Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
14 jun 2007 18:37
havana schreef:Me too, ik heb namelijk een Dura Ace naaf en dat zou betekenen dat daar ook een Campa body op zou kunnen.
Wel leuk overigens, die dikgedrukte lettertjes

Hopelijk is de spelling van iets simpels als "ik vind" nu duidelijk

vin
d je ?
-
pim3
- Forum-lid
pim3
14 jun 2007 19:56
Foutje van mijn kant. Een Campa body op een Dura Ace naaf kan idd niet. Ik had de post van marcopantani verkeerd gelezen. Mocht je nu toch perse Dura Ace wielen rijden in een campa fiets, kun je nog altijd een shiftmate aanschaffen. TS is bij mijn weten de enige die ze verkoopt. Meer informatie op
www.jtekengineering.com. Heb er zelf ook een, werkt prima.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
14 jun 2007 20:02
Volgens mij kan dat wel, althans dat is wat Sharkman volgens mij wel eens geschreven heeft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
pim3
- Forum-lid
pim3
14 jun 2007 20:13
Foutje van mijn kant. Een Campa body op een Dura Ace naaf kan idd niet. Ik had de post van marcopantani verkeerd gelezen. Mocht je nu toch perse Dura Ace wielen rijden in een campa fiets, kun je nog altijd een shiftmate aanschaffen. TS is bij mijn weten de enige die ze verkoopt. Meer informatie op
www.jtekengineering.com. Heb er zelf ook een, werkt prima.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
-
morel
- Forum-lid
morel
15 jun 2007 00:37
Hoi Christophe !
Bij deze even wat info over de DA 50.
Ik vermoed dat ik een van de weinigen ben die met deze wielen rond rijdt, wat me een beetje verbaasd aangezien ze qua looks en kwaliteit toch best met de top mee kunnen.
Misschien is het toe te schrijven aan de slechte leverbaarheid van deze wielen, vooral in Nederland en België en zeker als je ze liever niet via het internet wil bestelen.
Ik heb er als detaillehandel 1,5 jr over gedaan om ze bij kant te krijgen !
Goed, hoe rijd dit setje ?
Prima !!
Ze zijn flink stijf zijdelinks maar ook bij het aanzetten na een bocht of bij een splijtende demarage trek je de boel snel op gang.
Redelijk licht, dus ook geschikt voor eventueel klimwerk en goed stabiel in de afdaling.
Ik vind ze er "discreet" mooi uitzien zodat je er niet te veel mee opvalt, maar je fiets toch dat ietsje méér meegeeft.
De naven zijn met een traditioneel lager systeem, dwz met inox kogeltjes en losse vervangbare koontjes, welke dus heerlijk na te smeren en af te stellen zijn zoals wij dat graag hebben.
En wat voor mij het belangrijkste was voor het rijden met deze wielen is het goed doordachte spaak systeem .
De spaaknippels zitten zoals je weet niet in de velg, maar in de naven bevestigd.
Groot voordeel hiervan is dat;
De nippels altijd berijkbaar zijn.
Je nooit je tubes hoeft te verwijderen voor het centeren van je wielen.
De nippels niet in het carbon van de velgen liggen te boren bij het centeren.
De carbon velg ook niet beschadigd door de spaaksleutel tijdens het centeren.
En gezien de spaken met een alu blokje in de velg gemonteerd zijn kunnen deze er ook niet zo gemakkelijk door getrokken worden bij een valpartij of als er onverhoopt eens een pedaal van een van je collega's op "bezoek" komt.
Ook een plus punt zijn de erg brede remranden, dus véél plaats om de remblokken deftig af te stellen, zonder dat je bang hoeft te zijn om de decals te beschadigen.
Verder dien je nog te weten dat ik met 85 kg geen lichte rijder ben en de wielen dus flink belast.
Tot op heden na 5000 km. staan de wielen nog kaarsrecht !
Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe, hopenlijk heb je er wat aan om je keuze
wat makkelijker te maken.
Ik houd het forum op de hoogte hoe deze wielen zich in de toekomst gedragen.
Ciao ! :d
-
christophe
- Forum-lid
christophe
15 jun 2007 17:06
yo
ik denk dat de levertijd nu wel zal meevallen. in 2008 zouden ze het gewicht toch naar beneden halen(1388gr) en dan zou ik mms daar nog het beste op wachten of zou je de wielen van 2007 nemen want ik weet niet hoe de kwaliteit van de wielen is.
wat zou jij doen.
groeten christophe
-
-kds-
- Forum-lid
-kds-
15 jun 2007 17:34
Als je toch wielen wil in deze prijsklasse voor campa kan je kiezen voor Easton Tempest II Carbon. Nu met nieuwe velgen (van Easton zelf ipv Zipp) en de naven van easton zijn ook zeer goed!
Prijs schommelt tussen de €1300 en de €1400.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
15 jun 2007 18:24
-KDS- schreef:Als je toch wielen wil in deze prijsklasse voor campa kan je kiezen voor Easton Tempest II Carbon. Nu met nieuwe velgen (van Easton zelf ipv Zipp) en de naven van easton zijn ook zeer goed!
Prijs schommelt tussen de 1300 en de 1400.
Waar heb je die voor die prijs gezien dan ? das wel erg weinig..
-
morel
- Forum-lid
morel
15 jun 2007 22:40
Hoi,
Natuurlijk omdat de nieuwe DA 50 2008 al in aantocht zijn zullen de "oude" wel makkelijker te krijgen zijn en ook voor minder.
Maar aangezien ze bij de 2008 ers de spaken weer hebben omgedraait, dus weer met nippels (zichtbaar) in de velg kunnen ze mij niet bekoren.
Bij mijn weten zijn er met de "oude" DA 50 nooit problemen geweest, maar moeten de nieuwe zich nog éérst bewijzen.
Hetzelfde geld voor de nieuwe Easton Tempest carbon!
Alhoewel de "oude" Easton tempest carbon een 58 mm Zipp velg gebruikte, die duidelijk niet voldeden naar de qualit. normen van Easton, moeten zij nog wel bewijzen of hun eigen velgen wel voldoen !
Resumerend zou ik het volgende aanraden;ga vor de 2007 DA 50 want je vind in de komende weken beslist nog betere prijzen, of spaar nog wat door indien je de Campa carbon wielen te duur vind, of als derde optie kijk eens naar Corima
welke ook zéér degelijke betaalbare wielen bouwen .
Succes!
-
janvdl
- Forum-lid
janvdl
17 apr 2008 21:53
Hallo,
Op de site van hopmans staat dat de DA50 nu ook in clincherversie te krijgen is, klopt dit?
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
18 apr 2008 00:06
janvdl schreef:Hallo,
Op de site van hopmans staat dat de DA50 nu ook in clincherversie te krijgen is, klopt dit?
Zou best kunnen.. zou eens tijd worden. Bij bike motion hadden de Shimano heren al mooie praatjes, maar het zorgt niet echt voor vertrouwen in het product als het een half jaar later nog niet te krijgen is.