Geachte wielerliefhebber,
De Utrechtse studentenwielervereniging De Domrenner organiseert op zaterdag 29 september het Nederlands studentenkampioenschap wielrennen (NSK). Op een selectief parcours over de Utrechtse Heuvelrug zullen honderden studerende wielrenners op deze dag strijden om in totaal vier nationale titels. De Domrenner organiseerde in 2001 ook al het NSK.
Bij een mooie wielerkoers hoort een selectief en veelzijdig parkoers. De Domrenner is dan ook blij dat de provincie Utrecht, de gemeente Utrechtse Heuvelrug en vervoersmaatschappij Connexxion akkoord zijn gegaan met een omloop van 13 kilometer, met daarin onder andere de beklimming van de Ruiterberg en de Hoogstraat.
Behalve de twee voor Midden-Nederland-begrippen pittige beklimmingen, bevat het bosrijke rondje ook een lus door de polder, waar de wind vrij spel heeft. Dit allemaal moet leiden tot een serie spannende wedstrijden, waar de sterksten vanzelf boven komen drijven. De start en finish zijn op de Maarsbergseweg, bovenop de Ruiterberg.
De organisatie hoopt op 29 september zoveel mogelijk deelnemers en supporters te verwelkomen. Tot dan!
Zie voor meer informatie over het programma, de wedstrijden en het parcours de website: www.nsk2007.nl
De organisatie
NSK Wielrennen 2007
Inderdaad een aardig parcour met een aantal venijnige bochtjes. Ik ken er elke meter asfalt als mijn broekzak! Ik neem aan dat al die onderhandelingen nodig waren om de N225 af te sluiten? Daar wil je niet blind oversteken als je net op volle snelheid de Hoogstraat af komt denderen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)