Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond het meer van Annecy

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 28 apr 2010 00:23

[quote="Jordy"] Met één dag een uitschieter waarin we Col de Bluffy, Aravis, Saisies en Col de la Forclaz de Quiege aandoen, dan komen we uit op ong. 120 km. [/quote]

Tis persoonlijk hoor, maar ik zou niet naar de Aravis rijden via Col de Bluffy. Dan rijd je op een grote weg geleidelijk klimmend naar de Aravis. Nu is dat geleidelijk klimmend wel lekker maar dat fietsen op de grote doorgaande weg is minder. Het snelheidsverschil met het voorbij rijdende verkeer wordt dan wat te groot. (Hiermee wil ik trouwens niet beweren dat de fransen als idioten rijden, want als je daar bent zul je merken dat het vooral nederlandse automobilisten zijn die je de vouwen uit de fietsbroek rijden) Ik denk echter dat je dit gedeelte beter andersom kunt fietsen dan heb je vanaf de Aravis een lekker lange afdaling (bijna) tot aan het meer van Annecy.

Tip, kijk een op de website www.bikeplanner.com en dan vooral naar de weblogs van HenkV en KarinV. De routes van HenkV kun je ook nog een in 3D nagenieten wanneer je op de wereldbol, Animation en Earth klikt. Een toffe toepassing!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 apr 2010 02:13

Ik ben het met Ronald eens. De Aravis vanuit de Thones is niet de moeite. Die moet je houden om af te dalen. Lekker pittig is het rondje - Annecy - Ugine - Cohenoz - Crest Voland - Flumet - Aravis. Daar bedenk je of je alleen nog wilt afdalen naar Annecy of nog een ommetje over de Croix Fry wilt maken.

GPS kaartje van die tocht: http://www.bikeplanner.com//index.php?m ... V&tt=35827 Klik onder de foto's op het aardbol icoontje, dan in de map op Earth en dan op Animation. Voor het mooiste effect wellicht Tilt op Roof, View op Far en Cam op Slow zetten.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

jordy
Forum-lid

jordy 29 apr 2010 17:43

[quote="HenkV"]Ik ben het met Ronald eens. De Aravis vanuit de Thones is niet de moeite.[/quote]
Oké heren, dank voor de tip! Ik zal de route omdraaien, of in ieder geval het stuk over de Aravis.

[quote="R. Hilferink"]Tip, kijk een op de website www.bikeplanner.com en dan vooral naar de weblogs van HenkV en KarinV. De routes van HenkV kun je ook nog een in 3D nagenieten wanneer je op de wereldbol, Animation en Earth klikt. Een toffe toepassing! [/quote]
De routes van Henk en Karin zal ik de komende tijd zeker nog eens bekijken. Ik had de route over Tamié, Frêne en Leschaux al "gejat" van deze site. Lijkt me een leuke route voor de eerste dag, omdat deze klimmetjes niet overdreven lastig zijn (met uitzondering van Frêne misschien?).

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 29 apr 2010 18:28

De Frêne is niet lastig. Ligt wel héél goed in de zon en die doet het hier héél erg goed! Zorg dat je begint met een volle bidon als het warm is. Als je 's middags noordenwind hebt kun je je lol op tuusen de Frêne en Le Chatelard. Zorg dat je na de Le Chatelard rechtsaf via Bellecombes les Bauges naar Leschaux gaat. En niet alle kruid verschieten op de makkelijke Tamié en het op af stuk dat erna begint :). Het zijn maar 100km maar het is niet bepaald het platte land.

jordy
Forum-lid

jordy 06 mei 2010 14:15

[quote="HenkV"]Zorg dat je na de Le Chatelard rechtsaf via Bellecombes les Bauges naar Leschaux gaat.
[/quote]

Oké, wederom dank voor de tip. Ik was namelijk van plan te rijden via Le Pont (over de D911), en vanaf daar rechtsaf te slaan, via de D912 naar Leschaux. Wat is de reden dat ik via Bellecombes moet rijden volgens jou, Henk? Is deze route mooier, of is de D911 niet geschikt voor wielrenners?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 06 mei 2010 22:30

Oempf, In les Bauges kom je geen kip tegen. Of moet ik wellicht beter zeggen 'hoogstens een kip' :). Daar kun je overal rijden. Nee, de reden is dat dat een mooier weggetje is met mooier uitzicht en wat extra hoogtemeters.

simen
Forum-lid

simen 07 mei 2010 23:30

@HenkV ,ik begrijp dat jij daar nu al enige tijd verblijft.
Kun of durf je wat over de weertendens te zeggen van de komende week(Hemelvaartsdag).
Of is het gewoon volledig afwachten door wisselvalligheid?
Het ziet er sterk naar uit dat we er enkele dagen gaan fietsen.
Zij is ook tegen

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 08 mei 2010 00:19

Simen, ik woon er pas 9 jaar :).

We hebben heel veel goed weer maar bv de afgelopen week was pet (zie m'n blog). Dit zijn groene alpen en dat betekend simpelweg dat er af en toe water naar beneden komt. Zo niet dan was het de woestijn. Is het in je vakantie dan is dat niet leuk. Voor mijzelf is er niets te klagen want gemiddeld genomen is het veel beter weer dan bv in Nederland. Maar daar koop jij niets voor als het uitgerekend die 3 dagen dat je er bent regent.

Een linkje voor een richting voor de volgende 10 dagen: http://france.lachainemeteo.com/meteo/a ... _141_0.php

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 08 mei 2010 00:39

Boven bij col de la forclaz kan je zo nog even verder omhoog naar een restaurantje, vanaf daar heb je een onovertroffen uitzicht.

simen
Forum-lid

simen 08 mei 2010 11:47

[quote="HenkV"]Simen, ik woon er pas 9 jaar :).

We hebben heel veel goed weer maar bv de afgelopen week was pet (zie m'n blog). Dit zijn groene alpen en dat betekend simpelweg dat er af en toe water naar beneden komt. Zo niet dan was het de woestijn. Is het in je vakantie dan is dat niet leuk. Voor mijzelf is er niets te klagen want gemiddeld genomen is het veel beter weer dan bv in Nederland. Maar daar koop jij niets voor als het uitgerekend die 3 dagen dat je er bent regent.

Een linkje voor een richting voor de volgende 10 dagen: http://france.lachainemeteo.com/meteo/a ... _141_0.php [/quote]

Bedankt voor de tip.
Het belooft beter te worden zo te zien.
Maar die inschatting kan natuurlijk ook aan mijn goede zin liggen.
Zij is ook tegen

podbike
Forum-lid

podbike 13 mei 2010 14:17

Hoe zit het met de MTB routes rond het meer ? Zijn van plan deze zomer in Doussard te kamperen en ben benieuwd of er meer mogelijkheden voor MTB of race zijn.
Podbike

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 13 mei 2010 16:21

Een gelegenheids atb-er is snel aangewezen op de geasfalteerde wegen/fietspad. Maar als je behoorlijk ervaring en conditie hebt zijn de mogelijkheden erg groot. Het stikt van de smalle paadjes in de omringende bergen en je mag blij zijn als je met een gem. van 12kmh weer terug bent.

Maar het ligt er dus aan wat je zoekt. Het is er allemaal....

Plaats reactie