Pinarello frames bij Vos te Zwanenburg.
leuke ervaring bij Vos:
Er staat een dame achter de toonbank ongeïnteresseerd een broodje te eten. Ik hou een carbon bidonhouder omhoog en vraag: "Weet u wat dit kost mevrouw ? ". Het onnavolgbare antwoord is: "Nee dat weet ik niet". Ik heb toen maar van de koop afgezien omdat het mij wat te ingewikkeld werd om door te vragen.
Er staat een dame achter de toonbank ongeïnteresseerd een broodje te eten. Ik hou een carbon bidonhouder omhoog en vraag: "Weet u wat dit kost mevrouw ? ". Het onnavolgbare antwoord is: "Nee dat weet ik niet". Ik heb toen maar van de koop afgezien omdat het mij wat te ingewikkeld werd om door te vragen.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
pipootje schreef:leuke ervaring bij Vos:
Er staat een dame achter de toonbank ongeïnteresseerd een broodje te eten. Ik hou een carbon bidonhouder omhoog en vraag: "Weet u wat dit kost mevrouw ? ". Het onnavolgbare antwoord is: "Nee dat weet ik niet". Ik heb toen maar van de koop afgezien omdat het mij wat te ingewikkeld werd om door te vragen.
Misschien is Vos geen beste/betrouwbare zaak, maar om nou met iedere zaak af te rekenenen omdat iemand niet weet wat elk onderdeeltje of componentje kost, dat gaat mij wat ver! Zie de zin dan ook niet in, van deze opmerking. Het hoeft tenslotte ook geen soort heksenjacht te worden!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
In deze discussie gaat het over persoonlijke ervaringen of aanvaringen met de vos, wat ik nog niet heb gelezen is dat de vos daadwerkelijk nalatig is geweest in zijn garantie en/of service die hij zou moeten geven op bepaalde frames of onderdelen indien er een garantietermijn is.
Bij de ene zaak wordt je op handen gedragen en bij de andere zaak moet je het zelf doen, dat is niet alleen bij fm.
Voordat ik mijn fiets ging kopen ben ik ook bij verschillende FM geweest en kreeg toen ook uiteenlopende antwoorden over vragen betreft frames, wielen en onderdelen.
Uiteindelijk draait het voor een bedrijf (FM) maar om een ding, jouw geld.
Bij de ene verkoper voel je vertrouwd omdat hij zogenaamd vertrouwbaar over komt en bij de ander staat zijn mentalitiet je niet aan en denk je hem gun ik mijn geld niet.
Maar uiteindelijk moet je toch met een goed gevoel naar huis en ik heb dat als ik een hoop geld bespaard heb op een aankoop en wie uiteindelijk mijn geld krijgt zal mijn worst wezen.
Bij de ene zaak wordt je op handen gedragen en bij de andere zaak moet je het zelf doen, dat is niet alleen bij fm.
Voordat ik mijn fiets ging kopen ben ik ook bij verschillende FM geweest en kreeg toen ook uiteenlopende antwoorden over vragen betreft frames, wielen en onderdelen.
Uiteindelijk draait het voor een bedrijf (FM) maar om een ding, jouw geld.
Bij de ene verkoper voel je vertrouwd omdat hij zogenaamd vertrouwbaar over komt en bij de ander staat zijn mentalitiet je niet aan en denk je hem gun ik mijn geld niet.
Maar uiteindelijk moet je toch met een goed gevoel naar huis en ik heb dat als ik een hoop geld bespaard heb op een aankoop en wie uiteindelijk mijn geld krijgt zal mijn worst wezen.
Orbea Orca, What Else?
Het ging mij om de klantbehandeling. De prijs/kwaliteit verhouding van de spullen kan prima zijn, daar heeft het niks mee te maken. Het gaat om mentaliteit of zeg maar dommigheid. Waarom sta je daar als personeel, toch om de klanten te bedienen (b.v. info verstrekken) ? Als je het niet weet ga je het toch meteen ff uitzoeken ? Anders hoef je daar helemaal niet te staan.
Vos is natuurlijk geen uitzondering qua slechte klantvriendelijkheid. Wat wel kwalijk is dat hij vandaag adverteert met Specialized, als ik daar dan dezelfde dag kom blijkt dat er helemaal niks van specialized te koop is.
Allemaal hetzelfde cultuurtje. Donder maar wat an, onverschilligheid voor klanten, etc.
Ook al is het een soort Aldi dan nog moet je klanten serieus benaderen en niet als een soort koopvee.
Vos is natuurlijk geen uitzondering qua slechte klantvriendelijkheid. Wat wel kwalijk is dat hij vandaag adverteert met Specialized, als ik daar dan dezelfde dag kom blijkt dat er helemaal niks van specialized te koop is.
Allemaal hetzelfde cultuurtje. Donder maar wat an, onverschilligheid voor klanten, etc.
Ook al is het een soort Aldi dan nog moet je klanten serieus benaderen en niet als een soort koopvee.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 jul 2007 17:28
colnagofreak schreef:pipootje schreef:leuke ervaring bij Vos:
Er staat een dame achter de toonbank ongeïnteresseerd een broodje te eten. Ik hou een carbon bidonhouder omhoog en vraag: "Weet u wat dit kost mevrouw ? ". Het onnavolgbare antwoord is: "Nee dat weet ik niet". Ik heb toen maar van de koop afgezien omdat het mij wat te ingewikkeld werd om door te vragen.
Misschien is Vos geen beste/betrouwbare zaak, maar om nou met iedere zaak af te rekenenen omdat iemand niet weet wat elk onderdeeltje of componentje kost, dat gaat mij wat ver! Zie de zin dan ook niet in, van deze opmerking. Het hoeft tenslotte ook geen soort heksenjacht te worden!
Als je bij een winkel werkt hoef je niet direct te weten wat iets kost, maar je kan het antwoord wel even opzoeken! Het is wel tekenend voor de (on)vriendelijkheid van het personeel daar!
Ik denk dat mensen die precies weten wat ze willen hebben en goedkoop uit willen zijn bij de vos moeten kopen en mensen die niet weten wat ze willen en die graag een uitgebreide persoonlijke benadering willen hebben en meer willen betalen, die moeten naar een andere fm.
Al deze veronderstellingen in dit forum betreft garantie en afwikkeling bij schade na aankoop, mis ik toch de harde feiten betreft het niet nakomen van deze bij de vos .
al deze negatieve persoonlijke ervaringen betreft service en als een koning behandelt te worden zouden mij er niet van weerhouden om veel goedkoper mijn spullen te kopen bij de vos.
Al deze veronderstellingen in dit forum betreft garantie en afwikkeling bij schade na aankoop, mis ik toch de harde feiten betreft het niet nakomen van deze bij de vos .
al deze negatieve persoonlijke ervaringen betreft service en als een koning behandelt te worden zouden mij er niet van weerhouden om veel goedkoper mijn spullen te kopen bij de vos.
Orbea Orca, What Else?
De discussie is pinarello frames bij vos te zwanenburg. Al die negatieve kleinigheden betreft het personeel dat niet gelijk een antwoord heeft of niet klantvriendelijk genoeg is, komt naar mijn mening de vos in een verkeerd daglicht te staan. Ik ben bv wel een tevreden klant zoals honderden andere mensen die ook goedkoper aan een fiets zijn gekomen, dan diegene die bij een zogenaamde speciaalzaak of specialist gekocht hebben. Het bedrijf bestaat 60 jaar, met een beetje logisch nadenken kun je begrijpen dat je dat niet kan vol houden als je de boel besodemieterd of afspraken niet nakomt.
Orbea Orca, What Else?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Hondasnl schreef:Je hebt helemaal gelijk mspoon, discussie gesloten!
Vraagje aan een Moderator:
Kan er iemand hier, in dit draadje, even de negatieve berichten over het betreffende "Onderwerp" verwijderen? (bezem erdoor halen).
Wat is dit nu weer!!
Eerst heb je zelf meegedaan aan wat ik eerder noemde een "heksenjacht" en nu wil je dat een moderator al de negatieve berichten verwijderd?
Ik zou zeggen eerst eens nadenken voor je wat schrijft, 1 negatieve ervaring of zelf meerdere van 1 klant, zegt vaak niets over het totaal beeld van een fietsenzaak!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Hondasnl: ik heb je verhaal helemaal gelezen, laat ik eerst voorop stellen dat ik totaal geen ervaring heb met Vos. Maar als je naar een laat ik het maar een Fiets-Discounter gaat noemen, loop je dit soort risico's.
Met op een zaterdag naar zo'n zaak gaan is vragen om moeilijkheden, ga op een doordeweekse dag!
Framematen hebben ze helemaal geen "verstand" van of willen ze niet hebben.
Bij soort gelijk zaken heb ik vaak genoeg zien, dat het frame wel even met het verstellen van het zadel "passend" gemaakt wordt.
Dit soort zaken probeert te verkopen wat ze hebben staan, en het is niet de bedoeling van dit soort zaken een fiets of frame voor jou te bestellen.
Mijn FM heeft geen enkele "kant en klaar" fiets in zijn zaak staan, wat er staat zijn voorbeelden wat er mogelijk is, zo noemt hij het zelf.
Met op een zaterdag naar zo'n zaak gaan is vragen om moeilijkheden, ga op een doordeweekse dag!
Framematen hebben ze helemaal geen "verstand" van of willen ze niet hebben.
Bij soort gelijk zaken heb ik vaak genoeg zien, dat het frame wel even met het verstellen van het zadel "passend" gemaakt wordt.
Dit soort zaken probeert te verkopen wat ze hebben staan, en het is niet de bedoeling van dit soort zaken een fiets of frame voor jou te bestellen.
Mijn FM heeft geen enkele "kant en klaar" fiets in zijn zaak staan, wat er staat zijn voorbeelden wat er mogelijk is, zo noemt hij het zelf.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Er wordt weer een verkeerde sugestie gewekt betreft hoe de vos te werk gaat, terwijl bovenstaande persoon nog nooit in de winkel bij de vos is geweest.
Nadat ik na een half uur wachten aan de beurt was zijn ze eerst begonnen met mijn maat op te nemen, 60cm dus, wist ik al van andere fm. Daarna is de vraag hoeveel wil je aan een fiets uitgeven.
Slechte frames en onderdelen worden er niet meer gemaakt, dus dat is iets naar persoonlijke smaak.
Ik heb mijn fiets aan de hand van mijn zelf op gedane kennis en smaak samengesteld, 60cm in de kleur die ik wou was niet voorradig, na 10 dagen kon ik mijn fiets al ophalen, sterker nog, het regende en een verkoper heeft mij toen nog naar huis gebracht.
De vos heeft ook geen fiets kant en klaar staan maar heeft wel de mogelijkheid om die fiets soms diezelfde dag nog te leveren. ( Idd niet op zaterdag)
Nadat ik na een half uur wachten aan de beurt was zijn ze eerst begonnen met mijn maat op te nemen, 60cm dus, wist ik al van andere fm. Daarna is de vraag hoeveel wil je aan een fiets uitgeven.
Slechte frames en onderdelen worden er niet meer gemaakt, dus dat is iets naar persoonlijke smaak.
Ik heb mijn fiets aan de hand van mijn zelf op gedane kennis en smaak samengesteld, 60cm in de kleur die ik wou was niet voorradig, na 10 dagen kon ik mijn fiets al ophalen, sterker nog, het regende en een verkoper heeft mij toen nog naar huis gebracht.
De vos heeft ook geen fiets kant en klaar staan maar heeft wel de mogelijkheid om die fiets soms diezelfde dag nog te leveren. ( Idd niet op zaterdag)
Orbea Orca, What Else?
Goede of slechte ervaringen zijn er bij andere zaken vast ook, maar toen ik er was had ik niet het idee dat ik mijn geld hier moest uitgeven. Op vrijdag zaten de verkopers al met een biertje zonder t-shirt in de winkel. Tja dat zegt niet zoveel over kwaliteit, maar wel over de benadering naar de klant toe.
Uiteindelijk in Bergen op Zoom mijn fiets gehaald en bij die winkel krijg ik wel een goed gevoel. Op en top een racefietsen specialist. Maar voor echte service kan je beter bij een zaak in de buurt zijn waar je meer betaald heb ik het idee.
Uiteindelijk in Bergen op Zoom mijn fiets gehaald en bij die winkel krijg ik wel een goed gevoel. Op en top een racefietsen specialist. Maar voor echte service kan je beter bij een zaak in de buurt zijn waar je meer betaald heb ik het idee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
mspoon schreef:Er wordt weer een verkeerde sugestie gewekt betreft hoe de vos te werk gaat, terwijl bovenstaande persoon nog nooit in de winkel bij de vos is geweest.
Nadat ik na een half uur wachten aan de beurt was zijn ze eerst begonnen met mijn maat op te nemen, 60cm dus, wist ik al van andere fm. Daarna is de vraag hoeveel wil je aan een fiets uitgeven.
Slechte frames en onderdelen worden er niet meer gemaakt, dus dat is iets naar persoonlijke smaak.
Ik heb mijn fiets aan de hand van mijn zelf op gedane kennis en smaak samengesteld, 60cm in de kleur die ik wou was niet voorradig, na 10 dagen kon ik mijn fiets al ophalen, sterker nog, het regende en een verkoper heeft mij toen nog naar huis gebracht.
De vos heeft ook geen fiets kant en klaar staan maar heeft wel de mogelijkheid om die fiets soms diezelfde dag nog te leveren. ( Idd niet op zaterdag)
Verhelderend verhaal!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!