Ultegra tripple crank op double group
Nee want dan moet je je hele drive-train vervangen, dus: voor- en achter derailleur en shifters. Als je wat lichter wil en niet te veel wilt uitgeven dan zou je een compact kunnen overwegen en daar is op dit forum al heel veel over geschreven!
No pain no gain, no guts no glory!
Quoten: Origineel geplaatst door dieseltje op 03 Juni 2007
Nee want dan moet je je hele drive-train vervangen, dus: voor- en achter derailleur en shifters. Als je wat lichter wil en niet te veel wilt uitgeven dan zou je een compact kunnen overwegen en daar is op dit forum al heel veel over geschreven!
Als het om 10 speed gaat dan. Bij 9 speed hoef je alleen de derailleurs ook te vervangen.
Nee want dan moet je je hele drive-train vervangen, dus: voor- en achter derailleur en shifters. Als je wat lichter wil en niet te veel wilt uitgeven dan zou je een compact kunnen overwegen en daar is op dit forum al heel veel over geschreven!
Als het om 10 speed gaat dan. Bij 9 speed hoef je alleen de derailleurs ook te vervangen.
Bij 9 speed ook je trap-as, bij 10 speed met buitenboordlagers kun je dezelfde lagers blijven gebruiken.
Heb nu een Specialized Allez Sport Tripple 2006 met een Tiagra groep en een 105 achterderailleur. Het Ultegra Hollowtech II Crankstel is er een uit de 10-speed groep en krijg ik deze week binnen net zoals de cassette, ketting en de achterderailleur. Ik wil eerst het crankstel en de achterderailleur vervangen en dan als 2e stap helemaal overgaan op 10-speed Ultegra dus voorderailleur, cassette, ketting, remmen en shifters.
Heb op marktpaats een complete Ultegra Double 10-speed groep gezien zonder crankstel voor een redelijke prijs, dus vandaar mijn vraag of ik dit crankstel ook kon gebruiken i.c.m. een double groep. Dan ben ik waarschijnlijk een stuk goedkoper uit, dan wanneer ik een complete tripple groep moet aanschaffen.