traineningen voor nieuwelingen en aspiranten
-
- Forum-lid
zouden die gastjes hun buikspieren en zo moeten trainen
-
- Forum-lid
mijn kinderen zouden het willen doen maar mogen ze het doen???
Wij hebben in onze opleiding deze winter (ploeg is ABBS-WielerJeugdTeam, ex-Victaulic) te horen gekregen dat de buikspieren en rugspieren enorm belangrijk zijn voor een renner en dat we die gedurende het volledige seizoen moesten blijven trainen. het is wel zo dat wij junioren zijn, maar ook de miniemen en aspiranten die er sinds dit jaar bijzijn kregen dit te horen, of ze het doen is iets anders. Als ze van zichzelf uit hun buikspieren willen trainen zou ik ze niet tegenhouden, alleen zorgen in het oog houden dat ze zich niet forceren. Ik zou ze echter wel ook niet verplichten dit te doen, want daarvoor zijn ze nog wat jong, maar dat valt duidelijk uit je omschrijving te begrijpen dat dat niet het geval is.
Zoals gezegd dus het is niet slecht! Alleen zijn er weinigen die het willen/kunnen opbrengen.
Zoals gezegd dus het is niet slecht! Alleen zijn er weinigen die het willen/kunnen opbrengen.
Denk dat buikspieren trainen zeker niet verkeerd is.
Maar wat ik nog belangrijker vind voor jonge gastjes is dat ze een beetje gevarieerd trainen, niet 'motorisch dom' worden en niet té gefixeerd raken op het fietsen. Hou de training dus gevarieerd!
Dus lekker balansoefeningetjes doen op de Swiss Ball, Balance Pad, of af en toe eens iets anders, stukje skaten of schaatsen, hardlopen, spelletje bike-polo, whatever.
'Be an athlete first and a cyclist second'
Maar wat ik nog belangrijker vind voor jonge gastjes is dat ze een beetje gevarieerd trainen, niet 'motorisch dom' worden en niet té gefixeerd raken op het fietsen. Hou de training dus gevarieerd!
Dus lekker balansoefeningetjes doen op de Swiss Ball, Balance Pad, of af en toe eens iets anders, stukje skaten of schaatsen, hardlopen, spelletje bike-polo, whatever.
'Be an athlete first and a cyclist second'
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
merci gasten