Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

aankoop cervélo fiets

kozzie
Forum-lid

kozzie 10 jun 2007 05:06

aankoop cervélo fiets
allereerst gegroet iedereen want ben nieuwelingetje hier...
Men oude koersfietske is aan vervanging toe en ik heb men oog laten vallen op cervélo, ik twijfel echter nog tussen een soloist team en een R3 (soloist carbon is beetje boven men budget ) op forums heb ik gelezen dat de R3 één van de lichtere frames is op de markt, en daar wringt nu het schoentje... ikzelf weeg namelijk 87kg en weet dus niet of dit frame aan te raden is voor mij.... als groep zou ik wss campa chorus nemen of shimano dura ace, maar ook hier weet ik niet goed wat de betere is... (ok ik geef toe ik heb er weinig verstand van) en dan nog een groter vraagstuk zijn voor mij de wielen, ik vind hoge velgen echt de top en zou er dus ook zulke willen... maar de vraag welke.... easton tempest II hebben men voorkeur maar die blijken enkel met tubes verkrijgbaar (terwijl ik toch banden verkies)... dus had ik gedacht aan zipp303 of 404 of eventueel mavic's.... qua prijzen ben ik uitgekomen op de site van s-tec sports, deze shop in duitsland in veruit de goedkoopste die ik gevonden heb, heeft iemand hier ervaring mee met deze shop ?? Zo heren kenners, helpen jullie me aub even bij het kiezen ? ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn
greetz
Kozzie
- KoZZie -

meeuh
Forum-lid

meeuh 10 jun 2007 10:01

Ivm met de wielen zul je best de mavics nemen.
Shimano-campy is een persoonlijke beslissing. De vermelde groepen zijn gelijkwaardig volgens mij.
Forumlid Speric zal je meer kunnen vertellen over de R3 en soloist team, hij is verdeler.

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 10 jun 2007 10:20

ik heb zelf de alu soloist en die is prima bevalt goed en ook niet een heel zwaar frame
ja de r3 of andere carbonframes zijn leuk maar mijn inziens ook kwetsbaarder de lichter de kwetsbaarder en met 87 kg merk je een kg meer voor je kader niet hoor
Cervelo heeft heerlijke aerodynamische eigenschappen
ik kan je wel aanbevelen
en idd Speric heeft meer ervaring
www.epbike.nl
Qua wielen hoge velgen zijn meestal niet de meest lichte wielen maar wel weer aero
en shimano dura ace of chorus idd gelijkwaardig en kwestie van keuze.
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

sharkman
Forum-lid

sharkman 10 jun 2007 13:05

De R3 is met 87 kg prima te rijden en is echt klassen beter dan de alu frames van Cervelo. Cervelo bouwt (op de licentie/productiecapaciteit van scott) carbon frames die met de top meekunnen, de alu frames zijn in dat segment niet meer dan goede middelmaat en er zijn aanzienlijk betere alu frames voor minder te koop (optisch is een ander verhaal want over smaak valt niet te twisten).

Tempest is er ook in draad alleen heb je dan de alu versie die wel een lagere velg heeft maar wel een veel beter wiel is dan de eerste versie van de carbon variant 1 (zipp velgen). Als je hoog en draad wilt kun je terecht bij mavic (geen carbon maar wel goed) of Reynonds clincher wielen (super maar duur).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jun 2007 18:59

Of Corima, die zijn er ook in draad.

cyclingboy
Forum-lid

cyclingboy 10 jun 2007 21:03

Afbeelding

Ik hoop dat mijn bike u kan helpen met u keuze,zoals u ziet een schitterende fiets en schitterende wielen met je gewicht gewoon veel kasseien vermijden een 100 tal meter kan geen kwaad maar geen ettelijke KM.
Cyclista 4 ever

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jun 2007 21:46

Over hoogteverschil gesproken :D

Hier kunnen zelfs veel profs niet aan tippen :o

kozzie
Forum-lid

kozzie 12 jun 2007 17:05

Cyclingboy.... dat is echt de fiets van men dromen dus :) mag ik vragen hoeveel hij gekost heeft zoals hij op de foto staat ??? en wat voor groep heb jij ??? shimano heeft toch grijze shifters ? en campa zo klein dingetje aan de zijkant (aan de duim) ?? maar alvast heel hartelijk bedankt voor de hulp mannen :) bijkomende suggesties zijn nog steeds welkom :)
- KoZZie -

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jun 2007 17:42

Sram Force. Die fiets had trouwens ook wel een maatje groter gekunt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cyclingboy
Forum-lid

cyclingboy 12 jun 2007 21:53

Ik had de keuze een 60 vond ik persoonlijk ietsje te hoog dus was de keuze snel gemaakt en ik zit er perfect op. das wat telt.
Cyclista 4 ever

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 12 jun 2007 22:52

Amclassic-fan schreef:Sram Force. Die fiets had trouwens ook wel een maatje groter gekunt.

ik ben het met am eens
zadelpen steekt wel heel ver uit :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

cyclingboy
Forum-lid

cyclingboy 12 jun 2007 23:03

Mwa da val goe mee hoor, kijk maar een goed rond in het peleton, zie je nog heel wat anders. Fiets bestelt en laten maken door een echte kenner dus is zeker in de rese.

Blijft een beestichtige bike
Cyclista 4 ever

Plaats reactie