Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Helm gezocht

ghislain
Forum-lid

ghislain 17 jun 2007 14:38

Ik ben voor mijn echtgenote op zoek naar een comfortable helm.
Ga je toch gewoon een aantal van die dingen uitproberen hoor ik nu iedereen denken ? Ja, maar ik wil er haar wel mee verrassen :=)

Omdat de zoekfunctie niet veel opleverde gooi ik de vraag hier even in de groep.
Welke zijn jullie helmen en hoe tevreden ben je ermee ?

Zelf heb ik voorlopig een Met Stradivarius II (wit) en Giro Monza (wit) voor ogen.
Budget is geen issue.

ghislain
Forum-lid

ghislain 18 jun 2007 00:04

Zal ik zeker ook even opzoeken....
Welke is eigenlijk de meest weerhouden kleur bij de dames of hangt dat ook samen met de kleur van de fiets ?

luna
Forum-lid

luna 18 jun 2007 11:32

jij kent je vrouw het beste toch? of ze veel waarde hecht aan uiterlijk?

wat ik belangrijk vind aan een helm is de pasvorm en het gewicht. En genoeg koeling.

wat voor helm heeft ze nu?

ghislain
Forum-lid

ghislain 18 jun 2007 13:04

Op dit ogenblik heeft ze helemaal geen helm aangezien ze pas haar eerste serieuze stappen in het recreatief fietsen zet.
Ik fiets zelf vrij regelmatig en het eigenaardige is dat de meeste fietsende mannen die ik hier in Vlaanderen onderweg tegenkom wel een helm dragen maar de weinige dames helemaal niet !
De technische aspecten aan een helm zijn mij welbekend - rij zelf rond met een Bell sweep R - het is mij meer te doen om het esthetische. Een dame die er goed uitziet moet dat ook blijven doen met een helm op haar hoofd en is het dan ook nog naar de (fiets)mode dan is dat mooi meegenomen.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 jun 2007 13:14

[quote="Ghislain"]Ga je toch gewoon een aantal van die dingen uitproberen hoor ik nu iedereen denken ? Ja, maar ik wil er haar wel mee verrassen :=)
[/quote]

Je geeft het enige juiste antwoord zelf al ;)

Tussen verschillende merken zitten zulke verschillen: Giro en Bell zijn breder, Met is smaller, en binnen 1 merk zitten ook weer verschillen tussen de modellen. Dus passen is IMO de enige juiste strategie!

Dus verras haar gewoon door tegen haar te zeggen: 'Verrassing, wij gaan vanmiddag een helm voor jou uitzoeken!' :d
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ghislain
Forum-lid

ghislain 18 jun 2007 15:13

Scepticus, ik ben het uiteraard wel met je eens - alleen dat samen naar de winkel trekken is niet zo makkelijk, vandaar dat ik het op een andere manier moet afhandelen ;=)

Maar dit alles geeft nog altijd geen antwoord op een deel van de initiele vraag :
[quote="Ghislain"].....Welke zijn jullie helmen en hoe tevreden ben je ermee ?[/quote]

luna
Forum-lid

luna 20 jun 2007 10:02

ik heb nu een giro eclipse, is nog mijn eerste helm. vond hem toen wel mooi en hij paste precies.
alleen deze helm is zo warm dat je in de winter geen helmmuts nodig hebt. dus.. geen aanrader.

heb laatst een specialized decibel opgehad en deze zat erg prettig. licht en grote ventilatiegaten.
ik geloof dat de atmos ook veel ventilatie heeft,
maar bij een goede winkel kun je hem in overleg toch wel ruilen lijkt me?
mijn man heeft een met stradivarius maar die zit een beetje houterig en past niet helemaal.
ik zou niet voor een speciale dameshelm ggaan, tenminste die ik gezien heb zijn een beetje lomp en niet zo mooi als de top van de gewone modellen.

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 20 jun 2007 10:42

Ik ben intussen zeer content met Catlike
Licht veel koelings gaten, en mooi design
Ook is het bevestigingsriempje zo fijn met zacht omhulsel dat je riempje gewoon niet voelt.
www.catlike.es
Speric kan ze leveren www.epbike.nl

Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

ghislain
Forum-lid

ghislain 23 jun 2007 13:29

Ik heb de knoop dan maar doorgehakt ; ondertussen ligt hier een mooie witte MET Stradivarius II EN mijn echtgenote is er ontzettend blij mee !
(pasvorm, looks...)

Plaats reactie