Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
pariscarbon
- Forum-lid
pariscarbon
17 jul 2007 00:23
Andre schreef:Ik heb net mijn eerste ritjes met de Zefiro's achter de rug. Voelt lekker stijf en direct aan en het stoterige waarvoor ik bang was valt me niet op.
Minder zijwindgevoelig en stijver dan een stel Ksyriums (ok, slecht voorbeeld, maar die heb ik ook).
Verder: Wat zien ze er patserig uit. Mag je kiezen of dit een voor- of nadeel is.
VOORDEEL
Pinarello wint toch de tour
-
andre
- Forum-lid
andre
17 jul 2007 10:25
:d:d
-
koentje123
- Forum-lid
koentje123
17 aug 2007 16:15
Is er ergens een dealer van die zefiro's?
-
pariscarbon
- Forum-lid
pariscarbon
20 aug 2007 13:07
Het schokken tijdens het remmen vind ik toch dermate irritant dat ik mijn wielen ingeleverd heb bij mijn FM. Maar eens kijken of Zefiro ook een setje trillingsvrije wielen heeft. Het is inderdaad voornamelijk het voorwiel waar je het erg goed voelt. Ik heb het idee dat de alu-rand niet helemaal vlak op het carbon gelijmt is.
-
jawadde
- Forum-lid
jawadde
20 aug 2007 22:12
uit ervaring kan ik je alvast vertellen dat het schokken heel eenvoudig is op te lossen, is eigenlijk vrij logisch dat het gaat ontstaan. Al moest ik inderdaad ook even mijn FM erop wijzen..
De spaakspanning moet nauwkeurig gelijk gezet worden op alle spaken, juist bij wielen met dit spaakpatroon. Als de FM (of in mijn geval eerst ikzelf) gewoon lukraak een slagje eruit wil halen (of wanneer het wiel gewoon een beetje opgespannen moet worden), maak je het vaak alleen maar erger doordat de velg niet op alle punten even veel trekkracht uit de spaken krijgt vanwege de "groepjes" spaken. Even dus de spaken allemaal met een spaakspanningsmeter (heeft de FM als het goed is echt wel in de werkplaats) gelijk zetten en probleem opgelost!
Waren die uren techniek tochniet voor niks op school...
-
pariscarbon
- Forum-lid
pariscarbon
22 aug 2007 17:29
hmmmm, De wielen waren helemaal recht, daar hadden we als eerste al na gekeken of er geen kleine slag in het wiel zat. Volgens mij heeft mijn fm de wielen al terug gezonden naar de importeur. Wellicht dat hij met een zelfde oplossing komt, dan zouden we ze binnenkort weer terug moeten hebben, trillingsvrij.
Heb jij je wielen nu helemaal trillingsvrij dan?
-
jawadde
- Forum-lid
jawadde
23 aug 2007 23:15
Spaken zetten zich altijd iets he, ook al is een wiel recht. Een remkabel rekt ook iets op na gebruik en moet je een keer opnieuw aantrekken
inderdaad is het opgelost, ik heb het wel ook een 2e keer moeten laten rechttrekken, maar probleem opgelost. Ik heb er nu keramische lagers in, dat is een echte aanraader zeg! koste me € 189,00 maar is het wel meer dan waard!