Mocht je interesse hebben:
door de hoge euro koers zijn Litespeed (en waaarschijnlijk ook Merlin) frames erg voordelig als je ze in Amerika koopt.
Siena, NL €2700; VS €1860 verschil €840 = 31%
Ardennes, NL €2250; VS €1340 verschil €910 = 40%
Ghisallo, NL €4049; VS €2980 verschil €1069 =26%
Check bijvoorbeeld:
http://www.all3sports.com/product_info. ... peed-siena
Ik zou overigens geen frame bestellen en laten opsturen, de douane kan dan flink wat roet in het eten gooien. Zelf ophalen is een optie. Tickets zo rond de 600 euro, heb je er meteen een leuke vakantie bij
litespeed frames kunnen 25% - 40% goedkoper
maaswijk schreef:Ik zou overigens geen frame bestellen en laten opsturen, de douane kan dan flink wat roet in het eten gooien. Zelf ophalen is een optie. Tickets zo rond de 600 euro, heb je er meteen een leuke vakantie bij
En dan bij de terugreis het frame verstoppen in je koffer of handbagage?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
en toch is het goedkoper incl het verschepen e.d.
Ik ben inmiddels in het bezit van een custom Merlin wat hier in NL EUR 3595,= moest kosten (lopen lullen als brugman maar geen cent eraf). Via een handelaar in de states was ik voor hetzelfde custom frame incl transport EN invoerrechten EUR 2400,= kwijt.
Bijna EUR 1200,= verschil is erg veel geld. Dit zit nu in een mooie wielset en onderdelen. De moeite waard om je er dus in te verdiepen.
Ik ben inmiddels in het bezit van een custom Merlin wat hier in NL EUR 3595,= moest kosten (lopen lullen als brugman maar geen cent eraf). Via een handelaar in de states was ik voor hetzelfde custom frame incl transport EN invoerrechten EUR 2400,= kwijt.
Bijna EUR 1200,= verschil is erg veel geld. Dit zit nu in een mooie wielset en onderdelen. De moeite waard om je er dus in te verdiepen.
het hoeft niet snel, als het maar hard gaat
-
- Forum-lid
houdt rekening met 19% btw en 17% invoerrechten is samen 36% dus die korting vervalt alweer...
Feit is en blijft dat alles in Europa gewoonweg te duur is. Beb dagelijks contact met USA voor mijn bedrijf en wij worden hier in Europa belazerd waar we bij staan.... Auto's,fietsen, kleding.... Wat dacht je Cheeseburger Mac Don Usd. 1,14 is ca € 0,80 zet dat af tegen de fietsen.
Amerikanen betalen voor alles gewoon 40% minder!
Amerikanen betalen voor alles gewoon 40% minder!
pinarellorules
-
- Forum-lid
tjah, en wat met hun lonen? door de lage dollar zullen die ook lager zijn he! !
Ik ken iemand die verschillende cannondale fietsen heeft meegenomen vanuit de states. Niet één keer heeft hij invoerrechten betaald, hij gokt het er gewoon op. Invoerrechten zou hij alleen betalen als "de man met de pet" er om vraagt.
Tweede optie is om al lekker te raggen met je nieuwe fietsje voordat je hem verscheept: je eigen gebruikte fiets mag je natuurlijkgewoon meenemen
Tweede optie is om al lekker te raggen met je nieuwe fietsje voordat je hem verscheept: je eigen gebruikte fiets mag je natuurlijkgewoon meenemen
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
De handel wordt in Europa beschermd door parallel import te verbieden, hoge invoerrechten te heffen en allerlei meer flauwekul. De dupe hiervan is de consument. Ik vraag me alleen af wie er nu werkelijk profiteert van het grote koersverschil? Wie steekt dit geld in zijn zak?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
FT schreef:en toch is het goedkoper incl het verschepen e.d.
Foto please!
Rekensommetje:
import tax + BTW is totaal 24% (waar komt die 19 +17% vandaan??)
Frame in NL EUR 3000,=
Frame in USA US 3000= (excl. eventuele korting, was in mijn geval US 500/ of een ksyrium SL 2008 wielset)
vracht US 100,=
reeele wisselkoers 1.5 US = 1 EUR
3100/1.5 = EUR 2066 +24% = EUR 2560,= (met korting EUR 2150)
Ik ben voor de wielset gegaan. Verschil tussen de EUR 2400 en EUR 2560 die ik genoemd heb? Handelaar heeft een beetje meegespeeld met de waarde op de vrachtbrief. Let op, douane zal om kopie factuur of betalingsbewijs vragen.
De gevraagde foto volgt na opbouw van het frame. Ik ben nu de resterende onderdelen aan het vergaren. Wordt afgemonteerd met easton en shimano.
Iemand nog een EA90 120mm stuurpen liggen? Deze is bij Veltec niet meer voorradig en pas eind mei weer beschikbaar.
import tax + BTW is totaal 24% (waar komt die 19 +17% vandaan??)
Frame in NL EUR 3000,=
Frame in USA US 3000= (excl. eventuele korting, was in mijn geval US 500/ of een ksyrium SL 2008 wielset)
vracht US 100,=
reeele wisselkoers 1.5 US = 1 EUR
3100/1.5 = EUR 2066 +24% = EUR 2560,= (met korting EUR 2150)
Ik ben voor de wielset gegaan. Verschil tussen de EUR 2400 en EUR 2560 die ik genoemd heb? Handelaar heeft een beetje meegespeeld met de waarde op de vrachtbrief. Let op, douane zal om kopie factuur of betalingsbewijs vragen.
De gevraagde foto volgt na opbouw van het frame. Ik ben nu de resterende onderdelen aan het vergaren. Wordt afgemonteerd met easton en shimano.
Iemand nog een EA90 120mm stuurpen liggen? Deze is bij Veltec niet meer voorradig en pas eind mei weer beschikbaar.
het hoeft niet snel, als het maar hard gaat