Mont Ventoux beklimmen, met welke wielen ?
fietszaken in frankrijk, meestal om half 10 open en vaak op maandag gesloten.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Het licht er natuurlijk aan hoe lang je ergens verblijft. In mijn geval zit ik binnenkort ruim 2 weken in Vaison-la-Romaine en kan ik een geschikte dag uitzoeken, waarbij de wind niet te sterk is. Ik zal dan zeker mijn LW's pakken, die moeten zich dan maar eens gaan bewijzen!! Mocht het me te lang duren, steek ik wellicht een laag voorwiel. Verder wil ik mijn "record"poging tegen de avond doen, aangezien je bioritmisch gezien dan optimaal kan presteren.
-
- Forum-lid
Dus beter s' avonds dan s' morgens eraan beginnen ? Ik dacht dat je dan al een hele dag op je voeten hebt gelopen en in die broeikast een hele dag gezeten. Meestal ben ik s' avonds het liefst ergens in Vaison op een terrasje onder en grote parasol !
Doe ik wel in ieder geval, goede ervaring mee. Ik loop 'smorgens niet te veel en ga ter ontspanning met de benen omhoog liggen. Om de tijd te overbruggen wat lezen(over mont ventoux uiteraard) en fiets poetsen!! Goed voor de moraal. Alvast veel succes. Ik ben vanaf 17 juni in de omgeving van de Mont Ventoux te vinden.
Ik raad s'ochtends heel vroeg aan, vanwege de temperatuur. Vorig jaar in september een prachtige beklimming gemaakt vanaf Bedoin om 7 uur s'ochtends. Lekker koel. In het bos halverwege hoorde ik een auto toeteren en kwamen er tot mijn grote verbazing 4 mannen op longboards/rodelwagentjes naar beneden met volgauto, autobandprofiel onder de schoenen en armen om te remmen!
En toen ik bovenkwam, was ik helemaal alleen. Erg bijzonder om de berg zo even alleen voor je te hebben.
En toen ik bovenkwam, was ik helemaal alleen. Erg bijzonder om de berg zo even alleen voor je te hebben.
Ja, dat is ook een mooie ervaring om zo goed als alleen op de berg te zijn. Het is maar welk doel je nastreeft. Ik zal een aantal keer hard naar boven rijden, waarbij alles in het teken zal staan van de snelheid.(altijd de bedoin kant) Ik zal de berg ook tijdens duurtrainingen oprijden en daarbij zeker wat meer van de omgeving ed genieten. Zo'n vroege ochtendrit ga ik wellicht ook nog doen. Persoonlijk ben ik niet bang voor de warmte, kan ik goed tegen, liever als kou. Ik ben erg benieuwd hoe snel ik dit jaar ben. Tot nu toe 1 uur 23 min 7 sec staan, wil graag onder de 1 uur 20. Gezien de training en gewicht(56,5 kg en fiets 6,3 kg, was 60 kg en 8 kg) moet dit haalbaar zijn. Maar theorie en praktijk willen wel eens afwijken!
-
- Forum-lid
Wel Napoleon, ik ben er vanaf 16 juni en zal er warschijnlijk reeds zondagmorgen aan beginnen. Als je iemand met een LOOK 585 met Hyperonnekes en achter het zadel de Belgische driekleur zie wapperen, that' s me. Als je mij voorbij steekt, geef mij nog vlug een duwke, want als ik de vooropgestelde tijd, 01.34.00, niet mocht halen, zal ik eens terug op het thuisfront aardig gejend worden. De Oli-4kes, Patjes en Stevekes kunnen gemeen zijn.
Fiets net klaar gemaakt voor aftocht : toch maar cass. 29 gestoken, een reserve inbouwen lijkt mij geen onverstandige keuze.
Fiets net klaar gemaakt voor aftocht : toch maar cass. 29 gestoken, een reserve inbouwen lijkt mij geen onverstandige keuze.