Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2007 18:47

De belangrijkste wedstrijd heeft zichzelf gedegradeerd tot de grootste wielersoap.
Less is bore

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 01 aug 2007 19:48

SpEric schreef: Ze zouden onverwachts tijdens een rit een een controle moeten houden, ben benieuwd of er wat uitkomt.
Als iedereen beweert clean te zijn en mee te werken, doe dan als verassing op een etappe van zgn 240 km, na 120 km koers een controle. Gelijk einde etappe en telt niet mee voor klassement.
Puur om de rotte appels eruit te halen. Ook aankondigen dat dergelijke controle kunnen voorkomen..
En dan dus iedereen !

Lijkt me 'n goed plan, SpEric. Dat ze halverwege de Col de la Madeleine het selecte kopgroepje -– en 'n kwartier later het hele peloton –- staande houden voor 'n massale controle. De etappe wordt afgeblazen, en 'n moedige motoragent rijdt door om de slordige honderdduizend toeschouwers op de flanken van de Madeleine, de Glandon, en de Alpe d'Huez te verwittigen.
Ook de mensen thuis-voor-de-buis kunnen hun vrije dag wel zinvoller invullen. Ze zien al genoeg soaps. (;-)

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 01 aug 2007 21:23

Daniel1975 schreef:Wat een enorm gezwets weer over Rasmussen. Waar komt die onschuldig-gedachte toch vandaan? Wie denkt er nu serieus dat de teamleiding een gele trui zomaar weggeeft zonder gegronde reden?

Valt me erg van je tegen Daniel dat je steeds maar hamert op "Rasmussen is niet onschuldig" in de zin van dat hij wel eens doping gebruikt kan hebben. Ik vind dat godgeklaagd. Geen enkele van de vele dopingtesten heeft aangetoond dat Rasmussen positief was. Niets, maar dan ook helemaal niets wijst in de richting van doping, en meneer heeft het dan ook nog eens over "zwetsen". Volstrekt onbegrijpelijk.

Reden van ontslag? Het lijkt me voldoende duidelijk, maar om het toch even aan te stippen: Heleen Crielaard: ..."We didn't take him out because of doping suspicion, they took him out because he didn't act to the rules," she told BBC Five Live. bron. Hij is dus 'gewoon' vanwege "regeltjes" ontslagen.

Als er werkelijk iets met doping was, had de bank dat bij monde van De Rooy wel gemeld. Dit i.p.v. de mededeling dat er sprake is van een vertrouwensbreuk, als culminatie (en gevolg) van alle commotie rondom Rasmussen (die haar oorsprong in 2006 vindt en zich openbaarde op 19-7-2007).
"Rasmussen is betrapt op doping" is toch gemakkelijker zeggen dan: "er is sprake van een vertrouwensbreuk dus we hebben onze geletruidrager een halve meter voor de eindstreep eruit gesmeten"..
Als de Rabobank het niet had gemeld, dan hadden de driftige Franse media of de landgenoot-verradende Deense en Nederlandse media, dat wel gedaan.

Heb het eens over de manier van optreden van naar-de-grond-kijkende ploegmanager Theo-De Rooy, Daniel. Je hebt het trouwens over "teamleiding". Hoe kun je nou van "team" spreken als De Rooy geen enkel overleg heeft gepleegd met Breukink en Dekker?. Waar hij wel overleg mee heeft gehad: drie alleen maar aan geld en imago denkende leden van de raad van commissarissen van de Rabobank (w.o. Van Schijndel).
---

Ook wel vermeldenswaard: naast Tom Boonen, viel ook Cancellara en Millar Rasmussen na zijn ontslag af, met de motivatie dat de out-of-competition-dopingcontroles zo geweldig zijn voor de sport (zie voorn. bron en bron2). Los van hun infantiele opmerkingen: over eensgezindheid gesproken!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2007 21:31

Vooral Millar heeft hier recht van spreken....NOT!

@Jan: het kan er bij mij gewoon totaal NIET in dat je ivm vage geruchten de gele trui weggeeft. Nota bene aan een renner die ook niet echt een onbesproken staat van dienst heeft. Dé reden dat ze niet kunnen zeggen dat Rasmus betrapt is op doping is heel simpel: hij is ook niet concreet betrapt. Maar blijkbaar heeft de teamleiding voldoende info om aannemelijk te maken dat Rasmussen niet clean heeft getraind.
Denk je nu echt dat ze bij Rabo niet realiseren dat de publiciteit en impact van Het Geel veel langer blijft hangen dan die negatieve discussie? Armstrong heeft ook 7 jaar gereden met het "doping-maar-niet-te-pakken stempel" op zijn hoofd.
Less is bore

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 01 aug 2007 22:44

Daniel1975 schreef:Vooral Millar heeft hier recht van spreken....NOT!

@Jan: het kan er bij mij gewoon totaal NIET in dat je ivm vage geruchten de gele trui weggeeft. Nota bene aan een renner die ook niet echt een onbesproken staat van dienst heeft. Dé reden dat ze niet kunnen zeggen dat Rasmus betrapt is op doping is heel simpel: hij is ook niet concreet betrapt. Maar blijkbaar heeft de teamleiding voldoende info om aannemelijk te maken dat Rasmussen niet clean heeft getraind.
Denk je nu echt dat ze bij Rabo niet realiseren dat de publiciteit en impact van Het Geel veel langer blijft hangen dan die negatieve discussie? Armstrong heeft ook 7 jaar gereden met het doping-maar-niet-te-pakken stempel op zijn hoofd.

De teamleiding van RABO heeft dan ook gelogen toen ze Rassie door dik en dun verdedigden na alle aanteigingen van Franse kant. De Franse haatpers wilde of kon gewoon niet geloven dat Rassie de tijdrit zo goed reed. Iemand anders hier schreef al dat niemand eigenlijk wist hoe goed hij kan tijdrijden omdat hij dat nooit hoefde te tonen. Hij reed voor de bolletjestrui en dan smijt je niet met je krachten in een tijdrit. Nu was hij veel beter geprepareerd, in het geel en toonde dat hij op dat heuvelige parkoers wel degelijk uit de voeten kon.
ASO wilde Rasmussen van begin af aan al niet in de Tour vanwege de waarschuwingen maar moest met lede ogen toezien dat de UCI anders oordeelde. Ook was hij binnen die 45 dagen voor de Tour gecontroleerd en er werd niets gevonden. ASO had de pest in! Nu begon de haatpers op volle toeren te draaien hetgeen duidelijk was bij de start waar RABO werd uitgejoeld, opgehitst door L'Equipe c.s.Toen kwam die Italiaanse kletsmajoor vertellen dat hij Rassie in stromende regen had gezien in de Dolomieten. In stromende regen! Ja, dan ga je nog een praatje maken ook! Het stinkt want deze timing lijkt to mooi om waar tezijn. ASO zette RABO onder druk omdat ze bij weigering om Rassie te ontslaan mogelijk niet meer in de Tour zouden mogen starten.
Ik hoop dat er spoedig klaarheid komt en dat deze beerput eens goed open gaat.
MERDE!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

cowboykeutelkak
Forum-lid

cowboykeutelkak 01 aug 2007 22:57

Edit Daniel
Prepare is geen volwaardig vlees

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 01 aug 2007 23:37

Daniel1975 schreef:Vooral Millar heeft hier recht van spreken....NOT!

Denk je nu echt dat ze bij Rabo niet realiseren dat de publiciteit en impact van Het Geel veel langer blijft hangen dan die negatieve discussie? Armstrong heeft ook 7 jaar gereden met het "doping-maar-niet-te-pakken stempel" op zijn hoofd.

Kom nou eens met 'n ander voorbeeld-etiketje, Daniel1975. Het lijkt wel 'n 7 jaar durende treitercampagne.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2007 23:42

Hooooo, ik heb bij mijn weten absoluut geen wederkerende referentie naar LA gemaakt in dit topic!!! (ook niet andere topics).

En wat is hier fout aan? Hij heeft toch 7 jaar met dat stempel gereden? Ik refereerde alleen daar naar, niet naar het feit of ie het al of niet gebruikt heeft. (zal de post ff aanpassen met wat " ")
Less is bore

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 02 aug 2007 00:11

IK denk dat het wel degelijk waar is dat Rasmussen in Italie was en niet in Mexico zoals hij zelf beweerde. Het is namelijk heel gemakkelijk aan te tonen door een vliegticket of bankafschriften te overleggen. Rasmussen komt hier vooralsnog niet mee, dus het is zeer goed mogelijk dat hij in Italie is gezien. Die Italiaan beweert zelfs met Rasmussen gesproken te hebben. Wellicht meer getuigen?
Rasmussen is niet betrapt op doping, maar hij had wel wat te verbergen anders onderga je de out of compition controle zonder problemen. Als prof weet je dat dit er nu eenmaal bijhoort. Rasmussen is voor mee dirty, maar het ontslag van de RABobank staat niet in verhouding tot het liegen tenzij Rabo meer weet dan nu in de pers bekend is gemaakt.
Een vertouwensbreuk is op zich zelf een reden voor ontslag, maar ontslag op staande voet is juridisch in dit geval moeilijk hard te maken, naar mijn mening. Er moet voor ontslag op staande voet sprake zijn van een druppel die de emmer deed overlopen. Met andere woorden; er moet een dossier zijn binnen Rabo waarin al vele malen Rasmussen gewaarschuwd is voor het overtreden van (huis)regels binnen de ploeg of leugens.
Dat de Rooy onder zware druk stond van de ASO mag duidelijk zijn. De belangen van de RABO bank ploeg stonden op het spel. Wellicht dreiging met uitsluiting van deelname aan de Tour 2008, Giro, Vuelta en andere klassiekers als ASO en zusterorganisaties zich afsplitsen van UCI.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 aug 2007 00:23

Er is in het verleden echt al wel meer gebeurd met Rasmussen, hij is niet zo makkelijk als 't om regeltje gaat en dingen die hem niet bevallen. Dat Riis hem buiten gooide zegt wel aardig wat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 02 aug 2007 01:54

Daniel1975 schreef:Hooooo, ik heb bij mijn weten absoluut geen wederkerende referentie naar LA gemaakt in dit topic!!! (ook niet andere topics).

En wat is hier fout aan? Hij heeft toch 7 jaar met dat stempel gereden? Ik refereerde alleen daar naar, niet naar het feit of ie het al of niet gebruikt heeft. (zal de post ff aanpassen met wat " ")

Ach ja, Daniel, volgens mij heb je regelmatig laten blijken dat je niet gecharmeerd was van LA. Hij zou ‘jouw’ Tour al die jaren vergald hebben, liet je al eens weten. Maar begrijp me goed: dat is je goed recht om dat te vinden en te schrijven! Alleen laat je het nogal vaak doorschemeren, en dat lijkt mij 'n beetje zonde van de bandbreedte. Vandaar.
Hier in het dopingdebat vond ik nog 'n voorbeeldje.... Waarbij je overigens z'n inzinking op de Col de Joux-Plane in 2000, en z'n zeer matige Tour in 2003 over het hoofd zag, maar dat terzijde.

Ben het trouwens wel met je eens dat die andere 6 overwinningen niet bijster spannend waren. Niettemin vond ik het telkens zeer boeiend. Sowieso als 'n sporter of sportploeg 'n stukje boven de rest uitsteekt, en het jarenlang etaleert, vind ik dat wel indrukwekkend. En kan daar dan ook intens van genieten.
Maar ook dat terzijde. Afbeelding

lazo
Forum-lid

lazo 02 aug 2007 17:59

boswielrenner schreef:IK denk dat het wel degelijk waar is dat Rasmussen in Italie was en niet in Mexico zoals hij zelf beweerde. Het is namelijk heel gemakkelijk aan te tonen door een vliegticket of bankafschriften te overleggen. Rasmussen komt hier vooralsnog niet mee, dus het is zeer goed mogelijk dat hij in Italie is gezien. Die Italiaan beweert zelfs met Rasmussen gesproken te hebben. Wellicht meer getuigen?
Rasmussen is niet betrapt op doping, maar hij had wel wat te verbergen anders onderga je de out of compition controle zonder problemen. Als prof weet je dat dit er nu eenmaal bijhoort. Rasmussen is voor mee dirty, maar het ontslag van de RABobank staat niet in verhouding tot het liegen tenzij Rabo meer weet dan nu in de pers bekend is gemaakt.
Een vertouwensbreuk is op zich zelf een reden voor ontslag, maar ontslag op staande voet is juridisch in dit geval moeilijk hard te maken, naar mijn mening. Er moet voor ontslag op staande voet sprake zijn van een druppel die de emmer deed overlopen. Met andere woorden; er moet een dossier zijn binnen Rabo waarin al vele malen Rasmussen gewaarschuwd is voor het overtreden van (huis)regels binnen de ploeg of leugens.
Dat de Rooy onder zware druk stond van de ASO mag duidelijk zijn. De belangen van de RABO bank ploeg stonden op het spel. Wellicht dreiging met uitsluiting van deelname aan de Tour 2008, Giro, Vuelta en andere klassiekers als ASO en zusterorganisaties zich afsplitsen van UCI.

Davide cassano is een reporter bij een italiaanse zender en bij een rit in de tour de france waar rasmussen in de aanval ging zei hij nog dat het een echte karakterrenner is die veel over had voor zijn sport,omdat hij hem nog in italie in een afgelegen streek in de bergen alleen heeft zien trainen,hij had toen ook nog gesproken met rasmussen en DAT zei die allemaal tijdens een live uitzending waarna de bal is beginnen te rollen.Rabobank was gewoon verplicht rasmussen te ontslaan door deze uitspraak.Cassano had nooit de intensie rasmussen te kloten hij voelt zich ook schuldig voor deze zaak.

Plaats reactie