Titanium fietsen
Tip voor wie nog op zoek is naar titanium merkframe voor idioot lage prijs: kijk nu op de site van planet x want daar wordt t/m maandag a.s. nog 20% extra korting gegeven op bestellingen boven GBP 600!!! Ik heb zojuist het door mij bestelde pro road ti frame ontvangen dat ik maandag had besteld voor slechts EUR 618!!!! Waanzinnige prijs dus want dit frame is in feite niets anders dan een Lynskey R230 frame (met slechts enkele kleine aanpassingen). Gelukkig voor mij komt de geometrie (meer hierover een paar pagina's terug) vrijwel exact overeen met mijn oude ros.
Nu nog wachten op easton ec90sl vork en king sotto voce headset en we kunnen gaan opbouwen! Yes!
En als het goed is komt mijn zoon vandaag of morgen ook nog ter wereld - het opbouwen zal dus nog wel even op zich laten wachten
Nu nog wachten op easton ec90sl vork en king sotto voce headset en we kunnen gaan opbouwen! Yes!
En als het goed is komt mijn zoon vandaag of morgen ook nog ter wereld - het opbouwen zal dus nog wel even op zich laten wachten
vanOlst schreef:618 euro? Als ik afreken betaal ik meer. Ik kom op ongeveer 718 euro uit. Heb je nog een kortingsbon gebruikt?
Hoi,
Ik heb zelfs méér bij een check out nl. £ 677.40 incl. shipping £ 20.-
Omgerekend is dat bij mijn weten = 756.55 of heb ik het mis ?:(
Natuurlijk nog niet veel voor zo'n prachtig frame maar...........................
Grtz,
Morel
Morel schreef:vanOlst schreef:618 euro? Als ik afreken betaal ik meer. Ik kom op ongeveer 718 euro uit. Heb je nog een kortingsbon gebruikt?
Hoi,
Ik heb zelfs méér bij een check out nl. £ 677.40 incl. shipping £ 20.-
Omgerekend is dat bij mijn weten = 756.55 of heb ik het mis ?:(
Natuurlijk nog niet veel voor zo'n prachtig frame maar...........................
Grtz,
Morel
Die 756.55 kreeg ik ook op de website van Planet X. Die 718 euro was een vergissing. Ik vind dat nogal schelen ten opzichte van 618 euro. Dus ik ben benieuwd hoe dat kan.
Kan iemand me misschien helpen met de geometrie van de PX Road Ti. Ik heb ongeveer een framemaat 59 nodig met een bovenbuislengte van 575 mm cc. Wanneer ik in de tabel kijk van de Road Ti
http://www.planet-x-warehouse.co.uk/?page_id=1288
dan past de L qua bovenbuislengte maar niet qua seattube lengte (54). Heeft iemand ervaring met die frame en kan die mij vertellen hoe het frame uitvalt?
Hoi,
De zitbuislengte is minder belangrijk, zolang de bovenbuislengte maar goed is.
Als je weet hoever de bovenkant van je zadel moet staan t.o.v. center trapas, weet je ook hoever je zadel boven het frame gaat uitsteken.
Voorbeeld; als je zadel op 77 cm. moet staan en je trekt daar de zitbuislengte van 54 cm. af dan houd je 23 cm. over.
Dat ziet er volgens mij netjes uit.
Grtz,
Morel.
De zitbuislengte is minder belangrijk, zolang de bovenbuislengte maar goed is.
Als je weet hoever de bovenkant van je zadel moet staan t.o.v. center trapas, weet je ook hoever je zadel boven het frame gaat uitsteken.
Voorbeeld; als je zadel op 77 cm. moet staan en je trekt daar de zitbuislengte van 54 cm. af dan houd je 23 cm. over.
Dat ziet er volgens mij netjes uit.
Grtz,
Morel.
sorcees schreef:Ik weet dat de meesten hier de combinatie ti met zwart het mooist of meest verantwoord vinden, maar dat is de vraag niet en daar gaat de discussie ook niet over.
En met zilver bedoel ik ook niet de zilverkleurige stuurtape.
Meer voor het oog staat een titanium fiets met bijbehorende ti zadelpen, stuurpen, alu suur met witte stuurtape en een metaalkleurige groep, evt titaankleurig of ultegra ice grey.
Alu kleurige velgen met blinkende spaken, etc.
Vork blijft natuurlijk moeilijk, is bijna altijd carbon/zwart.
Ik ben op zoek naar suggesties, foto's, links in die richting.
B.v.d.
De weerman roept steeds dat je binnen moet blijven dit weekend.
Om de tijd te doden hier nog een linkje.
http://users.skynet.be/lichtsnelheid/TITANIUM/links.htm
Zij is ook tegen
Mannen, kan één van jullie mij het verschil vertellen tussen een Van Nicholas Chinook-frame en het Mistral-frame?
De geometrie van de Mistral is behalve de sloping bovenbuis, identiek aan de Chinook, verder is de Mistral 100 gram lichter (in maat 56), en zelfs 120 euro goedkoper. Ik zie kortom weinig verschil tussen beide modellen en begrijp niet helemaal waarom de Chinook meer als racer wordt getypeerd dan de Mistral.
Ik rij geen wedstrijden, hou van een comfortracer voor lange ritten die toch lekker snel 'aanzet'.
De geometrie van de Mistral is behalve de sloping bovenbuis, identiek aan de Chinook, verder is de Mistral 100 gram lichter (in maat 56), en zelfs 120 euro goedkoper. Ik zie kortom weinig verschil tussen beide modellen en begrijp niet helemaal waarom de Chinook meer als racer wordt getypeerd dan de Mistral.
Ik rij geen wedstrijden, hou van een comfortracer voor lange ritten die toch lekker snel 'aanzet'.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Hoi,
Qua geometrie is er niet veel verschil als je even het "slooping" niet meerekent.
Het enige verschil lijkt mij te zitten in de ovale achtervork van de Chinook alsmede de butted balhoofdbuis de TI headbadge en de fijnere gefreesde uitvalpatten.
Verder zal de Mistral daarintegen als ik de specifikaties goed begrijp meer ruimte hebben voor een "tour bandje" zoals een 25 mm of zelfs iets meer.
Maar een mailtje of telefoontje met de guys van VN zal je een heleboel wijzer maken denk ik.
Veel genot met het uitzoeken van een van deze frames!
Grtz,
Morel.
Qua geometrie is er niet veel verschil als je even het "slooping" niet meerekent.
Het enige verschil lijkt mij te zitten in de ovale achtervork van de Chinook alsmede de butted balhoofdbuis de TI headbadge en de fijnere gefreesde uitvalpatten.
Verder zal de Mistral daarintegen als ik de specifikaties goed begrijp meer ruimte hebben voor een "tour bandje" zoals een 25 mm of zelfs iets meer.
Maar een mailtje of telefoontje met de guys van VN zal je een heleboel wijzer maken denk ik.
Veel genot met het uitzoeken van een van deze frames!
Grtz,
Morel.