Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Naam op frame

ghislain
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2007 22:03

ghislain 03 jun 2007 00:40

Maurice,
Dat lijkt me inderdaad het meest aangewezen systeem (wat je als eerste beschrijft) en is ook wat er reeds in het draadje naar voor kwam. Je bent blijkbaar vrij goed op de hoogte - kan wat je beschrijft ook met een lettertype kleiner dan 10mm ?
Heb je ook zelf je naam op je fiets en hoe ziet het eruit (fotootje) ?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 03 jun 2007 23:15

De grootte hangt af van de snijplotter waarmee men snijdt.
Heeft men een tangentiaal oftewel motorgestuurd mes en gebruikt men het juiste type folie, dan zou het kleiner dan 10 mm kunnen. Maar veel hangt ook af van het lettertype.
Ik heb m'n naam niet op m'n racefiets want ik heb er nog geen een. Ik ben op zoek naar een Cannondale caad 8 of six13 in de aanbieding in blanke uitvoering. En het valt niet mee!
Groeten! Maurice
 
Niets is wat het lijkt..

ghislain
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2007 22:03

ghislain 03 jun 2007 23:54

Maurice, bedankt voor je informatie ! 
Ik heb vandaag een nederlands bedrijf gevonden waar het blijkbaar wel kan (letters kleiner dan 10mm). Zal in de loop van volgende week hierover meer vernemen (hoop ik).
Veel sucses met je zoektocht - ik heb zelf ook wel aardig lopen zoeken en twijfelen. Uiteindelijk dan toch maar de knoop doorgehakt en nog geen seconde spijt van gehad.
In Belgie zijn wel wat Cannondale dealers - misschien even het internet afschuimen

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 04 jun 2007 10:50

Quote: Origineel geplaatst door Ghislain op 03 Juni 2007
Maurice, bedankt voor je informatie ! Ik heb vandaag een nederlands bedrijf gevonden waar het blijkbaar wel kan (letters kleiner dan 10mm). Zal in de loop van volgende week hierover meer vernemen (hoop ik).

Ik hoor het graag welk bedrijf dit is :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

ghislain
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2007 22:03

ghislain 04 jun 2007 16:07

Ik hoor het graag welk bedrijf dit is :-)
Nog geen reactie op mijn vraag gehad (maar dat is wellicht ook nog te vroeg). Wil je zelf eens een kijkje gaan nemen :
http://www.decorboo.nl/content/reclame/ ... overzicht/
Hun on-line interface laat alvast een lettergrootte toe kleiner dan 10mm en past tevens netjes breedte en lengte aan - MAAR of het ook werkelijk uitvoerbaar is weet ik (nog) niet !
Qua lettertype vind ik Staccato222 wel een hele mooie (voor een naam op een fiets).
 

svenbasso
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 16 apr 2007 14:37

svenbasso 04 jun 2007 17:23

Zoiets zoek ik ook! Wie kan me helpen?

ghislain
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2007 22:03

ghislain 04 jun 2007 20:45

Quoten: Origineel geplaatst door Snow op 04 Juni 2007


Ik zou eens gaan Photoshoppen en kijken hoe iets kleiner eruit ziet. 10mm lijkt mij zeer acceptabel. Niet overdreven groot maar ook niet te klein om te lezen van 2 meter afstand of zo (en dat wil je toch of niet?)


Er zijn inderdaad collega fietsers die erop staan om deze personalisatie duidelijk zichtbaar te hebben. Ik ben echter van mening dat dit eerder subtiel moet kunnen zijn. Zelf had ik qua grootte iets van 8mm in gedachten maar als het echt niet anders kan zal het 10mm worden. Wat het uiteindelijk geeft op je frame kan je aan de hand van een eenvoudig uit te knippen 'mal' zelf makkelijk simuleren (in de veronderstelling dat je de uiteindelijke breedte- en hoogtematen kent). Afhankelijk van de lengte van de naam (en de samenstelling - voornaam voluit of eerste letter etc.) loopt de breedte al snel op en is het volgens mij niet meer mooi.
Maar zoals de fransen het mooi stellen: les gouts et les couleurs ne se discuttent pas...
 
  

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 04 jun 2007 23:31

Bij iedereen in de buurt zit wel een signmaker die kan snijden en tegenwoordig ook die kunnen printen.
Die sticker die SvenBasso nodig heeft, moet je laten printen en snijden. Een signmaker met een GerberEdge, een thermische printer, kan deze sticker prima voor je maken.
6-8 mm letterhoogte is mooi, maar ook dit is een kwestie van smaak.
Google ff naar een signmaker of reclamebeletteraar in de buurt, hij kan je beslist aan je naam helpen!
Niets is wat het lijkt..

jodijk
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2007 13:08

jodijk 08 jun 2007 21:13

Ghislain schreef:Wie kan hier eventueel wat fotootjes hierover "neerpoten" ?
Hoe zit het met de lettergrootte ? Volgens mij is 10mm vrij groot (en kleiner kan blijkbaar moeilijk ?) en ik wil het liever toch wat subtieler houden.


Besteld bij http://www.superletters.nl ; geleverd de dag na betaling :

http://img510.imageshack.us/img510/1337/colnagobb6.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/983/colnago1bq1.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/990/colnago2tg7.jpg

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 09 jun 2007 11:25

Hey Jos dat ziet er leuk uit
ms comic sans zo te zien leuk speels lettertype
en leuk idee om het ook van boven naar beneden te laten lopen.

En ehh je fiets mag er ook wezen :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

ghislain
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2007 22:03

ghislain 09 jun 2007 23:14

Geen reactie meer gehad van de mensen van decorboo :(
Heb dan maar zonet een bestelling geplaatst bij Superletters :p

Heb trouwens nog een leukere font gevonden dan eerst vermeld.
Zodra de zaak in orde is volgt er een fotootje.

Plaats reactie