Welke maat Frame?
Jazeker: binnenbeen- (en romp) lengte op(laten)meten, want daar hangt je framemaat van af.
Op internet zijn er "sizing" programma's. o.a. op competitive cyclist's webpagina. Daar kan je zien hoe je jezelf kan opmeten:
fitchart
Diogenes
Op internet zijn er "sizing" programma's. o.a. op competitive cyclist's webpagina. Daar kan je zien hoe je jezelf kan opmeten:
fitchart
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Quoten: Origineel geplaatst door Kiepie op 29 Mei 2007
Bedankt voor de tip, ik ga hem uitproberen. Mijn binnenbeenlengte is 84 cm, ik wel eens gehoord dat vrouwen verhoudingsgewijs langere benen hebben dan mannen, dit heeft waarschijnlijk ook een effect op het te kiezen frame.
Hmm hier was ik al bang voor: qua lengte kom ik uit op 17" qua binnenbeenlengte op 19". Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt!
Bedankt voor de tip, ik ga hem uitproberen. Mijn binnenbeenlengte is 84 cm, ik wel eens gehoord dat vrouwen verhoudingsgewijs langere benen hebben dan mannen, dit heeft waarschijnlijk ook een effect op het te kiezen frame.
Hmm hier was ik al bang voor: qua lengte kom ik uit op 17" qua binnenbeenlengte op 19". Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt!
Vermits ATB frames sterk slooping zijn kun je door het aanpassen van de zadelhoogte maximaal corrigeren. Qua correctie in de lengte zijn de mogelijkheden veel beperkter. Vooral de geometrie in de lengterichting is dus bepalend voor de keuze van de framemaat.