Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
mikebiker
- Forum-lid
mikebiker
28 jan 2008 21:07
Ultima schreef:Ik ga me ook nieuwe halen, omdat die wat ik nu heb beetje oud zijn geworden, en iets te groot zijn.
Ik was aan denken om de Sidi Ergo 2 te halen bij Salden, maar is dat een nadeel met die carbonnen zool ofniet? Ik dacht dat ik zoiets gehoord had.
En verder wil ik ze graag in het Zwart-Wit, en niet in de cremekleuren die ze op de site hebben staan, ik weet alleen niet zeker of ze die ook daadwerkelijk daar hebben.
Ik heb ook de ergo's 2. Hoezo nadeel met carbonnen zool? Tenzij je pantoffels zoekt zeer goede fietsschoenen. Ik rijd trouwens met look keo's en ik vind ze zeer prettig. Heb ze nog niet lang genoeg om eventueel kraken te ervaren.
Groet,
Mike
-
lior63
- Forum-lid
lior63
29 jan 2008 08:51
Gewoon voor de gedachtegang.
Italiaanse fietsschoenen hebben een andere maatvoering dan 'gewone' Dus een gewone schoenmaat 42 is Sidi 44. Bovendien zijn Italiaanse vaak smaller.
Shimano valt ook klein.
Pas een schoen altijd aan in de middag of na een half uurtje lopen. Dan zijn je voeten iets opgezwollen en dat heb je ook als je fietst.
Zelfs schoenmaten van dezelfde fabrikant vallen anders.
Sidi heeft ook schoenen in breedtematen.
-
willem68
- Forum-lid
willem68
03 feb 2008 21:49
Shimano heeft zijn topmodellen ook in een breedtemaat. Probeer Specialized, die met de kabelsluiting, als deze je goed zit, heb je volgens mij en perfect passende schoen. Deze heb ik gisteren gepast, sluit beter aan over de gehele schoen dan bijv. Shimano. Scott heeft vergelijkbare sluitingen.
-
optico
- Forum-lid
optico
04 feb 2008 00:28
In Leiden zit Bikelane. Op de website is niet veel te vinden behalve adres en telefoonnummer, maar je wordt er vriendelijk en goed geholpen en hebben sidi en specialized. Hij heeft een redelijk assortiment maar was bij mij bereid iets te bestellen zonder verplichtingen. Prima dus.
Ik zelf ben onlangs bij Hopmans, Salden, etc... geweest. Kost je een hoop aan benzine en de nieuwe modellen kosten daar naar mijn meningen teveel om de reiskosten terug te verdienen, tenzij je het ziet als een dagje uit. Zij hebben trouwens geen specialized.
Ik ben onlangs geslaagd voor een paar specialized schoenen. Die pas vorm zit mij prima. Sidi's zijn vrij zacht en comfortable. Een specialized schoen is wat stugger en geeft je wat meer het gevoel een schoen. Ik huod meer van een schoen die ietwat stuen biedt dan een pantoffel die geen steun geeft. Heel persoonlijk, maar dit is mijn ervaring.
Wat de zool betrefd, laat je niet teveel leiden door de opgegeven stijfheden. Als je schoenmaat 46+ hebt dan speelt dat veel meer een rol dan als je maatje feertig hebt. Bovendien is een full carbon zool vaak wel lichter en dunner maar lang niet altijd stijver. Een ervaren FM heeft mij gewone sidi's aangeraden i.p.v. 6.6 HT schoenen tenzij ik ze gewoon mooier vond.
Succes en groet,
Loeki Pro
-
joukebuissink
- Forum-lid
joukebuissink
04 feb 2008 03:49
Hoe vallen de specialized schoenen? Ik heb 'gewone' schoenmaat 44. En weet iemand adviesprijzen en een online adres?
-
marten
- Forum-lid
marten
04 feb 2008 04:07
gewoon ff stiekem bij Cycletrend passen joh! En als TH-er krijg je toch korting daar