Parlee
De parlee is natuurlijk qua uiterlijk een zoals een fiets "vroeger" was. Prijs is inderdaad erg duur. Bijvoorbeeld bij Viner heb je een fiets die een geometrie heeft die helemaal afgestemd is voor de bereider. Prijs is iets duurder dan Pinarello en cervelo. Maatwerk is dus wel betaalbaar.
Amclassic-fan schreef:Dat biedt niet hetzelfde imago als Parlee, ik vind ze er ook echt niet zo mooi uit zien.
Ik vind het altijd een beetje sneu om (veel) geld te betalen voor een imago dat in feite niet meer is dan een vluchtig idee in de hoofden van enkelen die het prettig vinden om in "iets" te geloven.
Je kunt niet oordelen over het uiterlijk als je ze niet in het echt gezien hebt. Bovendien kun je ze laten spuiten in elk design dat jij mooi vindt.
peter30 schreef:De parlee is natuurlijk qua uiterlijk een zoals een fiets "vroeger" was. Prijs is inderdaad erg duur. Bijvoorbeeld bij Viner heb je een fiets die een geometrie heeft die helemaal afgestemd is voor de bereider. Prijs is iets duurder dan Pinarello en cervelo. Maatwerk is dus wel betaalbaar.
Bertoletti is de maker van de Viner frames. Als je bij hem zelf koopt heb je de keuze uit een hele grote hoeveelheid combinaties van voor- en achtervorken. buistypes, framevormen, e.d.
Ik heb er een (maat)frame gekocht van 1900 euri. Dat is lang niet de duurste overigens. Ik ben ongelooflijk tevreden.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Misschien eens leuk om een Viner topic te beginnen. Dit zijn toch ook nog echte maatwerk frames bij de nieuwe Maxima RS wordt er rekening gehouden met zaken als gewicht en type rijstijl. maar dit is off topic.
On topic.
Die edge onderdelen vind ik niet bij deze fietsen passen, een paar ongestickerde carbon wielen erin dat staat er goed bij. Zeker niet die erg drukke stuurpen. Maar dat is erg persoonlijk.
On topic.
Die edge onderdelen vind ik niet bij deze fietsen passen, een paar ongestickerde carbon wielen erin dat staat er goed bij. Zeker niet die erg drukke stuurpen. Maar dat is erg persoonlijk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
peter30 schreef:De parlee is natuurlijk qua uiterlijk een zoals een fiets "vroeger" was. Prijs is inderdaad erg duur.
Iets is duur dat betekent dat je het vergelijkt. Duur betekent dat je veel geld betaald voor iets wat het eigenlijk niet waard is of dat je een bedrag moet betalen voor iets wat je eigenlijk niet wilt betalen.
Dat bedoelde ik dus, Parlee is te duur, maar de andere kant is het jouw keuze waar je je geld aan uitgeeft.
En voor sommige mensen is de prijs van een Parlee niet zoveel geld!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Vind het helemaal niets, nog te klein gekocht ook gezien de spacers en de lengte van de stuurpen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30
adroit schreef:Tja, jr moet er van houden, vind de foto's vaak mooier als de fiets zelf
Ook mijn idee parlee zegt me niets en doet me totaal niks laat staan dat ik een karrevracht euris aan zo'n fiets zou gaan betalen daar heb je naar mijn idee wel iets anders voor en nog een hoop euris over
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 nov 2009 05:49
Parlee is in de US een gerespecteerd merk, net zoals Colnago in Europa.
Schitterende fiets, laat de rest van Nederland maar op een Prince rijden.
Schitterende fiets, laat de rest van Nederland maar op een Prince rijden.