Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello frames bij Vos te Zwanenburg.

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 04 jun 2008 12:24

Of je het nu leuk vind of niet, de wereld is kleiner geworden door internet. De laagste prijs is gemakkelijk te vinden als je even zoekt. Wie ergens (ver weg) iets koopt weet dat daar consequenties aan verbonden zijn als er iets mis is, dan moet je daar terug voor service en garantie, of naar je eigen lokale FM. Dat die prijstechnisch niet altijd mee kan begrijpt iedereen. Maar dat ze de gelegenheid niet aangrijpen om hun meerwaarde ten opzichte van dozenschuivers en internetwinkels te bewijzen begrijp ik niet.
Voorbeeldje; Een bottembracket van FSA in een nieuwe fiets, rot binnen een half jaar. Gekocht bij de lokale FM, die geen korting geeft maar extra service zegt te bieden probeert voor het vervangen nog wel 70E te cashen. Als je niet mondig bent betaal je dat, volledig ten onrechte. Als je afgeblaft of opgelicht wordt in een winkel moet je wegwezen en nooit meer terugkomen. Dat soort zaken selecteert zichzelf dan toch vanzelf uit?
Er zal altijd een klantenkring blijven voor een goede, service biedende speciaalzaak. En ook een groep die op koopjes jaagt, maar die hebben ook recht op een nette behandeling.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 04 jun 2008 12:48

Nou zijn die FSA trapassen een heel slecht voorbeeld. Kost voor een dealer gewoon veel en FSA keurt elke garantieclaim op lagering (al is het na een maand) standaard af (staat volgens mij zelfs in de cosumentenvoorwaarden van FSA).
Strikt genomen is dat juridisch niet hard te maken maar alle assen die ik ooit heb laten retourneren komen standaard terug met de opmerking "geen garantie"
De dealer zou dit moeten oplossing (eens) maar ook bij een verzendhuid heb je met FSA een probleem.
Eigenlijk zou je FSA met deze instelling gewoon moeten boycotten (firma met teveel garantieklachten).

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 04 jun 2008 12:55

Moet de FM dan FSA niet boycotten? Als consument doe je zaken met de fietsenmaker, hij moet (binnen redelijke grenzen, voor wat verwacht mag worden) garant staan voor het product dat verkocht is, ook al is het uit de fabrieksgarantie. Als ik spullen zou moeten verkopen waarop van de fabrikant uit geen redelijke garantie regeling zat zou ik het wel weten; eruit met die handel en een vergelijkbaar product aanbieden. Dat is aan je klanten nog wel uit te leggen ook lijkt mij.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 04 jun 2008 21:02

Eens, strikt genomen doet de klant zaken met de fietsenmaker en kapot binnen de wettelijke garantietermijn = kosteloos vervangen. Een fietsenmaker die wel wil verkopen maar niet in staat voor de verkochte spullen (en de klant weer opnieuw laat betalen) is in ieder geval geen goede.

stefanowitz
Forum-lid

stefanowitz 05 jun 2008 22:24

Ook ik ben woonachtig in Zwanenburg en heb de Vos zelfs als mijn favouriete place to be gebombardeerd. Buiten de fantastisch mooie fietsen die zij er hebben kan ik er altijd terecht voor de spullen die ik voor mijzelf als recreatie racefietser nodig acht als ook de spullen die ik voor mijn beide zoontjes haal, die fanatiek aan wedstrijdwielrennen doen. Ik heb er al 5 fietsen gekocht en ook mijn volgende fiets haal ik daar vandaan. Service is top, prijs nog beter!
Overigens zie ik dat de monteurs daar echt wel verstand van zaken hebben, de wijze waarop al mijn fietsen afgeleverd zijn, niets te klagen. Toen ik zelfs na een langere tijd aangaf niet tevreden te zijn over mijn de zit op mijn zadel, geen probleem werd kosteloos een nieuwe opgezet. Heb er niets eens om gevraagd.

Dus, mocht je twijfels hebben over de Vos, niet hebben, gewoon eieren kiezen voor je geld, materiaal is orgineel, service gewoon goed, en gezien de drukte die daar altijd is vind ik het werkelijk knap dat zij nog deze service kunnen en willen geven.

Reden dat ik reageer: Ik vind dat je niet zomaar deze firma af moet lopen kraken omdat deze schijnbaar genoegen wil nemen met minder winst door een grotere omzet. Hij bereikt een breed publiek en kan daarom ook stunten. Overigens zou ik mijzelf ook te kort doen als ik niet voor deze firma opkom. Ik kom er graag en zal dat blijven doen!
Fietsen is leuk totdat het zeer doet

turbodiesel2
Forum-lid

turbodiesel2 06 jun 2008 00:01

werkt bij vos of heeft aan de paddo's gezeten, ik heb er geen andere verklaring voor.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 06 jun 2008 00:06

Men adverteert met frames, die ze niet in huis hebben. Men zegt van wel, in diverse maten. Alleen als je ze vraagt of jouw maat erbij zit, is deze heel toevallig op maaar toevallig komen er vandaag weer nieuwe binnen. Ja, ja.
Wat mij betreft: sluwe vos fietsen!.
Niets is wat het lijkt..

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 06 jun 2008 00:17

Stefanowitz schreef:Ook ik ben woonachtig in Zwanenburg en heb de Vos zelfs als mijn favouriete place to be gebombardeerd.
ben-je-nou-helemaal-van-de-ratten-besnuffeld???
Stefanowitz schreef: Toen ik zelfs na een langere tijd aangaf niet tevreden te zijn over mijn de zit op mijn zadel, geen probleem werd kosteloos een nieuwe opgezet. Heb er niets eens om gevraagd.
Dus, als ik het goed heb, vervangen ze achter je rug je gebruikte zadel, waar niemand nog wil opzitten, door een gloednieuwe, en gezien die Vos jouw achterste als geen ander van dichtbij kent, weet hij ook onmiddellijk wel zadel wel de vorm heeft van jouw perineum. Nou zakt mijn broek werkelijk af. :D
Stefanowitz schreef: Reden dat ik reageer: Ik vind dat je niet zomaar deze firma af moet lopen kraken omdat deze schijnbaar genoegen wil nemen met minder winst door een grotere omzet. Hij bereikt een breed publiek en kan daarom ook stunten. Overigens zou ik mijzelf ook te kort doen als ik niet voor deze firma opkom. Ik kom er graag en zal dat blijven doen!

Daar heb je een punt, je mag niet zomaar een firma afkraken. Dus jongens, fantaseer ajb wat anders en loop niet allemaal Vos af te zei$en met hetzelfde verhaal van slechte service. Hebben jullie duidelijk onder elkaar afgesproken!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 06 jun 2008 00:28

Ik ben er ook eens geweest voor eurus wielen, die ze nog zat hadden maar een uur later waren uitverkocht!!!?.Maar hij had nog wel veel mooiere zilvere staan.*** zaak dus.

mspoon
Forum-lid

mspoon 06 jun 2008 00:55

Deze pm kreeg ik van nino.

Hoi, ik reageer even op je bericht op het fiets forum. Gisteren heb ik bij Vos een Pinarello gekocht. Klaar terwijl u wacht. De jongen die hem in elkaar zette voor mij, was gewoon heel kundig. Er werd niet moeilijk gedaan met het overbouwen van mijn oude groep. Zelfs toen er een aantal onderdelen niet pasten.

Er moest snel een nieuw frame komen en zodoende kwam ik bij Vos terecht. Overigens nadat ik van een paar kanten al goede berichten had gekregen. Ik kan je wel vertellen dat het niet de laatste keer is geweest dat ik hier ben geweest. Goede service, en toen ik wegreed kwam er iemand achter mij aan die mij nog een item bracht dat ik was vergeten. Ik heb eigenlijk geen negatieve dingen geconstateerd. En ik heb niet de indruk dat je hier bij een dichte deur staat als er iets aan de hand is met je fiets/frame.

Misschien dat je dit van mij kan plaatsen als reactie op jouw bericht, want ik kan niet op het forum komen. Maar ik denk dat ze bij Vos meer krediet verdienen dan ze op de meeste forums krijgen.
Orbea Orca, What Else?

altereques
Forum-lid

altereques 06 jun 2008 01:26

Tjonge, de hakken zijn in het zand gezet..... Het lijkt wel of er geen gulden middenweg bestaat of lyrisch over Vos of vernietigend. Ik fiets nog steeds op mijn Pinarello die ik vorig jaar bij Vos heb gekocht., maar laat ik wel wezen: Erg hartelijk gaat het daar niet aan toe. Mijn motto is: Fiets kopen en niet meer terugkomen. In mijn geval een ruime EUR 1000 in de zak gestoken. De lokale fietsenmaker verdient er indirect ook aan: de servicebeurten, (binnen)bandjes e.d. laat ik bij hem doen en bovendien spek ik de lokale fm door Assos kleding te kopen....fietsjes voor mijn kinderen plus mijn mountainbike. Het gekke is dat daar wel een leuke korting op is gegeven (fietsen bleven weliswaar duurder dan wanneer ik naar de discounter zou gaan, maar ik gun de fm ook wel wat). Ik blij vanwege de goedkope fiets de lokale fm ook blij, maar wellicht ietsje minder blij dan hij had kunnen zijn; had ie serieus korting gegeven, dan had ik m'n fiets bij hem gekocht. Overigens, volgend jaar 'moet' er een nieuwe komen. Ik ben benieuwd of er dan wel een serieuze korting wordt gegeven. Als het verschil weer EUR 1000 is, dan is het helder; in dat geval ga ik weer naar het wonderlijke Vosfietsen. bij zo'n EUR 300/400 verschil blijf ik bij de fm.

Plaats reactie