Shimano 105 2010 of Ultegra?
Toch nog een overweging voor mijn nieuwe fiets.
Voor het gebruik van mij 2 x per week fietsen en toertochten en 2 x
vraag ik me af is de 290 euro verschil tussen de 105 en Ultegra het waard?
Wat is het verschil?
Ik heb gelezen dat de 105 uit 2010 verbetert is en nu gelijk is aan Ultegra van 3 jaar geleden.
Welke is de beste keus?
12Bike
Voor het gebruik van mij 2 x per week fietsen en toertochten en 2 x
vraag ik me af is de 290 euro verschil tussen de 105 en Ultegra het waard?
Wat is het verschil?
Ik heb gelezen dat de 105 uit 2010 verbetert is en nu gelijk is aan Ultegra van 3 jaar geleden.
Welke is de beste keus?
12Bike
-
- Forum-lid
Ultegra schakelt wel degelijk beter dan 105. Daarnaast is de Ultegra groep lichter.
Ook is het crankstel anders dan 105.
Beide is het een goede groep, maar de Ultegra is wel degelijk beter.
Ook is het crankstel anders dan 105.
Beide is het een goede groep, maar de Ultegra is wel degelijk beter.
Misschien beter qua materialen en wat lichter, maar veel verschil zit er niet in vind ik.
Voor jouw gebruik (2x in de week een tocht) kan je die 290 euro beter in een betere wielset steken.
Voor jouw gebruik (2x in de week een tocht) kan je die 290 euro beter in een betere wielset steken.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
-
- Forum-lid HC
Om later spijt te voorkomen, Ultegra.
What makes the boat go faster?
De beste keus bestaat niet in deze omdat er geen objectief antwoord op deze vraag bestaat. Het verschil tussen 105 en Ultegra is dus 290 euro. Ultegra is iets lichter (focus daar niet teveel op want die paar gram kun je altijd nog gemakkelijker zelf afvallen als het je daar om te doen is), zou iets langer mee moeten gaan (hoewel dat verschil volgens mij ook nogal overschat wordt) en wordt door veel mensen iets mooier gevonden. Veel 'iets' dus.
Als ik jou was zou ik 105 kiezen en de 290 euro of in m'n zak houden of besteden aan mooie wielen (ligt er ook aan wat voor wielen er standaard in je fiets zitten), maar dat is mijn mening (en dus hartstikke subjectief).
Als ik jou was zou ik 105 kiezen en de 290 euro of in m'n zak houden of besteden aan mooie wielen (ligt er ook aan wat voor wielen er standaard in je fiets zitten), maar dat is mijn mening (en dus hartstikke subjectief).
Bij een fiets zijn er 2 zaken die het rijgedrag voor het grootste deel bepalen:
1 Frame
2 Wielen
Steek daar je budget in, als er dan nog 290 Euro overblijft is de investering in Ultegra zeker de moeite waard. Het schakelt aanmerkelijk (merkbaar) beter.
1 Frame
2 Wielen
Steek daar je budget in, als er dan nog 290 Euro overblijft is de investering in Ultegra zeker de moeite waard. Het schakelt aanmerkelijk (merkbaar) beter.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
marsman schreef:Bij een fiets zijn er 2 zaken die het rijgedrag voor het grootste deel bepalen:
1 Frame
2 Wielen
+1
ik dacht dat zo te lezen.Ik heb gelezen dat de 105 uit 2010 verbetert is en nu gelijk is aan Ultegra van 3 jaar geleden. Welke is de beste keus?
ps: power to the waslijnen
Climb like an Oreamnos, descend like an Accipiter