Cervelo R3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
SpEric schreef:Ik ben benieuwd naar TS-bikers z'n ervaringen. Ik neem aan dat het e.a. erg afhangt van gekozen zadelpen en zadel.
Zoals ik al zei weet TS-Biker het vast en zeker, uit ervaring, altijd leuk om te horen.
Tenminste als ie niet op z'n fiets blijft zitten...
Ik ben er net afgeraakt
Ivm de verschillen, het zou kunnen dat die er zijn, maar erg grote verschillen zullen het niet zijn, de SL voelt misschien net een tikkeltje comfortabeler maar de R3 was naar mijns inzien dat ook, ik moet wel meegeven dat ik ook bij de R3 met een 27.2 zadelpen reed !
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Amclassic-fan schreef:Ja natuurlijk past daar een shim in, anders zou die zadelpen meteen onderin de zitbuis hangen. Een 27,2 pen is een stuk minder stijf dan een 31,6 mm pen door de kleinere diameter.
Maar zal een doodnormale sterveling (zoals ik) dat verschil ooit voelen?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Ik ben sinds november 2006 eigenaar van een R3 en had er tot 3 weken geleden alleen mee ge fiest in Nederland en vond het een prima fiets, maar na een weekje fietsen in het Zwarte woud vind ik de fiets niet zo prima meer.
Het kreng shimmiëd bij snelheden boven de 60 kilometer en dat is voorwaar niet prettig. Ik heb een 61 cm frame en rij in de bergen met Campagnolo Shamal Ultra's, verder is de fiets afgemonteerd met Campagnolo Record 2007.
Dus voor de wat grotere en zwaardere fietser zou ik me nog maar eens bedenken om een R3 aan te schaffen.
De fiets staat momenteel bij de dealer, die onderzoekt wat de oorzaak van het shimmiën kan zijn, maar veel verwacht ik er niet van.
Het kreng shimmiëd bij snelheden boven de 60 kilometer en dat is voorwaar niet prettig. Ik heb een 61 cm frame en rij in de bergen met Campagnolo Shamal Ultra's, verder is de fiets afgemonteerd met Campagnolo Record 2007.
Dus voor de wat grotere en zwaardere fietser zou ik me nog maar eens bedenken om een R3 aan te schaffen.
De fiets staat momenteel bij de dealer, die onderzoekt wat de oorzaak van het shimmiën kan zijn, maar veel verwacht ik er niet van.
welke vork zit erin ?
Ik heb van diverse mensen begrepen dat de SL vork, bij hogesnelheden en hard aanzetten
wat minder stijf kan aanvoelen. Als je die vork bekijkt snap je ook wel waarom.
Dus mocht je die vork erin hebben, dan is de kans groot dat daar de oorzaak zit. Of je balhoofd is wellicht niet ( meer ) goed afgesteld.
We horen graag wat de FM constateert.
Ik heb van diverse mensen begrepen dat de SL vork, bij hogesnelheden en hard aanzetten
wat minder stijf kan aanvoelen. Als je die vork bekijkt snap je ook wel waarom.
Dus mocht je die vork erin hebben, dan is de kans groot dat daar de oorzaak zit. Of je balhoofd is wellicht niet ( meer ) goed afgesteld.
We horen graag wat de FM constateert.
Ciao a tutti,
Als jarenlang conservatieve colnago/pinarellorijder ben ik afgelopen voorjaar overgestapt op een R3(mt 58). Zonder voor mijzelf een dure aankoop te willen rechtvaardigen kan ik in alle eerlijkheid zeggen dat dit het beste frame is wat ik ooit bereden heb(en ik heb er aardig wat gehad!!)! Een mooi voorbeeld van wat er tegenwoordig met carbon te maken valt; stijf, zeer stabiel en natuurlijk lekker licht. Wat comfort betreft: ook niets op aan te merken. Bovendien ben ik van mening dat je dit hoofdzakelijk bepaald door de keuze van wielen, banden, zadel, stuur(lint) etc.
Ik heb hem al op allerlei soorten terrein bereden(Z-limburg, ardennen, dolomieten) en hij heeft me nog nooit teleurgesteld!
Een aanrader, die in vergelijking met andere topcarbonframes(zoals mij oude C50 bv.) ook nog redelijk betaalbaar is(Salden!!)
grt.
paulusR3
Als jarenlang conservatieve colnago/pinarellorijder ben ik afgelopen voorjaar overgestapt op een R3(mt 58). Zonder voor mijzelf een dure aankoop te willen rechtvaardigen kan ik in alle eerlijkheid zeggen dat dit het beste frame is wat ik ooit bereden heb(en ik heb er aardig wat gehad!!)! Een mooi voorbeeld van wat er tegenwoordig met carbon te maken valt; stijf, zeer stabiel en natuurlijk lekker licht. Wat comfort betreft: ook niets op aan te merken. Bovendien ben ik van mening dat je dit hoofdzakelijk bepaald door de keuze van wielen, banden, zadel, stuur(lint) etc.
Ik heb hem al op allerlei soorten terrein bereden(Z-limburg, ardennen, dolomieten) en hij heeft me nog nooit teleurgesteld!
Een aanrader, die in vergelijking met andere topcarbonframes(zoals mij oude C50 bv.) ook nog redelijk betaalbaar is(Salden!!)
grt.
paulusR3
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
toevallig zaterdag mijn nieuwe R3 ophalen. Op z ich een duur frame, maar wel waar voor je geld. Let op want jhet ene carbon is het andere niet. Voor 1000 euro heb je ook een aardig carbon frame, maar niet van de kwaliteit als de R3 bijvoorbeeld.
Als je weet wat je wil zoek je gewoon de goedkoopste aanbieder toch?
Ik heb hem besteld bij de Vos in Zwanenburg voor 1912,- .
Als je weet wat je wil zoek je gewoon de goedkoopste aanbieder toch?
Ik heb hem besteld bij de Vos in Zwanenburg voor 1912,- .
Ja maar geen Vos, als je ziet hoe ze daar frames opslaan en als je weet hoe kwetsbaar een R3 is (en beschadigingen vallen een leek echt niet op).
Ken de officiele prijzen van Veltec niet maar dumpen is exit dealerschap (kan Speric misschien iets over vertellen).
Gezien de huidige ontwikelingen bij Cervelo zou dit weleens grijze import of reststock oude dealer kunnen zin en ik vraag me af hoe (als dit het geval is) de langdurige garantie wordt geregeld.
Tenslotte: net als bij een Scott zitten er bij de montage wat gevoelige punten aan een R3 die een leek eenvoudig over het hoofd ziet. Als je hierbij hulp nodig hebt zou ik persoonlijk niet graag terugvallen op de technische kennis van het personeel van Vos.
Dus: als het frame van Veltec komt en je bent een begenadigd monteur: kopen! in elk ander geval zou ik elders gaan shoppen.
Ken de officiele prijzen van Veltec niet maar dumpen is exit dealerschap (kan Speric misschien iets over vertellen).
Gezien de huidige ontwikelingen bij Cervelo zou dit weleens grijze import of reststock oude dealer kunnen zin en ik vraag me af hoe (als dit het geval is) de langdurige garantie wordt geregeld.
Tenslotte: net als bij een Scott zitten er bij de montage wat gevoelige punten aan een R3 die een leek eenvoudig over het hoofd ziet. Als je hierbij hulp nodig hebt zou ik persoonlijk niet graag terugvallen op de technische kennis van het personeel van Vos.
Dus: als het frame van Veltec komt en je bent een begenadigd monteur: kopen! in elk ander geval zou ik elders gaan shoppen.
Sharkman schreef:Tenslotte: net als bij een Scott zitten er bij de montage wat gevoelige punten aan een R3 die een leek eenvoudig over het hoofd ziet.
Heuh? Ik schiet wakker bij deze tekst. Bouw altijd zelf op en wilde ook een CR1/R3/SLC afh van de keuze zelf gaan opbouwen. Licht de sluier eens op svp.
Mijn trainingen op bikeplanner.com