Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 jun 2010 02:21

Afbeelding
Tijdens Nes aan de Amstel

Hier mijn V8 met nieuwe groep en Kuipers. Zal binnenkort ff close-upjes maken.

greghaarbal
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2010 23:25

greghaarbal 09 jun 2010 22:12

Ik zie alleen maar een zadel aan de haak hangen ;)


Er zit ook nog een zadelpen aan vast als je goed kijkt en die is van gietijzer vandaar ;)

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 09 jun 2010 22:36

body schreef:
ok bedankt en weet jij ook toevallig ook of zij deze direct hebben besteld en of de frames montage klaar waren zonder dat er nog "gefreesd" moest worden?


Ook ik heb een Planet-X (made by Lynskey) en die was montageklaar, zelfs de "chamfer" (het schuine randje in de balhoofdbuis) was aangebracht. Wel moet ik eerlijkheidshalve melden dat de draad voor de linkercup prima was en die voor de rechter eigenlijk nog nabewerkt had moeten worden, want voor het monteren van de cup had ik wel gereedschap nodig. Links kon ik de cup er moeiteloos met de hand indraaien. Ook heb ik zelf nog wat moeten bijvijlen aan de derailleurpad, omdat de as van het achterwiel er net niet in paste. Kennelijk wordt er toch niet al te nauwgezet gecontroleerd. Maar de fiets rijdt super!

Bij mijn eerste Planet-X frame, wat ik om bepaalde reden heb moeten ruilen, was volgens mijn lokale FM het balhoofd niet helemaal vlak en heeft hij met de hand het schuine randje er in moeten vijlen.
Dit alles ter info v.w.b. mijn eigen ervaringen. Planet-X geeft trouwens een zeer korrekte service, is mijn ervaring!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 09 jun 2010 22:42

Misschien dat er aan de "echte" Lynskeys toch wat meer aandacht wordt geschonken.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 09 jun 2010 22:56

Ik kan een Astraeus kopen voor rond de 4000 euro. Nieuw waarde is ongeveer 5645

FotoSpecificaties
IK krijg de zelfde garantie als bij een nieuwe fiets, dus levenslang.

Wat vinden jullie van de prijs?
Zelf vind ik de fiets mooi en rijdt geweldig. Strak en comfortabel.
Zie foto
[img=http://1.bp.blogspot.com/_o7OiP5z8hk8/T ... NDT1_L.jpg]
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 09 jun 2010 23:04

INDECS schreef:Misschien dat er aan de "echte" Lynskeys toch wat meer aandacht wordt geschonken.

Dat heb ik mij natuurlijk ook afgevraagd. Aan de andere kant, hun "Tennessee"-sticker plus de naam "W. David Lynskey" staan wel op de Planet-X frames. Als je die dus minder zorgvuldig produceert, gooi je je naam wel min of meer te grabbel!
Lynskey schijnt ook de Cube Ti-frames te produceren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de ervaringen daar mee zijn. Of worden die alleen als kant-en-klare fietsen geleverd?
Overigens is mijn Planet-X wèl heel erg fraai gelast (zie pag. 71).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 11 jun 2010 00:12

body schreef:Ik kan een Astraeus kopen voor rond de 4000 euro. Nieuw waarde is ongeveer 5645

FotoSpecificaties
IK krijg de zelfde garantie als bij een nieuwe fiets, dus levenslang.

Wat vinden jullie van de prijs?
Zelf vind ik de fiets mooi en rijdt geweldig. Strak en comfortabel.
Zie foto
[img=http://1.bp.blogspot.com/_o7OiP5z8hk8/T ... NDT1_L.jpg]


4000 Euro is een hoop geld, dat zeker. Dit VN frame is volgens mij erg goed getest. In dit geval afgemonteerd met Dura Ace en met VN carbon wielen dacht ik. Zijn er op dit Forum nog kenners die hier een oordeel over kunnen geven en Body kunnen adviseren?
... más allá ...

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 11 jun 2010 02:15

Als het een gebruikte fiets is die nieuw Eur 5645 kost is Eur 4000 volgens mij toch wat aan de hoge kant. Als je bij een winkelier op een hele nieuwe fiets nog wat korting bedingt wordt het verschil toch relatief klein en dan is het helemaal nieuw.

Wat dat betreft gaat het met fietsen (nog) harder dan met auto's als ze eenmaal gebruikt zijn. Al zal het ook weer niet meevallen eenzelfde gebruikte fiets te vinden in jouw maat. En als het je droomfiets is en alles is echt in topconditie ....

Wel een mooi strak frame. Beetje frivool voor titanium, maar nog voldoende strak. Wellicht valt er over de prijs nog (iets) te praten ?

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 11 jun 2010 12:23

Titanium frames zakken over het algemeen toch minder hard in prijs dan de doorsnee Alu of Carbon frames.
Het is gewoon een exclusiever en duurzamer materiaal. En bovendien is het aanbod van gebruikte titanium frames veel lager.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 11 jun 2010 13:17

Bedankt voor jullie reacties. Als de prijs aan de hoge kant is welk bod zouden jullie doen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 jun 2010 13:22

Zitten die lw's erin?

Volgens mij moet je deze fiets gezien hebben om een deugdelijk advies over een bod te kunnen uitbrengen.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 11 jun 2010 13:29

Corniel schreef:Zitten die lw's erin?

Volgens mij moet je deze fiets gezien hebben om een deugdelijk advies over een bod te kunnen uitbrengen.


Nee die LW zitten er niet in, wel wielen van Van Nicholas, zie de specificaties
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie