body en cassette
-
- Forum-lid
Ik heb een raar probleem: Ik heb ksyrium sl wielen, met een body voor shimano 9-10 speed. Mijn oude cassettes (afkomstig van twee paar WH-550 wielen),beiden als het goed is ultegra, hebben echter een verschillende 'hoogte' (dus de hoogte van alle tandwielen op elkaar) De tandwielen zien er ook iets anders uit, met name bij de nokjes....Het gekke is nu dus dat de ene cassette, met de 21-23-25, net iets te laag is voor op de sl-body. Daar moet ik dus een extra ring achter het grootste tandwiel doen om hem klem te zetten. Die extra ring heb ik natuurlijk, van die andere set. De andere cassette, met 21-24-27, krijg ik echter wel klem met maar één ring. Wat is hier aan de hand???
Koga Miyata Ultegra ksyrium SL<br>
Nishiki xc team disc xtr
Nishiki xc team disc xtr
In ieder geval moet je bij mavic wielen altijd een ring achter de cassette plaatsen ook al is het wiel shimano compatible. Ze zijn namelijk zo gemaakt dat Mavic cassettes ook passen en die zijn wat breder dan shimano. Bij shimano wielen hoeft dat bij 9 spd niet bij 10 spd wel. (is wellicht vreemd maar die cassette is iets smaller) Denk dat je het daar in moet zoeken.