Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Nieuwe dopingzaak België

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 07 jun 2007 14:25

Volgens een Vlaamse journalist op Radio1 (Nederland): Slechts 1 naam is bekend, en dat is een verzorger van Quick-step (naam kende ik niet, ben ik vergeten). De journalist zei het voorbarig te vinden om te spreken van een Quickstep zaak. De zaak is waarschijnlijk breder volgens hem, maar daarover kun je vooralsnog alleen speculeren.

timper
Forum-lid

timper 07 jun 2007 14:56

http://www.sportwereld.be/Article/Detai ... 062007_023

enkele namen zijn al genoemd.
En op de koop toe is er nog dit nieuws ook : vdb probeerde gisteren zelfmoord te plegen en hij zou er erg aan toe zijn... spijtig nieuws
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 07 jun 2007 17:02

fietsen moet toch leuk zijn ?

Mark Lotz heeft dat begrepen en begint na 2 jaar schorsing weer
met schone lei en frisse moed

Er zijn dus ook leuke berichten momenteel in de wielrennerij :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

evers
Forum-lid

evers 07 jun 2007 18:12

en dat terwijl alles en iedereen al op scherp staat.. gewoon doorgaan...
Train ze!

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 07 jun 2007 20:21

doping milieu=drugs milieu

managers=drugsbaron
verzorgers/dokters=dealers
renners/gebruikers
het enigste verschil is de mogelijkheid om de dopingbaronnen te pakken
RIDLEY the speed weapon

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 07 jun 2007 20:37

Evers schreef:en dat terwijl alles en iedereen al op scherp staat.. gewoon doorgaan...

Deze zaak liep al vanaf vorig najaar
Wil dan niemand op positief nieuws reageren ?
Het is net of we deze berichtgevingen liever lezen en over na praten dan over positieve

Ik denk dat veel renners gebruiken alleen probeerd op het randje te zitten van de toelaatbare waarden.
Ik zou eerder zeggen maak de rondes minder zwaar en maak de sport echt schoon.!

En tja ik ben het intussen gewend dit soort onthullingen vlak voor een Tour
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 07 jun 2007 20:55

Alweer een verkiezingsstunt... zal je zien dat er geen grote naam bij zit en alleen maar kleine renners. Het zou dan ook heel stom zijn als je profrenner bent in België of Italië en je hebt je koelkast vol met EPO of andere artikelen liggen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

paashaas
Forum-lid

paashaas 07 jun 2007 21:02

ilfalco2004 schreef:Alweer een verkiezingsstunt... zal je zien dat er geen grote naam bij zit en alleen maar kleine renners. Het zou dan ook heel stom zijn als je profrenner bent in België of Italië en je hebt je koelkast vol met EPO of andere artikelen liggen.

Wat de verkiezingsstunt betreft. Het is idd Dedecker (pas een nieuwe partij opgericht) die dit alles in gang heeft gezet in september.

Toch is het nu Justitie dat met deze onthullingen komt. Omdat het Justitie nu past. Zij hebben er geen voordeel bij dat Dedecker meer of minder stemmen haalt. Dus het is geen "verkiezingsstunt".

Wat Dedecker nog betreft, hij heeft een stukje geschreven in het boek van D'Hondt. Toen dit bekend geraakte werd het boek van D'Hondt nog meer in twijfel gebracht, maar de gevolgen zijn toch bekend.

En, kleine renners, maakt dat het minder erg?

surplace
Forum-lid

surplace 07 jun 2007 21:20

Nou men spreekt wel over mensen die naar de Tour gaan ,dus zijn het indien men hier over wielrenners praat niet kleine renners .

meeuh
Forum-lid

meeuh 07 jun 2007 21:59

Oke, er zijn nog geen namen genoemd maar er zijn dus wel 'hopen'(korreltje zout) verboden middelen gevonden... En we weten allemaal voor wat dat dient. Maw, we mogen ons weer aan iets verwachten.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 07 jun 2007 23:03

Hier wordt weer met scherp geschoten door de onze vrienden van de pers! Volgens de Nederlandse pers zou het gaan om de ploeg Quick-Step. Maar als ik de Belgische persconferentie hoor, gaat het hier om renners en verzorgers op amateurniveau (de zg. Nobody's). Er zou 1 ex-Belgische prof bijzitten die 4 jaar geleden al doping gebruik zou hebben toegegeven. Verder zit er 1 verzorger bij van Quick-Step (persoonlijke verzorger van Ton Boonene) ene heer Molly. Bij hem hadden ze niets gevonden maar hij is wel verhoord! TOm Boonen heeft hiet dus niets mee van doen. Wat ik persoonlijk wel bizar vindt, is het feit dat de heer Lefevré aangeeft dat het vreemd is dat deze actie plaatsvind 3 dagen voor de Belgische verkiezingen! Dat maakt volgens mij niet uit. Fraudeurs moeten ten alle tijde worden aangepakt! Dat is voor de ploegleider alleen maar goed. Tenzij....!
Gerardo

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 07 jun 2007 23:11

Doping beperkt zich niet enkel tot het profcircuit. Als je week na week de straffe stoten van bepaalde renners in een bepaalde vrije Belgische bond ziet, naast de geheimdoenerij van dat bondsbestuur, weet je genoeg. Dat men daar eens controles en huiszoekingen gaat doen!

Plaats reactie