Easton EA50 Aero of Mavic Cosmic Elite?
Ik kan alleen voor de Mavic Cosmic Elite spreken. Ik ben tussen de 91 (zomer) en 95 (winter) kg en heb sinds 2006 al zo'n 10.000 km probleemloos op de Mavics gereden. Het meeste rij ik in NL maar vorig jaar heb ik er ook de Marmotte op gereden.
Slechts af en toe de aero spaken weer richten, deze hebben de neiging te verdraaien waardoor ze dwars op de beweegrichting willen gaan staan, vooral achter. Eén keer nadat ik in een zaagsnede in het asfalt was gereden moest ik het wiel richten. Er zit zelfs nog geen speling op de lagers.
Al met al ben ik er tevreden over, ze zijn alleen niet licht en dat merk je met aanzetten.
Slechts af en toe de aero spaken weer richten, deze hebben de neiging te verdraaien waardoor ze dwars op de beweegrichting willen gaan staan, vooral achter. Eén keer nadat ik in een zaagsnede in het asfalt was gereden moest ik het wiel richten. Er zit zelfs nog geen speling op de lagers.
Al met al ben ik er tevreden over, ze zijn alleen niet licht en dat merk je met aanzetten.
Liever tegen de wind in stoempen dan helemaal niet.....
- lenidentite
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40
Moesaki, ben je (officieel) niet te zwaar voor deze wielen?
Het vorige model elite (gele stikkers) had wat last van de spaaknippels. Ik kon 2 a 3 keer in het jaar mn achterwiel laten richten, omdat het orkest weer eens uit balans was.
Ik vraag me even hardop af: volgens mij kent deze mavic (het nieuwe model met de witte stikkers) een gewichtsbeperking van 90 kg? Meestal staat Easton een zwaardere berijder toe, dacht ik. Meestal 110kg of meer ofzo. Die wielen zouden dus sterker kunnen zijn?
Het vorige model elite (gele stikkers) had wat last van de spaaknippels. Ik kon 2 a 3 keer in het jaar mn achterwiel laten richten, omdat het orkest weer eens uit balans was.
Ik vraag me even hardop af: volgens mij kent deze mavic (het nieuwe model met de witte stikkers) een gewichtsbeperking van 90 kg? Meestal staat Easton een zwaardere berijder toe, dacht ik. Meestal 110kg of meer ofzo. Die wielen zouden dus sterker kunnen zijn?
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!
L&IDentité, natuurlijk ben ik officieel te zwaar .
Voor de vorige versie van de wielen (gele stickers) zou ik het maximum gewicht niet weten, deze wielen zijn me wel toen aangeraden. De 2011 versie (witte stickers) kennen een advies gewicht van 90-95 kg. Naar mijn weten stelt Mavic geen maximum.
Ik herken het richten van de wielen niet, wellicht geluk gehad. De Eastons kennen weer andere preoblemen, volgens dit forum, ondanks het hogere 'gewichtslimiet'.
Voor de vorige versie van de wielen (gele stickers) zou ik het maximum gewicht niet weten, deze wielen zijn me wel toen aangeraden. De 2011 versie (witte stickers) kennen een advies gewicht van 90-95 kg. Naar mijn weten stelt Mavic geen maximum.
Ik herken het richten van de wielen niet, wellicht geluk gehad. De Eastons kennen weer andere preoblemen, volgens dit forum, ondanks het hogere 'gewichtslimiet'.
Liever tegen de wind in stoempen dan helemaal niet.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 jun 2011 13:03
@velolove Staat die test toevallig ook ergens online?
Heb deze week voor het eerst met onlangs aangeschafte cosmic elite gereden gemonteerd op mijn Merckx klimfietsje
Achterwiel is wat aan de zware kant maar 100-200 gr meer of minder voor een tourfietser maakt mij niet uit.
Wielset is al een stukje lichter dan het vorige model.
Ze zien er leuk uit met de nieuwe stickers.
Ze bollen goed en sturen lekker strak. Deze zomer ermee naar de Ventoux, Cornet Roselend en L' Iserand. Kijken hoe dat gaat.
Achterwiel is wat aan de zware kant maar 100-200 gr meer of minder voor een tourfietser maakt mij niet uit.
Wielset is al een stukje lichter dan het vorige model.
Ze zien er leuk uit met de nieuwe stickers.
Ze bollen goed en sturen lekker strak. Deze zomer ermee naar de Ventoux, Cornet Roselend en L' Iserand. Kijken hoe dat gaat.
DB
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 sep 2009 22:35
Hoi, ik rijdt met de ea50sl van Easton, heb nu vlak na elkaar 2x een spaakbreuk met het achterwiel. Komen nu allemaal nieuwe spaken in. Set wielen is anderhalf jaar oud, vind ik aan de ene kant wel erg vroeg, 4000 km ongeveer mee gereden. Ook de body is al vernieuwd ivm met tikken bij aanzetten. Ik zie bij mijn vereniging wel erg vaak spaakbreuk bij Eastons, ik denk dat mijn volgende wielset van een ander merk wordt, Mavic Ksyriums?
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Bij ieder wiel kan er wel eens wat kapot gaan. Maar inderdaad is easton niet de beste keus als je zorgeloos wenst te fietsen. Denk er achter ook aan dat Mavic veel kwaliteitsproblemen kent. En dat zeker de importeur van dit merk een slechte naam heeft als het gaat om levering van spareparts of de afwikkeling van garantiezaken.
Wil je wielen de bovengemiddelde kwaliteit bieden tegenn acceptabele prijzen. Denk dan aan merken als Campagnolo, Fulcrum, Marchisio en DT Swiss.
Wil je wielen de bovengemiddelde kwaliteit bieden tegenn acceptabele prijzen. Denk dan aan merken als Campagnolo, Fulcrum, Marchisio en DT Swiss.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look