fulcrum 3 wielen, SLX vork, Arione Ti zadel, Keo Carbon pedalen, WCS onderdelen (er komt nog een WCS carbon zadelpen in).......7,5 kilo?
Het wordt zeker mooi op de weg, nu maar hopen dat hij bevalt...
Gewicht? Geen idee. Sram Red groep, Fulcrum 3 wielen, SLX vork, Arione Ti zadel, Keo Carbon pedalen, WCS onderdelen (er komt nog een WCS carbon zadelpen in).......7,5 kilo?
Het wordt zeker mooi op de weg, nu maar hopen dat hij bevalt...
Niets is wat het lijkt..
@Maurice
Hij is lelijk!! Maar ik ben een goede jongen en als je mij zegt waar je woont, dan help ik je wel van die fiets af ;-D.
Het is echt de natte droom van iedere materiaalgeek... Helaas kan ik het voorlopig nog niet betalen. In ieder geval heel veel plezier met deze beauty.
Hij is lelijk!! Maar ik ben een goede jongen en als je mij zegt waar je woont, dan help ik je wel van die fiets af ;-D.
Het is echt de natte droom van iedere materiaalgeek... Helaas kan ik het voorlopig nog niet betalen. In ieder geval heel veel plezier met deze beauty.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
SRAM staat in ieder geval wel mooier dan mijn DA.
What makes the boat go faster?
Aangezien titanium racefietsen niet super vaak getest worden, is deze vandaag uitgekomen test van 7 titanium racers op Roadbike wel interesant leesvoer denk ik.
In de inleidende tekst worden ook nog de vooroordelen van titanium besproken.
In de inleidende tekst worden ook nog de vooroordelen van titanium besproken.
Deze test stond in nummer 2 van RoadBike. Ik koop dit blad altijd en heb stevig zitten kwijlen boven de test. Vooral boven de Moots en de Seven. Ik heb er helaas op dit moment de centen nog niet voor, maar binnen afzienbare tijd komt er een tita-racer. Zoveel is voor mij nu wel duidelijk.
Trouwens, het derde nummer van RoadBike ligt sinds vandaag in de winkel.
Trouwens, het derde nummer van RoadBike ligt sinds vandaag in de winkel.
Real men wear blûk!!! Marcel
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 feb 2009 09:51
Al een tijdje lang heb ik met grote belangstelling dit forum gevolgd. De smaakvolle en veelal duur-ogende modellen getoond op dit forum fascineren me zeer. Zelf ben ik in het bezit van een titanium koersfiets op maat gemaakt en ge-produced door een zekere Ken Hashikawa, een Japans pro-coureur die in de jaren 90 professioneel in Vlaanderen koerste en daarna in Japan zijn eigen fietsmerk lanceerde onder de naam "VLAAMS".Vlaams Sirius Ti-1 Hierbij alvast een foto bij wijze van zelf-introductie. Ik ben nog volop aan het experimenteren met nieuwe combinaties: wielen, stuur-en zadel pennen, banden, enz. om voor mij de ideale "feel" te vinden. Ik rij voornamelijk lange afstanden (200km+) met veel bergbeklimmingen in de omgeving van Tokyo (vooral in de prefectuur van Yamanashi). In het begin voelde mijn titanium frame nogal stug en stijf aan vanwege mijn eerste wielset erop: Fulcrum Racing 3 die nogal weinig "roadshock" absorberen. Shimano en Spinergy wielen en zachtere banden (de nieuwe Bridgestone Extenza Long Ride banden...een droom!) en binnenbanden (Michelin latex) zijn alvast een grote verbetering. Ik zoek nog verder.
VLAAMS Sirius Ti-1 produced by Ken Hashikawa
http://vlaamsewielrenner.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vlaamsewielrenner.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 feb 2009 09:51
Ja, bijna een jaar oud maar nog altijd helemaal gaaf !
Hier nog een foto met de rijder erbij:
VLAAMS Sirius Ti-1 produced by Ken Hashikawa
http://vlaamsewielrenner.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vlaamsewielrenner.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 feb 2009 09:51
Dank je voor het compliment litespeed en perik...De Fuji berg is gemakkelijk te bereiken per fiets vanuit Tokyo (ongeveer 120km). Er worden er ook tal van hillclimbs georganiseerd, voor profs en amateurs. Titanium is voor mij het beste materiaal qua ideale zijdelingse en vertikale stijfheid van het frame om bergen van dit caliber aan te kunnen.
Mt.Fuji International Hillclimb
Met team-color oranje bandjes erop voor de verandering af en toe...
Het mooie van een "nude ti" frame vind ik, is dat je er zo oneindig veel verschillende imagos mee kunt creeren door het kleur van je stuurlint, het kleur van je bandjes, enz...te veranderen. Aan de andere kant levert het zuinig omspringen met kleur- en andere accentjes nog altijd het beste esthetische resultaat vind ik persoonlijk. "Simple is best" wanneer het om een ti frame gaat.
Deze Vlaams Sirius Ti-1 gebruikt double-butted 3AL-2.5V titanium en weegt ongeveer 1,350 gram (voor een 560mm-metend frame).
Mt.Fuji International Hillclimb
Met team-color oranje bandjes erop voor de verandering af en toe...
Het mooie van een "nude ti" frame vind ik, is dat je er zo oneindig veel verschillende imagos mee kunt creeren door het kleur van je stuurlint, het kleur van je bandjes, enz...te veranderen. Aan de andere kant levert het zuinig omspringen met kleur- en andere accentjes nog altijd het beste esthetische resultaat vind ik persoonlijk. "Simple is best" wanneer het om een ti frame gaat.
Deze Vlaams Sirius Ti-1 gebruikt double-butted 3AL-2.5V titanium en weegt ongeveer 1,350 gram (voor een 560mm-metend frame).
VLAAMS Sirius Ti-1 produced by Ken Hashikawa
http://vlaamsewielrenner.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vlaamsewielrenner.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;