Hallo luitjes,
IK heb pas nieuwe Look keo sprint pedalen aangeschaft.
Heb er net 100 km. meegereden en nu al speling erop het rare is zowel links als rechts evenveel .
Kan ik ze wat strakker aan draaien of moet ik er gewoon mee teruggaan ??
Luitjes geef me a.u.b. raad , moet volgende week n.l. naar La Marmotte.
LOOK KEO SPRINT
Wat bedoel je met speling? met je schoen tov pedaal? Afhankelijk van het schoenplaatje hoort dat namelijk. Als je per se volledig gefixeerd wilt zitten, moet je daarvoor de juiste schoenplaatjes hebben. (de zwarte)
Het strakker aandraaien is aan de orde als je je voet er te makkelijk uithaalt, dat heeft niks met speling te maken.
Als je bedoelt op het lager oid dan uiteraard onmiddellijk terug naar de winkel.
Het strakker aandraaien is aan de orde als je je voet er te makkelijk uithaalt, dat heeft niks met speling te maken.
Als je bedoelt op het lager oid dan uiteraard onmiddellijk terug naar de winkel.
Zijn die gekartelde kunststofringen stevig aangedraaid? Hiervoor is een speciaal tooltje (Rood) type DTPD/0148005 IK heb mijn Kéo's Sprint afgelopen week uit elkaar gehaald en gesmeerd. (Zie bij "techniek" mijn ervaring betreffende het losdraaien van de ring op het linker pedaal) Voor zover ik kan beoordelen kán er geen speling op deze pedalen komen als die ring er goed ingedraaid zit. Men adviseert om deze ringen te borgen met een likje Locktite om losdraaien te voorkomen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955