Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Spinning bike

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 07 jul 2007 23:19

[quote="havana"]Waarom iemand een fietscomputer op een thuistrainer wil moet iemand me toch eens uitleggen. Bij Futurumshop heb je ook heleboel mensen die vragen of dat mogelijk is. Ik kan niet snappen waarom. Je kunt geen realistische kilometers maken op een thuistrainer.

Het enige dat je nodig hebt is een hartslagmeter en/of stopwatch.[/quote]

Ik heb een Tacx Flow en die geeft o.a. snelheid, wattage en hartslag aan. Op die manier kun je toch je prestaties meten (en dus vergelijken).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 jul 2007 15:53

Het enige dat je zou kunnen vergelijken met je wegkilometers is wattage, km/uur is niet te vergelijken.

Als het om trainingsomvang gaat zou ik gewoon het aantal Tacx-uren tellen. "Ik heb wel 6000 km op een Tacx getraind" zegt simpelweg niks. Hoe simuleert een Tacx tegenwind??

@ body, ik zou de test even moeten zoeken voor je, maar de conclusie lijkt me het meest belangrijk en deze heb ik je al gegeven ;)

lazo
Forum-lid

lazo 08 jul 2007 23:25

[quote="havana"]Het enige dat je zou kunnen vergelijken met je wegkilometers is wattage, km/uur is niet te vergelijken.

Als het om trainingsomvang gaat zou ik gewoon het aantal Tacx-uren tellen. "Ik heb wel 6000 km op een Tacx getraind" zegt simpelweg niks. Hoe simuleert een Tacx tegenwind??

@ body, ik zou de test even moeten zoeken voor je, maar de conclusie lijkt me het meest belangrijk en deze heb ik je al gegeven ;)[/quote]

Zelfs wattage's zijn niet te vergelijken,het enige waarvoor da goed is,is u progressie zien aan de hand van de wattage's en hartslag.Realistische wattage's en snelheden moet ge nie verwachten op ne tack,reken maar 10-20 % minder van wat ge op ne tack draait met de werkelijkheid.

33er
Forum-lid

33er 28 jul 2007 13:49

zou ook een spinningbike willen aanschaffen kent iemand de tomahwk E ,VPS of kenny joyce lx 05 of dunlop elite ?

Plaats reactie