FT schreef:
De gevraagde foto volgt na opbouw van het frame. Ik ben nu de resterende onderdelen aan het vergaren. Wordt afgemonteerd met easton en shimano.
Hoi ,
Zijn de foto's inmiddels al af ??
Laat ons maar eens kwijlen :p
Groeten , Morel.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
FT schreef:
De gevraagde foto volgt na opbouw van het frame. Ik ben nu de resterende onderdelen aan het vergaren. Wordt afgemonteerd met easton en shimano.
FT schreef:Hier is die dan. Ik heb gekozen voor een tradionele geometrie ipv de compact wat tegenwoordig in is. Ziet er daardoor wat klassieker en rustiger uit vind ik.
Voor het mooie zouden er nog een paar easton wielen in kunnen/moeten. Mijn fietsmaatje heeft easton circuits, die zal ik er eens inzetten. De EA90SL zijn in de aanbieding , dat zou het plaatje dan afmaken.
Voor de weightweenies, framemaat 59 weegt nu incl. pedalen 7,6 kg
Kino schreef:Feit is en blijft dat alles in Europa gewoonweg te duur is. Beb dagelijks contact met USA voor mijn bedrijf en wij worden hier in Europa belazerd waar we bij staan.... Auto's,fietsen, kleding.... Wat dacht je Cheeseburger Mac Don Usd. 1,14 is ca 0,80 zet dat af tegen de fietsen.
Amerikanen betalen voor alles gewoon 40% minder!
Moustache schreef: Lekker kort door de bocht dit.
Denk je niet dat dit komt omdat ze ooke en stuk minder verdienen / een stuk minder koopkracht hebben? Waarom komen zoveel Amerikanen in opstand als de benzine naar 1 dollar per liter stijgt? Wij lachen hierom, maar voor hen is het bittere ernst, de meeste kunnen ket gewoon niet betalen.
(en kom nu niet aanzetten met de opmerking dat ze in kleinere auto's moeten gaan rijden, dat is nu eenmaal hun cultuur)
Kortom, het slaat dus nergens op om te zeggen dat we hier afgezet worden in Europa. Dat heeft alles met economie, marktwaarde en koopkracht binnen 1 land te maken en dat is meer dan de prijs van een hamburger bij de McDonalds. Kijk alleen al eens naar de verschillen binnen Europa. Die zijn al groot. Worden wij hier in Nederland dan "afgezet" omdat een Pinarello frame bij Flarer een stuk goedkoper is? Ik vind van niet.
Als je je afgezet voelt, schrijf je dan in voor de Green Card lottery en ga lekker in de states wonen. Volgens mij hebben wij in dit land niet veel te klagen. De prijs van een hamburger is niet heilig hoor. Moet je eens zien wat er in dat land (USA) "slecht" geregeld is, dan hebben wij het hier stukken beter!
Moustache schreef:Kino schreef:Feit is en blijft dat alles in Europa gewoonweg te duur is. Beb dagelijks contact met USA voor mijn bedrijf en wij worden hier in Europa belazerd waar we bij staan.... Auto's,fietsen, kleding.... Wat dacht je Cheeseburger Mac Don Usd. 1,14 is ca 0,80 zet dat af tegen de fietsen.
Amerikanen betalen voor alles gewoon 40% minder!
de zwarten schreef:
Ja het is kort door de bocht, het is een fietsforum en geen politiek forum (gelukkig maar). Voor ons is het evenzeer bittere ernst dat de brandstofprijs meer is dan in de USA, de verhouding dollar/euro ingecalculeerd. Ze rijden daar trouwens meer en meer in zuinige auto's, en maar goed ook, dat is geen cultuur, maar een puur economische kwestie!
Het is aan de andere kant wel zo dat wij ook meer BTW betalen, daarmee wordt onder meer onze betere gezondheidszorg, onderwijs, ... van gefinancierd. Als je in de USA een frame koopt, betaal je geen belasting als je geen inwoner van die staat bent. Dus indien je de douane ontloopt, heb je dan de prijs zonder belasting betaald. Die mag je dus niet zomaar vergelijken met Europese winkelprijzen (na import en belasting)!
Het is trouwens dat ze daar vanalles slecht regelen (massale investeringen in de oorlog in Irak, die de economie zwaar onder druk zet, en de olieprijzen ook), dat wij in Europa het voelen, want de dollar zakt omdat Amerikanen alles op krediet kopen. Wij zijn mee op de boot gesprongen omdat onze banken ons dikke interesten beloofden door te investeren in Amerikaanse fondsen. De Amerikanen leven eigenlijk boven hun stand, wij zijn er dan ook jaloers op, maar een deel van hun verspilling is het gat in onze (aandelen en obligaties)portefeuille.
Ik ben toevallig ook een liefhebber van andere kwaliteitsproducten, en enkele betere Duitse merken (audio: Sennheiser, optiek: Zeiss) zijn goedkoper in de States dan hier (met belasting is er nog een prijsverschil van soms 50%) . Probeer daar maar eens de logica van in te zien.
maurice schreef: On topic maar weer?
Ik wil graag weer een Litespeed Siena kopen....